Ἐλεύθερη ἐπιλογή προγραμμάτων, διευθυντῶν, ἐκπαιδευτικῶν
ΣΤΗΝ δραστική μείωση τοῦ κρατικοῦ παρεμβατισμοῦ στόν τρόπο λειτουργίας τῶν ἰδιωτικῶν σχολείων στοχεύει τό νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, τό ὁποῖο παρουσιάζεται σήμερα στήν εἰδική ἐπιτροπή τῆς Βουλῆς. Τά ἰδιωτικά σχολεῖα θά ἔχουν τήν δυνατότητα αὐτονομίας ὡς πρός τήν διαχείριση τοῦ προγράμματος τῶν μαθημάτων, θά μποροῦν νά διορίζουν κατά τό δοκοῦν τούς διευθυντές, θά ἀξιοποιοῦν ὅπως ἐπιθυμοῦν τό διδακτικό προσωπικό, ἐνῶ θά ἔχουν τήν δυνατότητα νά διευρύνουν τό ὡράριο διδασκαλίας χωρίς νά ἀπαιτεῖται νά λάβουν προηγουμένως σχετική ἄδεια.
Συμφώνως πρός τό νομοσχέδιο, εἰσάγεται σύστημα ἀξιολογήσεως τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ἔργου, τῆς σχολικῆς μονάδος ὅπως καί τῶν ἴδιων τῶν ἐκπαιδευτικῶν, ἐνῶ παρέχεται ἡ δυνατότης γιά διευρυμένο ὑποχρεωτικό ὡρολόγιο πρόγραμμα, διαμορφωμένο ἀπό τό σχολεῖο μέ εὐελιξία, μέ τήν δυνατότητα τοῦ σχολείου νά διαχειρισθεῖ μέ μεγαλύτερη ἐλευθερία καί αὐτονομία τό ἀνθρώπινο δυναμικό του πρός ὄφελος τῆς παρεχόμενης ἐκπαιδεύσεως. Οἱ ἐκπαιδευτικοί στήν ἰδιωτική ἐκπαίδευση θά εἶναι ὑποχρεωμένοι νά διδάσκουν καί στά ἐπί πλέον προγράμματα, ἐνῶ θά ἀπομακρύνονται οἱ ἀκατάλληλοι ἐκπαιδευτικοί.
Τό ἰδιωτικό σχολεῖο θά μπορεῖ νά ἐπιλέγει τό ἴδιο τούς διευθυντές καί ὑποδιευθυντές του, καί νά καταρτίζει τόν ἐσωτερικό κανονισμό λειτουργίας τοῦ σχολείου, χωρίς ἔλεγχο σκοπιμότητος ἀπό κρατικούς παράγοντες. Τά μαθήματα καί οἱ δραστηριότητες θά μποροῦν νά συνεχισθοῦν καί κατά τό ἀπόγευμα καθ’ ὅλη τήν διάρκεια τοῦ καλοκαιριοῦ.
Ἡ πρόσθετη ἐργασία μετά ὅμως τό ὑποχρεωτικό ἤ διευρυμένο ὡράριο, βάσει τοῦ νομοσχεδίου, θά ἀμείβεται ἐπί πλέον. Ὁ ἐκπαιδευτικός θά μπορεῖ νά ἐργάζεται παραλλήλως σέ κέντρα ξένων γλωσσῶν καί ἄλλους φορεῖς ἐκπαιδεύσεως μέ πρόσθετη ἀμοιβή, μετά ὅμως τό πέρας τῆς ἐπί πλέον ἀπασχολήσεως στό σχολεῖο. Πρόσθετη ἀμοιβή θά λαμβάνει γιά τίς καλοκαιρινές δραστηριότητες (πέραν τῆς 30ῆς Ἰουνίου) πού καλεῖται νά ἀπασχοληθεῖ. Ἐπί πλέον προβλέπονται συμβάσεις ἀορίστου χρόνου γιά τούς ἐκπαιδευτικούς, ἐνῶ καταργοῦνται οἱ συμβάσεις διετίας. Ἀκόμη, θεσμοθετεῖται, γιά πρώτη φορά στά δημόσια σχολεῖα τῆς χώρας, ἡ συστηματική διδασκαλία τῶν Εἰδικῶν Μαθημάτων πού ἐξετάζονται στίς Πανελλαδικές Ἐξετάσεις (σχέδιο, μουσική, ξένες γλῶσσες), ἐνῶ προβλέπεται ἡ λειτουργία τῶν Κέντρων Περιβαλλοντικῆς Ἐκπαιδεύσεως καί γιά τό σχολικό ἔτος 2020-2021.
Σχολιάζουσα τήν κατάθεση τοῦ νομοσχεδίου ἡ ὑπουργός Νίκη Κεραμέως εἶπε: «Μετά τήν ψήφιση τοῦ νόμου γιά τήν ἀναβάθμιση τοῦ δημόσιου σχολείου, ὁλοκληρώνουμε μία πρώτη σημαντική παρέμβαση στήν πρωτοβάθμια καί δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση καί μέ τόν ἐκσυγχρονισμό τοῦ ἰδιωτικοῦ σχολείου. Τό ἐν λόγω νομοσχέδιο μετουσιώνει τήν πολιτική ἐπιλογή μας νά ἀπελευθερώσουμε τό ἰδιωτικό σχολεῖο ἀπό τόν ἀσφυκτικό κρατικό ἐναγκαλισμό, τήν ὑπερρύθμιση καί τόν περιορισμό τῶν δυνατοτήτων του».