ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025

Πρός οὐδετερόθρησκο κράτος ἐπί ΝΔ

Στά χνάρια τοῦ Φίλη ὁ κ. Πλεύρης

ΤΗΝ ΠΛΕΟΝ συγκλονιστική συνέντευξη τῆς δημοσιογραφικῆς μου ζωῆς μοῦ τήν ἔδωσε τόν Νοέμβριο τοῦ 2012 στήν Σιάτιστα ὁ Μακαριστός Μητροπολίτης Σισανίου Παῦλος, ὁ ὁποῖος ἔφυγε ἀδόκητα ἀπό τήν ζωή σέ ἡλικία ἑβδομήντα ἐτῶν. Κατά τήν διάρκεια αὐτῆς σέ ἕνα ἀρχοντικό τῆς πανέμορφης μακεδονικῆς πόλης συζητήσαμε μέ ὅρους μέλλοντος γι’ αὐτά πού συζητᾶμε καί σήμερα. Τήν καταδίωξη τῆς Ὀρθοδοξίας, τήν ἀπόπειρα ἐπιβολῆς τῆς οὐδετεροθρησκείας, τήν ἰδεολογική σύγχυση τῶν κομμάτων πού πολεμοῦν τήν ἐθνική ταυτότητα. Ὁ μακαριστός ἀνεφέρθη στόν Ἅγιο Δημήτριο τόν ὁποῖο ὁ λαός τῆς Θεσσαλονίκης τιμᾶ σήμερα καί ὡς ἐλευθερωτή της. Ὡς πρόσωπο πού ταυτίσθηκε μέ τήν ἱστορία τῆς πόλης καθῶς ὁ Στρατός μας ἐλευθέρωσε τήν συμπρωτεύουσα τό 1912 ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς του.

«Δέν μπορεῖς νά τεμαχίζεις τήν ἱστορία καί τήν ζωή χωρίς νά τήν πληγώνεις» μοῦ τόνισε ὁ Παῦλος μέ φλόγα καί προσέθεσε: «Ὁ λαός μας ὅταν ἐπί τουρκοκρατίας καταλύθηκαν τά γεωγραφικά σύνορα εἶχε γιά καταφύγιο τά πνευματικά σύνορα. Τήν ὀρθόδοξη πίστη του. Καί τιμᾶ αὐτούς πού ὑπερασπίστηκαν τά πνευματικά σύνορα!». Ὅπως μάλιστα μοῦ ὑπενθύμισε, οἱ Ὀθωμανοί τό θρήσκευμα ἐπεδίωκαν νά ἀλλάζουν, ὄχι τήν καταγωγή. Διότι «ἡ ἄρνηση τῆς πίστης σημαίνει ἄρνηση τῆς πατρίδας». Καί μέ παρέπεμψε νά μελετήσω τόν βίο καί τήν πολιτεία τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. Πράγματι ἐντυπωσιακός!

Ὁ Δημήτριος γεννήθηκε γύρω στό 280 στήν Θεσσαλονίκη, ἐπί αὐτοκράτορος Μαξιμιανοῦ, καί καταγόταν ἀπό ἀριστοκρατική οἰκογένεια.

Σέ νεαρή ἡλικία κατετάγη στόν ρωμαϊκό στρατό καί ἔφτασε ὥς τόν βαθμό τοῦ χιλιάρχου, σέ ἡλικία μόλις 22 ἐτῶν. Φύση φιλομαθής καί ἐρευνητική ἀναζητοῦσε τό ὑψηλό καί τό ἀληθινό καί τό βρῆκε στήν χριστιανική πίστη, τῆς ὁποίας ἔγινε διαπρύσιος κήρυκας στήν Θεσσαλονίκη.

