Σέ σημεῖο μηδέν πλέον τό κυκλοφοριακό πρόβλημα

Δέν μπορεῖ, κάτι δέν πάει καλά μέ τό θέμα τῆς κυκλοφορίας τῶν ὀχημάτων στό Λεκανοπέδιο. Κάτι δέν ἔχουμε σχεδιάσει καλά; Κάτι δέν ἔχουμε μελετήσει ἐπαρκῶς;

Κάτι μᾶς ἔχει ξεφύγει καί δέν τό ἔχουμε ἐντοπίσει; Πάντως, τό φαινόμενο τῆς ἀκινητοποιήσεως τῶν ὀχημάτων σέ ὅλους, πλέον, τούς δρόμους τοῦ κέντρου καί ὄχι μόνον, κάτι λέει…

Κάποιοι θά σπεύσουν νά ποῦν ὅτι εἶναι περίοδος ἑορτῶν. Ὄχι, κάτι τέτοιο δέν ἰσχύει. Τό μποτιλιάρισμα δέν εἶναι φαινόμενο μόνον τῶν ἑορταστικῶν ἡμερῶν. Ἡ ἀσφυξία, τό διπλό καί τριπλό παρκάρισμα, τό κλείσιμο τοῦ Κηφισσοῦ, ἡ στένωση τοῦ πυλωροῦ τῆς Συγγροῦ, ἡ ἀσφυξία τῆς Βασιλίσσης Σοφίας, ἡ ἀδυναμία εἰσόδου στόν Πειραιᾶ μέσῳ τῆς ὁδοῦ Πειραιῶς, ἡ ἀδιάβατη Ὁμόνοια, τά μπλοκαρισμένα στενά ἀπ’ ὅπου μέχρι πρό τινος διέφευγες, δέν εἶναι ἔτσι μόνο στίς γιορτές.

Τό πρᾶγμα ἔχει φθάσει σέ σημεῖο πού δέν παίρνει ἄλλο, κατά τό κοινῶς λεγόμενον. Ἡ παρέμβαση τῆς Πολιτείας εἶναι ἀπαραίτητη. Ἄν δέν ἀλλάξει ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖο μετακινοῦνται οἱ κάτοικοι-ἐργαζόμενοι τοῦ λεκανοπεδίου, ἄν τά μέσα μαζικῆς μεταφορᾶς δέν ἀλλάξουν ριζικά (αὔξηση τοῦ ἀριθμοῦ τους, καθαριότητα καί ἐλεύθερη κίνηση στίς εἰδικές λωρίδες, αὔξηση τῶν δρομολογίων τοῦ μετρό καί τοῦ ἠλεκτρικοῦ), σέ λίγο καιρό θά πρέπει νά φεύγεις ἀπό τό σπίτι σου χαράματα γιά νά φθάσεις στήν ἐργασία σου ἤ θά κοιμᾶσαι στό κέντρο, σέ συρτάρια, ὅπως γινόταν κάποτε (καί ἴσως γίνεται ἀκόμη) στό Τόκυο!

Ἡ Ἀθήνα τῶν πέντε ἑκατομμυρίων δέν ἀντέχει ἄλλο σέ αὐτούς τούς κυκλοφοριακούς ρυθμούς. Ἀσφαλῶς, στήν δημιουργία τοῦ συγκεκριμένου ἀλαλούμ συμβάλλει ἰδιαίτερα καί ἡ παντελής ἀπουσία τῆς Τροχαίας ἀπό τό ὅλον σκηνικό. Ἐμεῖς, στόν Πειραιᾶ, τροχονόμο βλέπουμε μόνο στά Θεοφάνεια καί ὅποτε κατέβει ἐπίσημος γιά κάποια ἐκδήλωση στήν Σχολή Δοκίμων. Λές καί ὑπηρεσία Τροχαίας στήν πόλη δέν ὑπάρχει! Ἀπό ἐκείνη τήν ἡμέρα πού ὁ –τότε– διοικητής τή Τροχαίας (μέ τήν εὐκαιρία τῆς καθόδου τῆς φράου Μέρκελ στόν Προφήτη Ἠλία, γιά νά ἀπολαύσει ψαράκι στό Πανόραμα μετά τοῦ κυρίου Τσίπρα) ζήτησε νά αὐξηθοῦν οἱ ἄνδρες τῆς ὑπηρεσίας του καί …μετετέθη αὐθωρεί, ἔχουμε νά δοῦμε Τροχαία στόν Πειραιᾶ. Οὔτε …κλήσεις δέν μοιράζει πλέον, ἀφοῦ τό ἔργο τό ἔχει ἀναλάβει ἡ Δημοτική Ἀστυνομία, ἡ ὁποία, ὅμως, γράφει μόνο σέ κανά-δυό δρόμους ἐνῷ ἐπιτρέπει νά ἔχουν γίνει ὅλα τά πεζοδρόμια καί οἱ πλατεῖες πάρκινγκ ὀχημάτων καί δικύκλων!

