ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2025

Ἡ κ. Ἀρβελέρ ἀπενοχοποιεῖ «δεξιά» καί «ἐθνοκεντρισμό»

Ἑλένη Γλύκατζη Ἀρβελέρ.

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ μέ ἐξαιρετικό ἐνδιαφέρον τήν συνέντευξη πού ἔδωσε στό «Prime Time» τοῦ ἀνανεωμένου προγράμματος τοῦ «Σκάι» καί στόν συνάδελφο Ἄρη Πορτοσάλτε ἡ Ἑλένη Γλύκατζη-Ἀρβελέρ.

Χρόνια τώρα μελετῶ τά βιβλία της καί διαβάζω τίς συνεντεύξεις της, ὄχι ἐπειδή εἶναι «θρῦλος» ἤ «μῦθος» ὅπως ἐξομολογήθηκε ὅτι τήν ἀποκαλοῦν, ἀλλά ἐπειδή κατά τήν διάρκεια τῆς ἀκαδημαϊκῆς σταδιοδρομίας της ἡγήθηκε μιᾶς μεγάλης ἐκστρατείας διαρκείας τόσο στήν Γαλλία καί διεθνῶς ὅσο καί στήν Ἑλλάδα: Νά καταλάβουμε τήν σημασία τοῦ Βυζαντίου γιά τόν Ἑλληνισμό.

Ὅπως εἶχε πεῖ κάποτε δηκτικά, «ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες θελήσαμε νά διαγράψουμε χίλια ἔτη ἀπό τήν ἱστορία της. Νά βάλουμε τό Βυζάντιο, μία αὐτοκρατορία χιλίων ἐτῶν σέ παρένθεση.» Καί δέν καταλαβαίνουμε ὅτι κάθε φορά πού ἑορτάζουμε μιά Δέσποινα, ἕναν Κωνσταντῖνο, ἕναν Παναγιώτη, ἕναν Ἰωάννη, τό Βυζάντιο στήν οὐσία ἑορτάζουμε. Δέν καταλαβαίνουμε ὅτι κάθε φορά πού ὁ Πρόεδρος Ἐρντογάν προφέρει, ἀναγκαστικά στά ἑλληνικά, τήν φράση «Ἁγία Σοφία», τό Βυζάντιο ἑορτάζουμε στά χείλη του, καί ἄς τήν ἔκανε τέμενος (μόλις χθές ἔγινε γνωστό ὅτι ὁ τροῦλλος τῆς Ἁγίας Σοφίας κατασκευάστηκε ἀπό ὑλικά πού μεταφέρθηκαν ἀπό τήν Ρόδο μας.)

Ἡ κυρία Ἀρβελέρ, ἡ ὁποία ὑποστήριξε μέ δήλωσή της τήν ἀρθρογραφία μας γιά τήν διάσωση τοῦ Ἱδρύματος Ἑλληνισμοῦ Πολιτισμοῦ, μέ ἀποτέλεσμα ἡ Κυβέρνηση νά ἀνακρούσει πρύμναν καί νά ἀκυρώσει τό σχέδιο διαλύσεώς του (πολύ τήν εὐχαριστοῦμε γι’ αὐτό!), ἔχει δηλώσει χωρίς νά διατρέχει τόν κίνδυνο νά χαρακτηριστεῖ «ἐθνικίστρια», ὅτι «ἀνάμεσα στό παγκόσμιο καί τό τοπικό μεσολαβεῖ πάντοτε τό ἐθνικό.»

Δέν εἶμαι ἀπολύτως σίγουρος ὅτι ὅλα ὅσα εἶπε στήν συνέντευξή της γιά τήν ἐθνική ταυτότητα ἄρεσαν στόν Ἄρη Πορτοσάλτε (στόν ὁποῖο ὀφείλω νά ἀναγνωρίσω παρά τά ὅλα ὅσα λέει τήν ὡραία ἐμμονή του μέ τά θέματα ἱστορικῆς μνήμης καί στό ραδιόφωνο καί στήν τηλεόραση), ἀλλά στήν οὐσία ἡ κυρία Ἀρβελέρ ἀπενοχοποίησε ὁρισμένες ἔννοιες καί ἔκανε ἑκατομμύρια σιωπηλούς Ἕλληνες νά ἀναθαρρήσουν. Ὁ πατριωτισμός δέν εἶναι «τό καταφύγιο τῶν ἠλιθίων», ὅπως εἶπε πρόσφατα στήν Βουλή μιά ψυχή.