Σχημάτισε ἕνα κύκλο νεαρῶν μαθητῶν καί τούς δίδασκε τήν Ἁγία Γραφή στίς ὑπόγειες στοές κοντά στά δημόσια λουτρά τῆς πόλης. Κατά τήν διάρκεια μιᾶς τέτοιας συνάθροισης, οἱ εἰδωλολάτρες τόν συνέλαβαν καί τόν ὁδήγησαν ἐνώπιον τοῦ αὐτοκράτορα Μαξιμιανοῦ. Ὅταν ὁ αὐτοκράτορας τοῦ ζήτησε νά ἀπαρνηθεῖ τήν πίστη του, ὁ Δημήτριος τοῦ ἀπάντησε: «Τῷ Χριστῷ μου πιστεύω μόνον». Ὁ Μαξιμιανός ἐξοργισμένος ἀπό τήν θαρραλέα στάση τοῦ ἀξιωματικοῦ του διέταξε νά τόν φυλακίσουν.

Ἐν τῶ μεταξύ, ἕνας ἀπό τούς μαθητές τοῦ Δημητρίου, ὁ Νέστορας, παρουσιάστηκε στό στάδιο τῆς Θεσσαλονίκης, ὅπου ὁ Μαξιμιανός διοργάνωνε ἀθλητικούς ἀγῶνες καί ζήτησε νά ἀγωνιστεῖ ἐξ ὀνόματος τῶν χριστιανῶν μέ τόν θηριώδη καί ἀκατανίκητο παλαιστή Λυαῖο, εἰδωλολάτρη καταγόμενο ἀπό τό Σίρμιο τῆς Πανονίας (σημερινή Μητροβίτσα Σερβίας). Μέ τήν πεποίθηση ὅτι ἔχει τή χάρη καί τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ὁ Νέστορας μπῆκε στήν παλαίστρα καί ὄχι μόνο νίκησε τόν Λυαῖο, ἀλλά τόν σκότωσε, ὅπως ὁ Δαυίδ τόν Γολιάθ στήν Παλαιά Διαθήκη.

Ὀργισμένος ὁ Μαξιμιλιανός ἀπό τήν ἧττα τοῦ ἐκλεκτοῦ του διέταξε τόν ἀποκεφαλισμό τοῦ Νέστορα καί τήν θανάτωση τοῦ Δημητρίου μέ λογχισμούς.

Ὁ Δημήτριος τάφηκε στόν τόπο τοῦ μαρτυρίου του, ὅπου ἀργότερα χτίστηκε περίβλεπτος ναός πρός τιμήν του. Ἀπό τόν τάφο του ἀνάβλυζε μύρο, ἐξ οὗ καί ἡ ὀνομασία Μυροβλήτης.

Σπάνια ἕνας ἅγιος ἔχει ταυτισθεῖ τόσο στενά μέ μία πόλη, ὅσο ὁ Ἅγιος Δημήτριος μέ τήν Θεσσαλονίκη.

Θεωρήθηκε ἀνέκαθεν ἀπό τούς Ἕλληνες ὁ φρουρός τῆς πόλης, πού μαζί μέ τόν λαό ἀγωνίζεται ἐναντίον τῶν Σλάβων, Ἀβάρων, Ἀράβων, Νορμανδῶν, Φράγκων, Τούρκων καί ἄλλων βαρβάρων. Δέν εἶναι τυχαῖο ὅτι ὁ ἑλληνικός στρατός ἀπελευθέρωσε τήν Θεσσαλονίκη ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Δημητρίου (26 Ὀκτωβρίου 1912), γεγονός πού θεωρήθηκε θαῦμα.