Γιά νά περιγράψουμε τό ὅλον κυκλοφοριακό πρόβλημα, ἀρκεῖ μία καί μόνη λέξη: Χάος!

Ἀφῆστε δέ τό μετρό. Προχθές, περίμενα στόν σταθμό τοῦ Δημοτικοῦ Θεάτρου δώδεκα λεπτά, στίς ἑπτάμισι τό βράδυ! Δηλαδή οἱ συρμοί κινοῦνται μέ συχνότητα ἕνα τέταρτο τῆς ὥρας ἀνά δρομολόγιο; Γέμισε τό τραῖνο ἀπό τόν σταθμό ἐκκινήσεως καί μέχρι νά φθάσουμε στήν Νίκαια εἶχε γεμίσει ἀσφυκτικά! Δέν μπορεῖ, κάτι δέν πάει καλά καί μέ τό μετρό, στό ὁποῖο εἴχαμε –ματαίως– στηρίξει ἐλπίδες γιά ἀνακούφιση τοῦ κυκλοφοριακοῦ στόν ἀσφυκτικά γεμᾶτο πλέον Πειραιᾶ! Δέν γνωρίζουμε τί ἀκριβῶς σκέπτεται νά πράξει ὁ ὑπουργός τῶν Συγκοινωνιῶν. Ἀλλά ἄν συνεχίσουμε ἔτσι, νά περιμένουμε τά χειρότερα. Καί δέν πᾶμε καθόλου καλά, πιστέψτε μας!

Απόψεις

Πετροδολλάρια στίς κάλπες

Μανώλης Κοττάκης
Ὑπουργός Ἐνεργείας Σταῦρος Παπασταύρου: Ἡ Chevron θά δώσει «μέρισμα» ἀπό τά κέρδη της, τό ὁποῖο θά διανεμηθεῖ στόν ἑλληνικό λαό – Τέλη τοῦ 2025 ἡ σύμβαση τῆς ἑταιρείας μέ τό Ἑλληνικό Δημόσιο

Τί δουλειά εἶχαν οἱ Παπανδρέου-Δοῦκας στό συνέδριο τῶν Κεμαλικῶν;

Εφημερίς Εστία
Τό κόμμα αὐτὸ ζητᾶ «κατάληψη» ἑλληνικῶν νησιῶν στό Αἰγαῖο καί θεωρεῖ ὅτι τελοῦν ὑπὸ «κατοχή»

Νέα πρόκλησις τῆς Τουρκίας: «Δέν θά ἐπιτρέψουμε τό καλώδιο»

Εφημερίς Εστία
H Τουρκία δέν πρόκειται νά ἐπιτρέψει στήν Ἑλλάδα νά ποντίσει τό καλώδιο ἠλεκτρικῆς διασυνδέσεως μέ τήν Κύπρο στήν Κάσο, χωρίς πρῶτα νά ἔχει δώσει τήν ἔγκρισή της.

Ἄς ἑτοιμαζόμαστε, γιατί οἱ κρίσεις γεννοῦν καί εὐκαιρίες

Δημήτρης Καπράνος
Ὅσο περνοῦν τά χρόνια, ἡ ἄποψη τοῦ καθενός γίνεται πιό μεστή καί ἡ σκέψη του ὡριμάζει, χωρίς νά ἀκουμπᾶ σέ συμφέροντα, μικρά ἤ μεγάλα, χωρίς νά θέτει ὑπεράνω ὅλων τό προσωπικό ὄφελος.

Τετάρτη, 7 Ἀπριλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΠΙΚΗ ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΣ