Κλείνουν οἱ ἐκκρεμότητες μετά τήν πίεση τῶν Ἀμερικανῶν
Ἀνοίγει ὁ δρόμος γιά τήν ἰδιωτικοποίηση τοῦ λιμένος τῆς Ἀλεξανδρουπόλεως πού ἔχει ἐξαιρετική γεωστρατηγική θέση καί σημασία στό παγκόσμιο ἐμπόριο, μετά καί τήν πίεση τοῦ ἀμερικανικοῦ παράγοντος.
Δύο ἀπό τά βασικώτερα προβλήματα τοῦ λιμένος –ἡ λύσις τῶν ὁποίων θά ἐπιτρέψει τήν ἀξιοποίησή του καί θά δώσει τήν ἀναπτυξιακή ὤθηση πού ἐπιζητεῖ ὅλη ἡ εὐρύτερη περιοχή– ἦταν:
α) ἡ ἀπαλλοτρίωσις 195 στρεμμάτων, ἐντός τῆς χερσαίας ζώνης τοῦ λιμένος καί
β) ἡ διευθέτησις τῆς ζώνης τῆς ΓΑΙΑΟΣΕ, πού βρίσκεται καί αὐτή ἐντός τῆς χερσαίας ζώνης τοῦ λιμένος.
Σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στήν ἀπαλλοτρίωση, ἡ ἱστορία τῆς ὁποίας ξεκινάει πρίν ἀπό 30 χρόνια, τό Ὑπουργεῖο Ναυτιλίας μέ δημόσια ἀνακοίνωσή του στίς 19.06.2020, ὅπως ἀπαιτεῖ ὁ νόμος, καί μέ τήν ταυτόχρονη δέσμευση πόρων ἀπό τό Ὑπουργεῖο Οἰκονομικῶν, προσκαλεῖ τούς ἐνδιαφερόμενους ἰδιοκτῆτες γιά ἐλεύθερη ἐξαγορά τῶν ἀκινήτων τους. Τό ἑπόμενο χρονικό διάστημα θά ἐκδοθεῖ ἡ προβλεπόμενη Κοινή Ὑπουργική Ἀπόφασις γιά τήν κήρυξη τῆς Ἀναγκαστικῆς Ἀπαλλοτριώσεως.
Ἐπίσης, σχετικῶς πρός τήν διευθέτηση τῶν ἀκινήτων κυριότητος τοῦ ΟΣΕ καί διαχειρίσεως ΓΑΙΑΟΣΕ, τό Ὑπουργεῖο Οἰκονομικῶν προώθησε νομοθετική ρύθμιση, ὥστε ἡ διαχείρισις καί ἡ ἐκμετάλλευσις τῶν ἐν λόγω ἐκτάσεων τῆς χερσαίας λιμενικῆς ζώνης νά μήν κατακερματίζεται. Ἔτσι, τό δικαίωμα αὐτό περιέρχεται στόν οἰκεῖο Ὀργανισμό Λιμένος Α.Ε., χωρίς νά θίγεται ὡστόσο τό ἰδιοκτησιακό καθεστώς τοῦ ΟΣΕ. Ἡ συγκεκριμένη διάταξις ἀφορᾶ, ἐκτός ἀπό τόν Λιμένα τῆς Ἀλεξανδρουπόλεως, καί τόν Λιμένα τοῦ Βόλου.
Οἱ πληροφορίες φέρνουν δύο ἀμερικανικούς ὁμίλους νά ἐξετάζουν τό ἐνδεχόμενο συμμετοχῆς στόν διαγωνισμό. Μάλιστα, ὁ ἕνας ἐξ αὐτῶν, ὁ ὅμιλος SSA Marine, προσπαθεῖ τά τελευταῖα χρόνια νά ἀναπτύξει καί ἕνα ἄλλο λιμάνι στήν περιοχή καί συγκεκριμένα στήν Γεωργία, τό λιμάνι τῆς Ἀνάκλειας στήν Μαύρη Θάλασσα. Ὁ ἄλλος ὅμιλος εἶναι τό ἀμερικανικό «Black Summit Financial Group», πού ἐλέγχεται ἀπό τόν κρατικό ὀργανισμό ἀναπτυξιακῆς χρηματοδοτήσεως DFC.