Ὅλα τά παραπάνω ὅμως εἶναι «ἄρρητα ρήματα» γιά τήν τρέχουσα ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Ὑγείας ἡ ὁποία ἔχει ἀκεραία τήν πολιτική εὐθύνη γιά ὅλα ὅσα συμβαίνουν στά νοσοκομεῖα αὐτές τίς μέρες. Νοσηλευτές καί νοσηλεύτριες διατάσσονται ἀπό διοικητές πού δέχονται ἐντολές ἄνωθεν νά «κατεβάζουν» τά εἰκονίσματα ἀπό τά δωμάτια νοσηλείας ἀσθενῶν, μέ τό ἐπιχείρημα ὅτι αὐτά προσβάλλουν τούς ἀλλοθρήσκους. Εἶναι τόσο ἄσχετοι ὅσοι τά ὑποστηρίζουν αὐτά ὥστε δέν γνωρίζουν ὅτι πρόσωπα πού ἀπεικονίζονται στίς εἰκόνες μας ὅπως ὁ Χριστός μας καί ἡ Παναγία μας ἀναγνωρίζονται καί ἀπό ἄλλες θρησκεῖες ὅπως τό Ἰσλάμ ἀσχέτως τοῦ ἄν δέν τούς δίδουν τήν πρωτοκαθεδρία.

Εἶναι τόσο ἄσχετοι, ὥστε δέν γνωρίζουν ὅτι σέ ὁρισμένες περιπτώσεις ὅπως σέ Ἱερές Μονές τῆς Ροδόπης (Βαθυρύακος) οἱ μουσουλμάνες ἀνάβουν κερί καί προσκυνοῦν τήν εἰκόνα τῆς Παναγίας κάθε Δεκαπεντάγουστο, διότι ἡ θρησκεία τους δέν ἀναγνωρίζει θηλυκές ἁγιότητες. Καί εἶναι τόσο ψεῦτες ὥστε δέν ὁμολογοῦν τό προφανές: ὅτι τό θέμα τους δέν εἶναι ἡ προστασία τῶν δικαιωμάτων πιστῶν ἄλλων θρησκειῶν (οἱ ὁποῖοι εἶναι εὐτυχεῖς καί μόνον πού δικαιοῦνται περίθαλψης ἄνευ ἀσφάλισης) ἀλλά τό μῖσος τους καί ἡ ἀντιπάθειά τους πρός τήν συνυφασμένη μέ τήν ἐθνική μας ταυτότητα ὀρθόδοξη πίστη. Κάπως ἔτσι φθάσαμε ἐπί κεντροδεξιᾶς συντηρητικῆς κυβερνήσεως τῆς ΝΔ ὁ Ὑπουργός Ὑγείας Θᾶνος Πλεύρης νά βαδίζει πάνω στά χνάρια τοῦ πρώην Ὑπουργοῦ Παιδείας Νίκου Φίλη ὁ ὁποῖος ἦταν διαπρύσιος κήρυκας τῆς οὐδετεροθρησκείας. Καί δυστυχῶς γιά τόν κύριο Φίλη δέν μπορεῖ σήμερα νά πανηγυρίσει τόν ἰδεολογική του νίκη, γιατί αὐτή βασίζεται σέ ἀπόφαση διοικητῶν νοσοκομείων πού ἔχει τοὐλάχιστον τήν ἀνοχή Ὑπουργοῦ τόν ὁποῖο θεωρεῖ «ἀκροδεξιό». Ἐνῶ στήν πραγματικότητα εἶναι συστημικότατος καί τόλμησε νά πράξει ὅ,τι δέν διανοήθηκε. Ὅσο γιά τήν ἐπίσημη ἐκκλησία; Σιωπή παρακαλῶ! Θά ξυπνήσουμε …τόν Ἀρχιεπίσκοπο!

Απόψεις

Διεύρυνσις τῶν διεκδικήσεων τῆς Ἀγκύρας καί πέρα ἀπό τό τουρκο-λιβυκό μνημόνιο

Εφημερίς Εστία
Ἐγείρονται ἀξιώσεις καί στήν καρδιά τοῦ Αἰγαίου – Ἀφοῦ ἐξησφάλισαν τήν ἀποχώρησή μας ἀπό τήν Κάσο, τώρα μᾶς πιέζουν καί δυτικώτερα γιά περιορισμό στά 6 μίλια – Ὑπῆρξε ἐπικοινωνία τοῦ Ἰταλικοῦ

