Ἦταν μιά (ὄχι καί τόσο μακρινή) ἐποχή, πού κάποιες μέρες (συνήθως Παρασκευή) ἔβλεπες περισσότερα ἀπό δώδεκα κρουαζιερόπλοια μέ ἑλληνική σημαία στό λιμάνι τοῦ Πειραιῶς!
Σήμερα δέν ὑπάρχει οὔτε ἕνα! Ἡ λανθασμένη πολιτική μας στό θέμα τοῦ «καμποτάζ» καί οἱ ἀλλαγές στήν πολιτική τῶν ἄλλων εὐρωπαϊκῶν χωρῶν σχετικά μέ τόν θαλάσσιο τουρισμό, ὁδήγησαν τήν ἑλληνική κρουαζιέρα στήν παρακμή. Σήμερα ὑπάρχει μία μόνο ἑταιρεία, ἡ ὁποία ἐπιμένει νά διατηρεῖ τόν Πειραιᾶ ὡς ἕδρα τῶν δραστηριοτήτων της καί νά προσφέρει ἐργασία σέ 200 καί πλέον Ἕλληνες ναυτικούς, νά ἐπισκευάζει τά πλοῖα της σέ ἑλληνικά ναυπηγεῖα καί νά τροφοδοτεῖ τά πλοῖα της σέ ἑλληνικά λιμάνια. Πρόκειται γιά τήν «Celestyal Cruises», τήν ὁποία ἵδρυσε ὁ Κύπριος ἐπιχειρηματίας Κωστάκης Λοΐζου (παραμένει βασικός παράγων), μία ἑταιρεία πού «ἀντιστέκεται» στά πλοῖα-μεγαθήρια και, μέ σκάφη μεσαίου μεγέθους, μπορεῖ νά προσεγγίζει σέ προορισμούς ὅπου δύσκολα τά καταφέρνουν οἱ «γίγαντες» τῆς κρουαζιέρας. Ἡ ἑταιρεία, λοιπόν, παρουσίασε αἰσθητή βελτίωση τῶν ἐπιδόσεών της κατά τό 2018 καί τώρα, ἐπιμηκύνοντας τήν ἡμερολογιακή διάρκεια τῶν ταξιδιῶν της, ἐλπίζει σέ ἕνα ἀκόμη καλύτερο 2019. Τό 2018, ἡ ἑταιρεία παρουσίασε αὔξηση ἐπιβατῶν κατά 8%, σέ σύγκριση μέ τόν περασμένο χρόνο, μέ 108.000 ἐπιβάτες καί 140 διαφορετικές ἐθνικότητες, στά δύο πλοῖα της, ἐπιτυγχάνοντας παράλληλα ὑψηλή πληρότητα. Ἐφέτος, γιά πρώτη φορά, οἱ κρουαζιέρες τῆς ἑταιρείας διήρκεσαν μέχρι καί τόν Νοέμβριο. Τό 2019, τά δρομολόγια θά ἐπιμηκυνθοῦν κατά 8 ἑβδομάδες, ἀφοῦ ὑπάρχει μεγάλη ζήτηση γιά κρουαζιέρες καί τό φθινόπωρο. Μάλιστα, ἀπό τό ἑπόμενο ἔτος, ἡ ἑταιρεία ἐπανέρχεται στήν παλαιά καλή συνταγή τῆς κρουαζιέρας «Τῶν ἑπτά ἡμερῶν καί τῶν τριῶν ἠπείρων», μέ προσεγγίσεις ἀπό Πειραιᾶ σέ Κωνσταντινούπολη, Αἴγυπτο καί Ἰσραήλ, καί ἐπισκέψεις στήν Ἱερουσαλήμ καί τό Κάιρο. Παραμένουν, ἐπίσης, οἱ ἐπιτυχημένες τριήμερες, τεραήμερες καί ἑπταήμερες κρουαζιέρες στό Αἰγαῖο, μέ προσέγγιση στά ἑλληνικά νησιά καί τά μικρασιατικά παράλια. Ἡ ἑταιρεία, πού ἀπέκτησε πλέον ἱκανή πρόσβαση στίς ἀγορές τῶν ΗΠΑ, τῆς Αὐστραλίας καί τῆς Ν. Ἀμερικῆς, στοχεύει νά καθιερώσει κρουαζιέρες ἀπό τήν Ἑλλάδα, μέ διήμερη-τριήμερη παραμονή τῶν ἐπιβατῶν στήν Ἀθήνα, γιά νά ἐπισκεφθοῦν τίς ὀμορφιές καί τά ἀρχαῖα τῆς πόλεως.
Ὅπως ἀνέφερε ὁ Κ. Λοΐζου, ἡ Ἀθήνα καί ἡ Ἑλλάδα ἔγιναν καί πάλι τῆς μόδας καί ὅλα τά μηνύματα δείχνουν ὅτι ἄνθρωποι ἀπό ὅλο τόν κόσμο περιλαμβάνουν στό πρόγραμμά τους τήν Ἑλλάδα ὡς «ταξίδι ζωῆς»! «Ἔχει ἀλλάξει πολύ ἡ Ἑλλάδα ὡς πρός τήν προσφορά τῆς φιλοξενίας καί γενικότερα τοῦ τουριστικοῦ προϊόντος. Ἡ ἀλλαγή εἶναι θεαματική καί ἐξαιρετική. Καί δέν εἶναι τυχαῖο τό ὅτι μεγάλες εὐρωπαϊκές ξενοδοχειακές ἐπιχειρήσεις ζητοῦν Ἕλληνες γιά στελέχη» ἀνέφερε χαρακτηριστικά ὁ ἐπιχειρηματίας. Γιά τό 2018, τά ἄμεσα ἔξοδα λειτουργίας τῆς ἑταιρείας ἔφθασαν τά 28.000.000 εὐρώ, ἐνῶ ἡ συνολική διαφημιστική δαπάνη ἦταν 4.100.000 εὐρώ. Πραγματοποίησε 663 προσεγγίσεις σέ ἑλληνικά λιμάνια, μέ τή συνολική ἐκτιμώμενη δαπάνη τῶν ἐπιβατῶν νά ἀγγίζει τά 39.000.000 εὐρώ, ἐνῶ ἡ συνολική ἐκτιμώμενη συμβολή τῆς ἑταιρείας στήν ἐθνική οἰκονομία ἀνῆλθε στά 102.500.000 εὐρώ.