ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles;

«Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles; Τί τούς βρίσκετε;» μᾶς ρώτησε φίλη τῆς στήλης.

Ἀπαντᾶμε ἀμέσως. Οἱ Beatles δέν ἦταν μία εὔκολη ὑπόθεση γιά τήν Ἑλλάδα. Κατ’ ἀρχάς, ἡ ἑταιρεία τους, ἡ Parlophone, δέν ἀνῆκε στό γκρούπ τῶν ἑταιρειῶν πού ἐκπροσωποῦσε στήν Ἑλλάδα ἡ Music Box μέ τόν δαιμόνιο Νῖκο Μαστοράκη.

Τά μώβ χρώματος μικρά δισκάκια τῆς Parlophone ἀνῆκαν στόν ὅμιλο Odeon- Parlophone-Warner Bros, τόν ὁποῖο στό ραδιόφωνο ἐκπροσωποῦσε ὁ παρουσιαστής Βάκης Πέρρος, πού καμμία δέν εἶχε σχέση μέ τήν ἀκτινοβολία καί τήν σπιρτάδα τοῦ Μαστοράκη. Ἀντίθετα, στήν Music Box ἀνῆκε ἡ ἑταιρεία Decca, στήν ὁποία ἔγραφαν οἱ Rolling Stones. Οἱ Beatles λοιπόν γιά νά καθιερωθοῦν στήν Ἑλλάδα, ἔπρεπε νά ἀποφύγουν τόν σκόπελο «Μαστοράκης». Χρειάσθηκε πολύ περισσότερος χρόνος ἀπ’ ὅ,τι σέ ἄλλες εὐρωπαϊκές χῶρες γιά νά κατακτήσουν οἱ Beatles τήν ἑλληνική νεολαία καί τήν πρώτη θέση τοῦ «τόπ». Τό «Love me do», γιά παράδειγμα, πού εἶναι ἡ πρώτη ἠχογράφηση τῶν Beatles μέ μάνατζερ τόν Μπράιαν Ἐπστάιν, ἦρθε στήν Ἑλλάδα ἀργότερα ἀπό τό «She loves you»! Δεῖγμα τοῦ ὅτι ὑπῆρχε καθυστέρηση καί προβληματισμός γιά τό πῶς θά περάσει στήν ἑλληνική νεολαία τό μεγαλύτερο συγκρότημα ὅλων τῶν ἐποχῶν.

Χάρις ὅμως στήν ποιότητά τους καί κυρίως στόν ἦχο τους, οἱ Beatles σάρωσαν σέ πωλήσεις μέ τήν πάροδο τοῦ χρόνου ἀσχέτως τῆς προβολῆς πού εἶχαν ἀπό τό ραδιόφωνο, τό μοναδικό τότε ἐπικοινωνιακό ὅπλο. Ὑπῆρχε βέβαια καί τό σπουδαῖο περιοδικό «Μοντέρνοι ρυθμοί» πού ἀγοραζόταν μέ φανατισμό ἀπό τήν νεολαία, ἀλλά τό διηύθυνε ὁ Νῖκος Μαστοράκης. Ἀπό στόμα σέ στόμα ὅμως καί ἀπό αὐτί σέ αὐτί οἱ Beatles πέρασαν γρήγορα στήν καρδιά τῆς ἑλληνικῆς νεολαίας. Τό πρῶτο μικρό δισκάκι πού ἀγόρασα, στήν πρώτη γυμνασίου, μέ 25 δραχμές τίς ὁποῖες ἐξοικονόμησα πηγαίνοντας στό σχολεῖο μέ τά πόδια καί ὄχι μέ τό λεωφορεῖο, ἦταν τό «Love me do». Τό ἀπέκτησα ἀπό τό ἱστορικό κατάστημα δίσκων τῶν Ἀδελφῶν Γεωργιάδη πού ἔκλεισε δυστυχῶς, τό «Νegro», στήν ὁδό Τσαμαδοῦ στόν Πειραιᾶ. Μέρα μέ τήν μέρα οἱ Beatles ἔμπαιναν στήν ζωή μας. Καί ὅταν τούς ἔφερε κρυφά στήν Ἑλλάδα ὁ ἀείμνηστος συνεργάτης τους Ἀλέξης Μάρδας, δέν κατέστη δυνατόν νά τούς δοῦμε ἀπό κοντά. Τούς χάρηκαν μόνο λίγοι τυχεροί στήν Ὕδρα καί τήν Ἀράχωβα.

Ὁ Μαστοράκης ὅμως πού εἶχε καταλάβει καί ἐκτιμήσει τήν ἀξία τους, τούς φιλοξενοῦσε συνεχῶς σέ μιά ἀπό τίς ἐκπομπές του στό ραδιόφωνο, ἡ ὁποία δέν εἶχε χορηγό τήν Music Box ἀλλά τό ἑλληνικό ἀναψυκτικό «Τάμ-Τάμ».

Μιά Κυριακή μεσημέρι, λοιπόν, μᾶς εἶχε κρατήσει σέ ἀγωνία ἔχοντας προαναγγείλει μέρες πρίν ὅτι «θά ἀκουστεῖ γιά πρώτη φορά στήν Ἑλλάδα τό νέο τραγούδι τῶν Beatles.» Τό θυμᾶμαι ἀκόμη καί συγκινοῦμαι. Ξαφνικά ἀπό τό ραδιόφωνο, γύρω ἀπό τό ὁποῖο εἴμασταν μαζεμένοι καμμιά δεκαριά μαντραχαλᾶδες, ξεπήδησαν οἱ νότες ἀπό τό κουαρτέττο ἐγχόρδων πού συνόδευε τόν Πώλ στό «Yesterday». Ἀπό ἐκείνη τήν ἡμέρα κατετάγην στό στρατόπεδο τῶν «Μπητλικῶν».

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.