Περί ἐπανακρατικοποιήσεως τοῦ ΟΣΕ

Μανώλης Κοττάκης
ΚΑΤΑ τήν διάρκεια τῶν μνημονίων οἱ δανειστές μας ἔκαναν ἕναν ἀκόμη ἐκβιασμό: ἄν θέλετε νά διαγραφοῦν τά δυσθεώρητα χρέη τοῦ Ὀργανισμοῦ Σιδηροδρόμων Ἑλλάδος, τότε ἰδιωτικοποιῆστε τους γιά ἕνα κομμάτι ψωμί. Εἶναι προαπαιτούμενο γιά τήν ἑπόμενη δόση.

Ἀνέβηκε στό 3,1% ὁ πληθωρισμός στήν Ἑλλάδα

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΑΝΟΔΙΚΗ πορεία ἐκινήθη ὁ πληθωρισμός τόσο στήν Ἑλλάδα ὅσο καί στό σύνολο τῆς Εὐρωζώνης τόν Ἰανουάριο, βάσει τῆς ἐκτιμήσεως τῆς Eurostat γιά τόν Ἐναρμονισμένο Δείκτη Τιμῶν Καταναλωτοῦ.

Ὁ Ἥφαιστος μᾶς ἐπαναφέρει στήν πραγματικότητα

Δημήτρης Καπράνος
Χορεύει ἡ γῆ στήν Σαντορίνη. Ὁ Ἥφαιστος ξυπνᾶ καί δείχνει ὅτι ἡ ἀνθρώπινη παρουσία δέν εἶναι πάντα ἱκανή νά ἀντιμετωπίσει τά στοιχεῖα τῆς φύεως. Κι ἐμεῖς, πού μικροί ἔχουμε διαβάσει τό «Ταξίδι στό κέντρο τῆς Γῆς», θυμόμαστε ὅτι ἕνα κῦμα ἅρπαξε τήν σχεδία μέ τούς ἐξερευνητές, τήν στροβίλισε σάν τρελλή καί τήν ἔβγαλε ἀπό μιά τρῦπα σέ μιά πλαγιά. Κι ὕστερα, ἔνας περαστικός, πληροφόρησε τούς ἔκπληκτους φυσιοδῖφες, πού εἶχαν δεῖ τόν Χάρο μέ τά μάτια τους, ὅτι βρίσκονταν στό ἡφαιστειῶδες ἰταλικό νησάκι Στρόμπολι, πού δέν ξεπερνᾶ σέ ἔκταση τά 12 τετραγωνικά χιλιόμετρα καί τοῦ ὁποίου οἱ μόνιμοι κάτοικοι, τόν χειμῶνα, εἶναι μόλις 497! Τούς εἶχε βγάλει, δηλαδή, χιλιάδες χιλιόμετρα μακρύτερα ἀπό τό σημεῖο, ἀπό τό ὁποῖο εἶχαν ξεκινήσει γιά νά ἐξερευνήσουν τό κέντρο τοῦ πλανήτη μας. Τότε, ὅλα μᾶς φαίνονταν πιθανά, ἀπό τόν Ναυτίλο τοῦ πλοιάρχου Νέμο μέχρι τόν Πόλεμο τῶν δύο κόσμων τοῦ Χέρμπερτ Τζώρτζ Οὐέλς. Καί νά, πού σήμερα, ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ προφῆτες, ἔρχονται πάλι στό μυαλό μας, καθώς ἡ Σαντορίνη, τό νησί μέ τό κοιμισμένο γιά χρόνια ἡφαίστειο, ἄρχισε νά φωνάζει ὅτι ὅλα ὅσα ἐμεῖς θεωροῦμε «κλιματική ἀλλαγή» καί προσπαθοῦμε νά τά ἀντιμετωπίσουμε μέ «πράσινες» μεθόδους, δηλαδή μία ἀκόμη εὐκαιρία γιά νά πλουτίσουν ὁρισμένα μεγάλα συμφέροντα, ἔχουν […]

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΘΗΜΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