Μέ «μέτρα-ἀσπιρίνες», πού προσβάλλουν τά ἑλληνικά νοικοκυριά, τά ὁποῖα δοκιμάζονται ἀπό τήν ἀκρίβεια, ἐπιχειρεῖ ἡ Κυβέρνησις νά ἀντιμετωπίσει τό ὀξύτατο πρόβλημα.
Μάλιστα, τά μέτρα, πού θά ἐνεργοποιηθοῦν ἕως τόν Μάρτιο, μοιάζουν μέ σταγόνα στόν ὠκεανό, τήν ὥρα πού νέες αὐξήσεις καταγράφονται σέ βασικά προϊόντα διατροφῆς. Ἀκόμη καί ἡ πολυδιαφημισμένη παρέμβασις γιά τό βρεφικό γάλα ὁμοιάζει περισσότερο μέ ἐπικοινωνιακή φούσκα, καθώς ἡ Κυβέρνησις ἀντί νά προχωρήσει σέ διατίμηση στήν τιμή περιωρίσθη στό νά θέσει πλαφόν στό περιθώριο μεικτοῦ κέρδους.
Συμφώνως πρός τίς ἀνακοινώσεις τοῦ ὑπουργοῦ Ἀναπτύξεως, Κώστα Σκρέκα, προβλέπεται:
–Μείωσις 30% τῶν παροχῶν τῶν προμηθευτῶν πρός τά σοῦπερ μάρκετ, ὥστε ἡ μείωσις αὐτή νά μεταφερθεῖ στήν τελική τιμή καταναλωτοῦ. Τό μέτρο ἀφορᾶ τίς κατηγορίες ἀπορρυπαντικά-καθαριστικά, ὀδοντόκρεμες, ἀφρόλουτρα, σαμπουάν καί βρεφικές πάνες. Ὁ ἔλεγχος τῆς ἐφαρμογῆς τοῦ μέτρου, πού θά νομοθετηθεῖ ἄμεσα, θά γίνεται ἀπό τήν ΔΙΜΕΑ καί ὡς βάση τῶν παροχῶν θά χρησιμοποιηθεῖ ὁ μέσος ὅρος τῶν ἐκπτώσεων τῆς τελευταίας κλεισμένης χρήσεως τῶν ἑταιρειῶν. Τό μέτρο εἶναι μόνιμο.
–Θά ἀπαγορεύεται στούς προμηθευτές πού αὐξάνουν τίς τιμές τῶν προϊόντων, νά κάνουν προωθητικές ἐνέργειες γιά 3 μῆνες, γιά προϊόντα στά ὁποῖα αὐξάνουν τιμές. Τό μέτρο θά ἐφαρμοσθεῖ «ἀπό χθές», ὅπως διηυκρίνισε ὁ ὑπουργός. Στόν ἀντίποδα ὅμως, ὅσοι διατηροῦν σταθερές τιμές, ἔχουν τήν δυνατότητα νά πραγματοποιοῦν προσφορές.
–Καθαρές τιμές ἀπό τό χωράφι στό ράφι (σέ ὅλο τό λιανεμπόριο) γιά ὀπωροκηπευτικά καί κρέατα. Οἱ προμηθευτές θά πωλοῦν σέ καθαρές τιμές καί θά προβλέπεται πιστωτικό τιμολόγιο ἕως 3% γιά ἐπιστροφή προϊόντων ἤ γιά φύρα προϊόντος. Τό μέτρο εἶναι μόνιμο.
–Ἐπιβάλλεται πλαφόν στό μεικτό περιθώριο κέρδους γιά τά βρεφικά γάλατα. Τό πλαφόν ὁρίζεται ὡς τό ἄθροισμα τοῦ λειτουργικοῦ κόστους τῆς ἑταιρείας γιά τή συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων καί ἐμπορικοῦ κέρδους στό 7%.
«Αὐτό πού κάνουμε εἶναι μιά κρίσιμη καί δραστική παρέμβαση πού ἐπιτυγχάνει: ἄμεση μείωση τῆς τιμῆς σέ βασικά ἀγαθά στά ράφια, ἐπιπλέον ὄφελος γιά τόν καταναλωτή, καθώς οἱ ὅποιες ἐκπτώσεις καί προσφορές θά γίνονται σέ νέες μειωμένες τιμές, ἀποτρέπουμε τήν παραπλάνηση τῶν καταναλωτῶν, αὐστηροποιοῦμε, διευρύνουμε τίς νέες τεχνολογίες γιά τόν ἐντοπισμό τῆς αἰσχροκέρδειας» ὑπεστήριξε ὁ κ. Σκρέκας.
Σέ σύσκεψη πού ἔγινε στό Μέγαρο Μαξίμου καί προηγήθη τῶν ἀνακοινώσεων Σκρέκα, ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ἀνεφέρθη στά μέτρα γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς ἀκρίβειας, λέγοντας πώς ἔχουν στόχο τήν διόρθωση χρονίων στρεβλώσεων στήν ἑλληνική ἀγορά.
Ἔστειλε ταὐτοχρόνως μήνυμα στίς πολυεθνικές ὅτι «ἡ Ἑλλάδα δέν εἶναι μπανανία καί ὁ πληθωρισμός τῆς ἀπληστίας δέν μπορεῖ νά εἶναι ἀνεκτός».
Ὁ πρόεδρος τοῦ ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης, ὑπεστήριξε ὅτι «Ὁ Πρωθυπουργός ἔρχεται τώρα καί λέει: “Ἐντάξει, ἀρκετά κλέψατε τούς Ἕλληνες, κλέψτε τους λίγο λιγότερο ἀπό ἐδῶ καί πέρα”», προσθέτοντας πώς ὁ ΣΥΡΙΖΑ θά δώσει τήν δική του ἀπάντηση, καθώς «ἐδῶ καί 15 μέρες, μέ 30 ἐπίλεκτα στελέχη, ἐκπονοῦμε ὁλοκληρωμένο σχέδιο γιά τήν ἀκρίβεια», πού θά ἔχει «συγκεκριμένα, ἀναγκαῖα, κοστολογημένα μέτρα γιά μία καλύτερη ζωή».