ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025

Εὐτυχῶς, ὑπάρχει καί ἡ Ἑλληνική Ἐμπορική Ναυτιλία

Μπορεῖ ἐμεῖς νά ἀσχολούμεθα μέ τόν δικό μας μικρόκοσμο

μπορεῖ νά μᾶς ἀπασχολεῖ τό γιατί νόσησε ὁ ἐμβολιασμένος ὑπουργός Ἀναπτύξεως, ἀλλά μέσα σ’ αὐτή τήν θολούρα ἡ ἑλληνική Ναυτιλία ἀρμενίζει χωρίς νά κοιτάζει τήν δική μας μελαγχολία…

Κι ἔχεις, λοιπόν, μέσα σ’ αὕτη τήν ἀχλύ, μέσα στήν μίρλα πού κυριεύει τήν κοινωνική μας ζωή, μία ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεία, εἰσηγμένη στό Χρηματιστήριο τῆς Νέας Ὑόρκης, τήν ΤΕΝ (τοῦ Ὁμίλου πού ἵδρυσε ὁ κπτ. Παναγιώτης Τσάκος), νά παρουσιάζει ἔσοδα 140.000.000 καί διαχειριστικά ἔσοδα 2.200.000, ἑκατομμυρίων δολλαρίων κατά τό α΄ τρίμηνο τοῦ 2021!

Καί θαυμάζεις τήν ἑτοιμότητα καί τήν σπιρτάδα τῶν Ἑλλήνων ναυτίλων, καθώς ἡ ἑταιρεία ἐκμεταλλεύθηκε τήν περίοδο τῶν χαμηλῶν ναύλων, ἔθεσε ἀρκετά της σκάφη στήν διαδικασία τοῦ δεξαμενισμοῦ καί περιμένει τώρα, πάνοπλη, τήν ἀνάκαμψη τῆς ἀγορᾶς. Νά σημειώσουμε ὅτι κατά τήν περίοδο αὐτή δραστηριοποιήθηκε τό 92% τοῦ στόλου τῆς ΤΕΝ, ἡ ὁποία διαχειρίζεται 68 δεξαμενόπλοια χωρητικότητος 7.600.000 τόνων, τά ὁποῖα δεξαμενόπλοια τοῦ Ὁμίλου μεταφέρουν 550.000.000 βαρέλια πετρελαίου, δηλαδή «καύσιμα» γιά μία ἑβδομάδα καταναλώσεως γιά τήν παροχή ἐνεργείας σέ παγκόσμια κλίμακα!

Ἀλλά μήπως πᾶνε πίσω οἱ γυναῖκες τῆς Ναυτιλίας μας;

Ἡ κυρία Ἄννα Ἀγγελικούση καί οἱ γυιοί της Φραγκίσκος καί Ἀντώνης «τρέχουν» ἕνα νέο ναυπηγικό πρόγραμμα γιά τήν Pantheon Tankers Management, ἡ ὁποία διαχειρίζεται 37 δεξαμενόπλοια ἐκ τῶν ὁποίων τά πέντε εἶναι ὑπό ναυπήγηση!

Στίς 22 Ἰουλίου ἡ ἑταιρεία παρέλαβε ἀπό κινεζικό ναυπηγεῖο τό ὁλοκαίνουργο δεξαμενόπλοιο “Sea Urchin”, τό δεύτερο ἀπό τά τρία «ἀδελφά» πλοῖα, ἐγγεγραμμένα ἤδη στό ἑλληνικό νηολόγιο. Τά πέντε ὑπό ναυπήγηση πλοῖα θά παραληφθοῦν μέχρι τό τέλος τοῦ 2022. Ἀπό κοντά καί ἡ Costamare, ἡ μεγάλη ἑταιρεία σκαφῶν μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων, πού ἵδρυσε ὁ ἀξέχαστος κπτ. Βασίλης καί σήμερα διευθύνει ὁ γυιός του Κωστῆς Κωνσταντακόπουλος. Ἡ εἰσηγμένη στήν Wall Street ἑταιρεία ἦλθε σέ συμφωνία γιά τήν ἀγορά ἀκόμη 23 φορτηγῶν πλοίων τά ὁποῖα θά παραλάβει ἕως τό τέλος τοῦ 2021 καί θά προστεθοῦν στά ἤδη 14 πού ἔχει ἀγοράσει.

Ἡ Costamare, πού συμπληρώνει 47 χρόνια ζωῆς, εἶναι ἡ τρίτη στόν κόσμο ἑταιρεία στόν τομέα τῆς μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων μέ 87 πλοῖα συνολικῆς μεταφορικῆς ἱκανότητας 581.000 μονάδων καί 37 φορτηγά, τά ὁποῖα ὑπερβαίνουν τούς 1.500.000 τόνους σέ χωρητικότητα.

Ἄλλη μία γυναίκα ὅμως, ἡ Σεμίραμις Παληοῦ, κόρη τοῦ Συμεών Παληοῦ, ἡ ὁποία τώρα ἡγεῖται τῆς Diana Shipping, συνεχίζει δυναμικά τή πορεία τῆς ἐπιχειρήσεως. Ἡ Diana ἀπέκτησε ἕνα ἀκόμη πλοῖο μεταφορᾶς ξηροῦ φορτίου, ἔναντι 22.000.000 δολλαρίων. Πρόκειται γιά τό πλοῖο “Magnolia”, ναυπηγήσεως 2011 καί χωρητικότητας 82.165 τόνων, τό ὁποῖο θά παραληφθεῖ τόν Φεβρουάριο τοῦ 2022. Ἔτσι, ἡ ἐπίσης εἰσηγμένη στήν Χρηματαγορά τή Νέας Ὑόρκης Diana διαχειρίζεται στόλο 36 πλοίων ξηροῦ φορτίου, ὁλικῆς χωρητικότητος 4.700.000 ἑκατ. τόνων, μέ μέσο ὅρο ἡλικίας τά 10,4 ἔτη.

Ἄς μήν βλέπουμε, λοιπόν, μόνο τό μισο-άδειο ἤ μισο-γεμᾶτο ποτήρι τῶν προβλημάτων τοῦ μικρο-κόσμου μας. Ὑπάρχουν καί οἱ εὐχάριστες νότες, τίς ὁποῖες ἐπιμένουμε νά ἀγνοοῦμε…

Απόψεις

Διεύρυνσις τῶν διεκδικήσεων τῆς Ἀγκύρας καί πέρα ἀπό τό τουρκο-λιβυκό μνημόνιο

Εφημερίς Εστία
Ἐγείρονται ἀξιώσεις καί στήν καρδιά τοῦ Αἰγαίου – Ἀφοῦ ἐξησφάλισαν τήν ἀποχώρησή μας ἀπό τήν Κάσο, τώρα μᾶς πιέζουν καί δυτικώτερα γιά περιορισμό στά 6 μίλια – Ὑπῆρξε ἐπικοινωνία τοῦ Ἰταλικοῦ

Περί ἐπανακρατικοποιήσεως τοῦ ΟΣΕ

Μανώλης Κοττάκης
ΚΑΤΑ τήν διάρκεια τῶν μνημονίων οἱ δανειστές μας ἔκαναν ἕναν ἀκόμη ἐκβιασμό: ἄν θέλετε νά διαγραφοῦν τά δυσθεώρητα χρέη τοῦ Ὀργανισμοῦ Σιδηροδρόμων Ἑλλάδος, τότε ἰδιωτικοποιῆστε τους γιά ἕνα κομμάτι ψωμί. Εἶναι προαπαιτούμενο γιά τήν ἑπόμενη δόση.

Ἀνέβηκε στό 3,1% ὁ πληθωρισμός στήν Ἑλλάδα

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΑΝΟΔΙΚΗ πορεία ἐκινήθη ὁ πληθωρισμός τόσο στήν Ἑλλάδα ὅσο καί στό σύνολο τῆς Εὐρωζώνης τόν Ἰανουάριο, βάσει τῆς ἐκτιμήσεως τῆς Eurostat γιά τόν Ἐναρμονισμένο Δείκτη Τιμῶν Καταναλωτοῦ.

Ὁ Ἥφαιστος μᾶς ἐπαναφέρει στήν πραγματικότητα

Δημήτρης Καπράνος
Χορεύει ἡ γῆ στήν Σαντορίνη. Ὁ Ἥφαιστος ξυπνᾶ καί δείχνει ὅτι ἡ ἀνθρώπινη παρουσία δέν εἶναι πάντα ἱκανή νά ἀντιμετωπίσει τά στοιχεῖα τῆς φύεως. Κι ἐμεῖς, πού μικροί ἔχουμε διαβάσει τό «Ταξίδι στό κέντρο τῆς Γῆς», θυμόμαστε ὅτι ἕνα κῦμα ἅρπαξε τήν σχεδία μέ τούς ἐξερευνητές, τήν στροβίλισε σάν τρελλή καί τήν ἔβγαλε ἀπό μιά τρῦπα σέ μιά πλαγιά. Κι ὕστερα, ἔνας περαστικός, πληροφόρησε τούς ἔκπληκτους φυσιοδῖφες, πού εἶχαν δεῖ τόν Χάρο μέ τά μάτια τους, ὅτι βρίσκονταν στό ἡφαιστειῶδες ἰταλικό νησάκι Στρόμπολι, πού δέν ξεπερνᾶ σέ ἔκταση τά 12 τετραγωνικά χιλιόμετρα καί τοῦ ὁποίου οἱ μόνιμοι κάτοικοι, τόν χειμῶνα, εἶναι μόλις 497! Τούς εἶχε βγάλει, δηλαδή, χιλιάδες χιλιόμετρα μακρύτερα ἀπό τό σημεῖο, ἀπό τό ὁποῖο εἶχαν ξεκινήσει γιά νά ἐξερευνήσουν τό κέντρο τοῦ πλανήτη μας. Τότε, ὅλα μᾶς φαίνονταν πιθανά, ἀπό τόν Ναυτίλο τοῦ πλοιάρχου Νέμο μέχρι τόν Πόλεμο τῶν δύο κόσμων τοῦ Χέρμπερτ Τζώρτζ Οὐέλς. Καί νά, πού σήμερα, ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ προφῆτες, ἔρχονται πάλι στό μυαλό μας, καθώς ἡ Σαντορίνη, τό νησί μέ τό κοιμισμένο γιά χρόνια ἡφαίστειο, ἄρχισε νά φωνάζει ὅτι ὅλα ὅσα ἐμεῖς θεωροῦμε «κλιματική ἀλλαγή» καί προσπαθοῦμε νά τά ἀντιμετωπίσουμε μέ «πράσινες» μεθόδους, δηλαδή μία ἀκόμη εὐκαιρία γιά νά πλουτίσουν ὁρισμένα μεγάλα συμφέροντα, ἔχουν […]

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΘΗΜΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