ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ μπαίνουν σταδιακῶς ὅλες οἱ ἔντυπες μορφές ἐνημερώσεως τῶν πελατῶν ἀπό τίς τράπεζες
Πρόκειται γιά μία διαδικασία πού ἔχει ἤδη ξεκινήσει γιά συγκριμένες κατηγορίες πελατῶν, ὑποχρεωτικῶς ἤ οἰκειοθελῶς, μέ στόχο τόσο τήν προστασία τοῦ περιβάλλοντος ὅσο καί τήν μείωση τῶν ἐξόδων. Ἤδη μετά τό ξέσπασμα τῆς πανδημίας καμμία τράπεζα δέν ἐνημερώνει βιβλιάρια στό γκισέ, παρά μόνο κατ’ ἐξαίρεσιν σέ πολύ λίγες περιπτώσεις, πχ. πελατῶν personal banking πού ἐπισκέπτονται τό κατάστημα γιά ἄλλους λόγους. Ἀπό χθές ἡ Τράπεζα Πειραιῶς προχώρησε σέ πλήρη κατάργηση τῆς ἐκδόσεως καί ἐνημερώσεως βιβλιαρίων ἐνῶ ἀπό ἐδῶ καί εἰς τό ἑξῆς ἡ πληροφόρησις τῶν πελατῶν της θά γίνεται μόνο μέσω e-banking ἤ μέ τά ἠλεκτρονικά statements πού θά ἀποστέλλονται στό e-mail. Ἐπί πλέον γιά τήν διευκόλυνση τῶν πελατῶν ἔχει δημιουργηθεῖ ἡ νέα ἠλεκτρονική σελίς, στήν ὁποία οἱ καταθέτες μποροῦν νά βροῦν ὅλες τίς ἀπαραίτητες πληροφορίες πού χρειάζονται γιά τούς διαθέσιμους τρόπους ἐνημερώσεως, καθώς καί χρηστικές ὁδηγίες σχετικά μέ τήν ἐγγραφή καί πρόσβασή τους στήν winbank.
Στήν Eurobank τό βιβλιάριο ἔχει καταργηθεῖ ἀπό τό ’19 ὅπου σέ κάθε νέα τραπεζική σχέση, ἀντί βιβλιαρίου, ὑπάρχει τό statement, ἀρχικά σέ φυσική μορφή καί στήν πορεία γιά ὅσους τό ἐπέλεξαν σέ e-statement. Οἱ ὑπόλοιπες τράπεζες δέν προγραμματίζουν νά καταργήσουν συντόμως τήν δυνατότητα ἐνημερώσεως βιβλιαρίων μέσω αὐτομάτων μηχανημάτων. Σήμερα ὅλοι οἱ νέοι τραπεζικοί λογαριασμοί εἶναι ἠλεκτρονικοί. Συμφώνως πρός τραπεζικά στελέχη περισσότερο ἀπό τό 50% τῶν συναλλαγῶν πού ἐπραγματοποιοῦντο τά προηγούμενα χρόνια στά τραπεζικά γκισέ, πλέον διεκπεραιώνονται ἠλεκτρονικῶς μέσω ψηφιακῶν καναλιῶν. Τό ἄνοιγμα λογαριασμοῦ ἤ ἡ ἀπόκτησις χρεωστικῆς ἤ πιστωτικῆς κάρτας μπορεῖ νά γίνει σέ λίγα λεπτά, ἐνῶ ἡ ὑποβολή ἀπαιτουμένων ἐγγράφων γιά ἀνανέωση νομιμοποιήσεως ἐπιχειρήσεων ἤ ἐπικαιροποίηση στοιχείων φυσικῶν προσώπων γίνεται μέσω e-banking καί ὁλοκληρώνεται σέ λίγες ὧρες.