ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ὅταν κοιτάζουμε τό δένδρο καί διαγράφουμε τό δάσος

«Ἔλα νά δεῖς, νά γελάσεις» μοῦ λέει ὁ φίλος, καί κάθομαι δίπλα του, νά δῶ στήν ὀθόνη τοῦ ὑπολογιστῆ του τό ἀστεῖο.

Μοῦ δείχνει τόν ὑπουργό Μεταφορῶν Χρῆστο Σταϊκούρα, ντυμένο «ἐπαρχιώτικα», δηλαδή μέ ὀλίγον ἀταίριαστο πανταλόνι καί ἕνα δῆθεν μπλαίηζερ σακάκι, νά συνομιλεῖ μέ ἕναν νεαρό ρεπόρτερ, ἔξω ἀπό ἕναν σταθμό τοῦ μετρό τῆς Θεσσαλονίκης.

Ὁ ρεπόρτερ ἰσχυρίζεται ὅτι «βρῆκε τυχαῖα» ἐκεῖ τόν ὑπουργό καί τοῦ ζητᾶ «νά μᾶς πληροφορήσει πῶς βγάζουμε εἰσιτήριο.» Ὁ ὑπουργός ἐξηγεῖ καί προσπαθεῖ νά ἐκδώσει ἀπό τό μηχάνημα τό χαρτάκι του. Κάτι, φαίνεται, νά πατάει λάθος καί τό μηχάνημα τόν πληροφορεῖ ὅτι ἡ ἐπιλογή του εἶναι λανθασμένη. Ὁ φίλος σκάει στά γέλια!

«Καλά, ἀφοῦ εἶναι πού εἶναι στημένο ἀπό τά “παπαγαλάκια” τῆς κυβερνήσεως. Τοὐλάχιστον γιατί δέν τό “στήνουν” σωστά;» μοῦ λέει γελῶντας. Συμφωνῶ ὅτι τό θέαμα εἶναι, ἄν ὄχι ἀστεῖο, τοὐλάχιστον μέτριο. Ἀλλά, ξαφνικά, μοῦ γεννᾶται ἡ ἀπορία, τήν ὁποία τοῦ διατυπώνω. «Καλά, ἐσένα ἀπό ὅλη αὐτή τήν ἱστορία στήν Θεσσαλονίκη αὐτό σοῦ ἔμεινε; Αὐτό μέ φώναξες νά δῶ γιά νά γελάσω; Δηλαδή τό ὅτι ἡ Θεσσαλονίκη ἀπέκτησε, ἐπί τέλους, “Μετρό”, δηλαδή ἕνα νέο, ἀπαραίτητο γιά κάθε σύγχρονη πόλη, μέσο, δέν σοῦ ἔκανε ἐντύπωση;» «Φυσικά, ὄχι. Γιατί νά μοῦ κάνει ἐντύπωση; Ἐντύπωση μοῦ ἔκανε τό ὅτι μέχρι τώρα δέν εἶχε! Ἄσε πόσο κόστισε καί πόσα “ἔφαγαν”, ὅπως ἔλεγαν καί οἱ χωριάτες στόν Μαυρογιαλοῦρο» μοῦ λέει.

Ἀγαπητοί, ὅσο καί ἄν περάσουν τά χρόνια, ὅσα μετρό κι ἄν φτιάξουμε, ἀκόμη καί ἄν ἀποκτήσει μετρό καί ἡ Κάτω Παναγιά, πού ἔλεγε ὁ Παπαγιαννόπουλος, αὐτοί θά εἴμαστε! Θά παραβλέπουμε τήν μεγάλη εἰκόνα καί θά κρατᾶμε ἐκεῖνο πού θά μᾶς κάνει νά γελάσουμε εἰς βάρος ἐκείνου πού «δέν χωνεύουμε», θά ἀκυρώνουμε ὅποιο ἔργο τῆς ὅποιας κυβερνήσεως, γιά νά ἱκανοποιήσουμε τό –ὅποιο– πολιτικό μας βίτσιο. Αὐτά εἶναι τά γνωρίσματα τῆς φυλῆς μας. «Νά πεθάνει ἡ κατσίκα τοῦ γείτονα.» Δηλαδή ὁ φίλος μου θά προτιμοῦσε τήν ὥρα τῶν ἐγκαινίων τοῦ Μετρό στήν Θεσσαλονίκη νά καταρρεύσουν οἱ σήραγγες, νά παγιδευθοῦν μέσα κάμποσες ἑκατοντάδες ἄνθρωποι, νά γίνει τό μάλε-βράσε καί, φυσικά, νά πέσει ἡ κυβέρνηση!

Αὐτή εἶναι, δυστυχῶς, ἡ σημερινή ψυχολογία τῶν Ἑλλήνων. Αὐτή εἶναι ἡ κατάσταση, σέ μιά χώρα στήν ὁποία τό κομματικό μένος καί μῖσος ἐπικρατοῦν τῆς ὅποιας λογικῆς καί τῆς ὅποιας προσπάθειας γιά προκοπή.

Τί σημασία ἔχει ποιός ἐγκαινιάζει τό ἔργο; Ποιός θυμᾶται σήμερα ὅτι τήν γέφυρα Ρίου-Ἀντιρρίου τήν ἐγκαινίασε ὁ Σημίτης; Τήν γέφυρα θαυμάζουμε καί τήν χρήση καί τήν χρησιμότητά της ἀπολαμβάνουμε. Ὅσο ὑπάρχει αὐτό τό κομματικό μένος, ἡ χώρα δέν θά πάει μπροστά. Δέν ἦταν ἀφελής ὁ Κωνσταντῖνος Καραμανλῆς ὅταν προσπαθοῦσε νά καλλιεργήσει στόν λαό τό συναίσθημα τῆς «λήθης». Εἶχε γνωρίσει τήν μάστιγα τοῦ ἐμφυλίου, εἶχε γνωρίσει τήν ἀδυναμία τῆς πατρίδος νά πάει μπροστά ἐξ αἰτίας τῶν διχασμῶν. «Δηλαδή, δέν σοῦ ἄρεσε τό μετρό; Ὁ Σταϊκούρας ἦταν τό θέμα;» ρώτησα τόν φίλο.

Ἀλλά ἀπάντηση δέν ἔλαβα.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.