Ὁ πατριώτης «εἶναι ἕνας ἄνθρωπος ὑπέρ» κατά τόν ὁρισμό τοῦ Ρεζίς Ντεμπρέ. Καί ἡ διαφορά του μέ τόν διεθνιστή εἶναι ὅτι «νοιώθει». Ὑπάρχουν αὐτοί πού νοιώθουν κάτι γιά τήν πατρίδα καί αὐτοί πού δέν νοιώθουν τίποτε γιά τήν πατρίδα –νά ἡ διαχωριστική γραμμή!

Ἡ κυρία Ἀρβελέρ τόνισε ὅτι ἡ καταγωγή μας εἶναι ἔννοια ἀκριβή καί ἰσχυρή, γι’ αὐτό ὑπερηφανευόμαστε πολλές φορές ὅτι «εἴμαστε φτωχοί ἀλλά Ἕλληνες.» Ἀναπληρώνουμε δηλαδή μέ τήν ταυτότητα τόν πλοῦτο πού μᾶς λείπει! Παρέπεμψε ἐπίσης στά ὅσα φέρεται νά εἶπε κατά τόν Ἡρόδοτο στόν Ξέρξη ὁ Δημάρατος, ὅτι οἱ Ἕλληνες μπορεῖ νά εἶναι διασπασμένοι σέ πόλεις, ἀλλά τούς ἑνώνει «τό ὅμαιμον, τό ὁμόθρησκον, τό ὁμόγλωσσον καί τό ὁμόηθες».

Ἡ πολιτική ὀρθότης θεωρεῖ τό δίκαιον τοῦ αἵματος στήν πατρίδα μας περίπου ἀκραία ρητορεία. Τό ἴδιο καί τίς ἀναφορές στήν μοναδικότητα τοῦ πολιτισμοῦ μας καί τῆς γλώσσας μας, καί στόν ρόλο τῆς θρησκείας καί τῆς παραδόσεως (ἠθῶν) στήν διαμόρφωση τῆς ἐθνικῆς ταυτότητας. Ἡ κυρία Ἀρβελέρ δέν δίστασε νά τά ὑπογραμμίσει ὅλα αὐτά ἄνευ ἀστερίσκων. Ἄν δέν ἔφερε τό βάρος τοῦ ὀνόματός της θά ἐλιθοβολεῖτο ἀπό τήν καθεστηκυῖα διανόηση. Εὐτυχῶς πού φέρει τό βάρος τοῦ ὀνόματός της καί κανείς δέν τολμᾶ. Πέραν αὐτῶν ὅμως ἡ Πρύτανις ΕΠΟΝίτισσα καί ἀριστερή στά νιάτα της, ἀπενοχοποίησε πλήρως τόν ὅρο «δεξιά» σέ δύο στιγμές τῆς συνεντεύξεως. Ἡ πρώτη ὅταν ἀναφέρθηκε στήν συνύπαρξή της μέ τόν Κωνσταντῖνο Καραμανλῆ στό Παρίσι. Θυμήθηκε ὅτι κάποιοι ἰσχυρίζοντο ὅτι ὁ Καραμανλῆς ἦταν… κομμουνιστής καί τό ἔκρυβε. Καί μέ τό δολοφονικό χιοῦμορ της προσέθεσε: «Δέν ἔκρυβε αὐτός ὅτι ἦταν κομμουνιστής, δέν ἦταν! Ἐμεῖς ἤμασταν δεξιοί καί τό κρύβαμε!».

Στό τέλος, σέ ἄλλη ἐρώτηση γιά τήν Ἀριστερά καί τήν Δεξιά, ἀφοῦ σχολίασε ὅτι πλέον δέν εἶναι ἔννοιες ὑπαρκτές, στήν οὐσία ἐπέμεινε αὐτοπροσδιορίζοντας ἰδεολογικά τόν ἑαυτό της: «Εἶμαι Ἀριστερή, γιατί πιστεύω πώς ὅλα θά περάσουν ἀπό ἐκεῖ, εἶμαι Δεξιά, γιατί πιστεύω ὅτι ὅλα θά φτιάξουν ἀπό ἐκεῖ!».

