Κεραμέως: Ὁ διάλογος γίνεται μόνο μέ ἀνοικτά σχολεῖα
Τό φαινόμενο τῶν καταλήψεων ἐξαπλώνεται σέ ὅλο καί περισσότερα σχολεῖα παρά τήν πρόβλεψη τῆς Κυβερνήσεως ὅτι οἱ μαθητές θά «κουρασθοῦν» καί θά ἐπιστρέψουν στά θρανία. Τό Ὑπουργεῖο Παιδείας, διά τῆς γενικῆς γραμματέως Ἀναστασίας Γκίκα, ἀνέφερε ὅτι εἶναι μία «ἄκρως παράνομη πράξη» ἡ κατάληψις τῶν 300 καί πλέον σχολείων καί χαρακτήρισε τήν κατάσταση «θλιβερή». «Εἶναι μιά ἄκρως παράνομη πράξη τό νά καταλαμβάνουμε ἕνα δημόσιο κτίριο. Εἶναι ὅ,τι χειρότερο μπορεῖ νά συμβεῖ μέ δεδομένο ὅτι ἔμειναν κλειστά τά σχολεῖα καί τούς προηγούμενους μῆνες λόγω τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ» δήλωσε ἡ κ. Γκίκα. Προσέθεσε ὅτι οἱ μαθητές ἔχουν καταλάβει τά σχολεῖα χωρίς νά ἔχουν «οὐσιαστικά αἰτήματα».
Βασικό κίνητρο τῶν μαθητῶν εἶναι ὁ παρορμητισμός καί ὁ ἐνθουσιασμός καί οὔτε λίγο οὔτε πολύ ἡ κ. Γκίκα ὑπεστήριξε ὅτι «εἶναι λίγο σάν μόδα». Ἡ γγ Πρωτοβάθμιας καί Δευτεροβάθμιας Ἐκπαιδεύσεως πάντως ἐξετίμησε ὅτι τό φαινόμενο τῶν καταλήψεων ἔχει φθίνουσα πορεία.
Γιά τό ζήτημα τῶν καταλήψεων ὁμίλησε ἡ ὑπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας ὅτι ὁ ἀριθμός τῶν σχολείων ὑπό κατάληψιν δέν ἀντιπροσωπεύει τήν συνολική εἰκόνα τῆς ἐκπαιδευτικῆς διαδικασίας στήν Ἑλλάδα. «Ὁ διάλογος γίνεται μόνο μέ ἀνοικτά σχολεῖα. Δέν μπορεῖ κανείς νά στερεῖ ἀπό τόν ἄλλον τό δικαίωμα στή μάθηση καί νά διακόπτει τήν ἐκπαιδευτική διαδικασία» ἐπεσήμανε ἡ ὑπουργός.
Κατά τήν κ. Κεραμέως ἡ κατάστασις εἶναι «μεταβαλλόμενη» καί ἐξήγησε τί ἐννοεῖ. «Ἕνα σχολεῖο μπορεῖ τό πρωί νά ξεκινάει μέ κατάληψη καί μετά ἀπό δύο ὧρες νά μήν εἶναι σέ κατάληψη» εἶπε. Καί ἡ ὑπουργός δήλωσε ὅτι τά αἰτήματα τῶν καταληψιῶν εἶναι «ἄσχετα μέ τήν ἐκπαιδευτική διαδικασία». Τό Ὑπουργεῖο Παιδείας εὑρίσκεται σέ συνεχῆ συνεργασία μέ τούς διευθυντές καί τούς περιφερειακούς διευθυντές «γιά νά ξεπεραστεῖ αὐτό τό πρόβλημα». Ἕνα μέτρο πού ἐξετάζει τό Ὑπουργεῖο εἶναι ἡ ἀναπλήρωσις τῶν ὡρῶν πού ἔχουν χαθεῖ λόγω καταλήψεων.
Σχετικῶς μέ τά σχολεῖα πού εἶναι κλειστά λόγω κορωνοϊοῦ τό ποσοστό κυμαίνεται στό 0,29%, μέ τήν κ. Κεραμέως νά ἐπισημαίνει ὅτι «ἡ μεγάλη εἰκόνα εἶναι πώς μαθητές καί ἐκπαιδευτικοί ἐφαρμόζουν μέ τρόπο ὑποδειγματικό τά μέτρα καί αὐτό εἶναι ἐλπιδοφόρο». Συμφώνως πρός τά στοιχεῖα πού ἔδωσε χθές ἡ ὑπουργός, ἔχει ἀνασταλεῖ ἡ λειτουργία ἐννέα σχολείων, τά ἕξι ἐκ τῶν ὁποίων εὑρίσκονται στήν Ἀττική, τά δύο στά Τρίκαλα καί ἕνα στήν Καβάλα. Ἀκόμη, 25 τάξεις καί 123 μεμονωμένα τμήματα ἔχουν ἀναστείλει τήν λειτουργία τους πανελλαδικῶς.
Ἐξέφρασε τήν ἱκανοποίησή της γιά τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο λειτουργεῖ ἡ τηλεκπαίδευσις στά τμήματα πού δέν μποροῦν νά λειτουργήσουν. «Τίποτα δέν μπορεῖ νά ἀντικαταστήσει τήν διά ζώσης διδασκαλία» εἶπε καί προσέθεσε: «Ὅταν ὅμως ὑπάρχουν ἀντικειμενικές δυσκολίες ὀφείλει ἡ Πολιτεία νά βρίσκει λύσεις καί γι’ αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο ὑπάρχει ἕνα πλῆρες σύστημα τηλεκπαίδεσης στό ὁποῖο μπαίνει κανείς ἀπό τόν δημόσιο φορέα, τό Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, τό ὁποῖο στήθηκε μέσα στό καλοκαίρι προκειμένου ἀκριβῶς νά προετοιμαστοῦμε γιά τό ἐνδεχόμενο ἀναστολῆς λειτουργίας τῶν σχολείων». Ἐπίσης δέν ἀπέκλεισε νά ληφθοῦν νέα μέτρα ἤ καί νά ἀρθοῦν κάποια ἄλλα, ἀναλόγως μέ τίς ὑποδείξεις τῶν ἐπιστημόνων.
Ὅμως καί χθές δέν ἔλειψαν τά ἐπεισόδια μεταξύ μαθητῶν καί γονέων ἔξω ἀπό σχολεῖα. Στό 6ο Λύκειο Καλαμάτας καθηγητές ἐπιχείρησαν νά μποῦν στούς χώρους τοῦ σχολείου καί ἀμέσως ἐδέχθησαν ἐπίθεση ἀπό τούς μαθητές. Ἡ λεκτική ἀντιπαράθεσις ἐξελίχθηκε σέ χειροδικία ὅταν ἕνας γονέας ἐπιχείρησε νά εἰσέλθει ἀπό τήν κεντρική εἴσοδο. Τότε οἱ μαθητές τοῦ πέταξαν καρέκλες καί τόν χτύπησαν. Τόν γονέα παρέλαβε ἀσθενοφόρο τοῦ ΕΚΑB.