Ἀφιερωμένη ὅλη ἡ συνέντευξη στόν κύριο Πρωθυπουργό πού μᾶς ἔχει ζαλίσει μέ ὅσα λέει γιά τό Κέντρο καί μέ τίς παραπλανητικές ἐτικέτες τῆς Δεξιᾶς καί τῆς Ἀριστερᾶς, χωρίς ἀναφορά στά ἀληθινά συμφέροντα τοῦ Ἔθνους!

Υ.Γ: Δέν χρωστᾶμε καλή κουβέντα στόν «Σκάι», πού δέν μεταδίδει τό πρωτοσέλιδο τῆς «Ἑστίας» στήν ἐπισκόπηση τοῦ Τύπου, ἀλλά ὀφείλουμε νά σημειώσουμε ὅτι καί στήν νέα μεσημβρινή ζώνη πού ἐπικεντρώνεται στά προβλήματα τῆς ἑλληνικῆς περιφέρειας ἀλλά καί μέ τήν βραδινή, δείχνει ὅτι ἄρχισε νά ἀσχολεῖται μέ τά προβλήματα τῶν Ἑλλήνων καί ὄχι τῶν Τούρκων. Διότι μέσα στίς ἑορτές εἴδαμε δελτίο μέ πέντε cue τοῦ Προέδρου τῆς γειτονικῆς χώρας καί μέ τρίλεπτο ρεπορτάζ γιά τόν κατώτατο μισθό καί τόν πληθωρισμό στήν γείτονα.

Ἐπί τέλους, τό Φάληρο κατανοεῖ σέ ποιά χώρα ἐκπέμπει. Μπράβο!

Απόψεις

Ὑποστέλλουν τήν woke ἀτζέντα οἱ ἀμερικανικές πολυεθνικές

Εφημερίς Εστία
Προσαρμόζονται στήν νέα πολιτική Τράμπ καί ἐγκαταλείπουν τίς πολιτικές ὑποστηρίξεως τῆς «συμπεριλήψεως» καί τῆς «διαφορετικότητος» μέ προωθητικές ἐνέργειες καί «θετικές διακρίσεις» στό ἐργασιακό περιβάλλον

Ὁ ἐλιτισμός στήν ἐπιφάνεια

Μανώλης Κοττάκης
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ τοῦ Κώστα Σημίτη ἦταν τελικῶς μία πρώτης τάξεως εὐκαιρία γιά νά ἀναδυθεῖ στήν ἐπιφάνεια ὅλο τό δίκτυο πού εἶχε ὀργανώσει μεθοδικά ἐντός τοῦ συστήματος ὁ πρώην Πρωθυπουργός τόσο στά χρόνια τῆς ἐνεργοῦ συμμετοχῆς του στήν πολιτική ὅσο καί μετά τήν ἀφυπηρέτησή του ἀπό αὐτήν.

Ἀναθεωρητισμός Τράμπ γιά νέα σύνορα μέ χρήση βίας

Εφημερίς Εστία
Οὐάσιγκτων.– Ὁ ἐκλεγμένος Πρόεδρος τῶν ΗΠΑ Ντόναλντ Τράμπ προχώρησε ἕνα βῆμα πιό πέρα τό πλαίσιο τοῦ ἀναθεωρητισμοῦ πού προωθεῖ στήν σχέση τῆς Ἀμερικῆς μέ τούς συμμάχους της.

Μιά παραίτηση πού ταράζει τά νερά

Δημήτρης Καπράνος
Τήν παραίτησή του γιά προσωπικούς λόγους ὑπέβαλε ὁ πρόεδρος τοῦ Ναυτικοῦ Ἐπιμελητηρίου Ἑλλάδος δρ. Γιῶργος Πατέρας.

Τo Σάββατο 11.01 με την Εστία: Κλασσικά παραμύθια

Εφημερίς Εστία
Μη χάσετε το Σάββατο 11.01 και κάθε Σάββατο με την Εστία: ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