ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025

Περί ἐπανακρατικοποιήσεως τοῦ ΟΣΕ

ΚΑΤΑ τήν διάρκεια τῶν μνημονίων οἱ δανειστές μας ἔκαναν ἕναν ἀκόμη ἐκβιασμό: ἄν θέλετε νά διαγραφοῦν τά δυσθεώρητα χρέη τοῦ Ὀργανισμοῦ Σιδηροδρόμων Ἑλλάδος, τότε ἰδιωτικοποιῆστε τους γιά ἕνα κομμάτι ψωμί. Εἶναι προαπαιτούμενο γιά τήν ἑπόμενη δόση.

Ὁ ἐκβιασμός αὐτός ἦταν ἐντεταγμένος στήν διανομή τῶν «ἱματίων» τῆς ἑλληνικῆς δημόσιας περιουσίας μεταξύ τῶν χωρῶν μελῶν τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης πού μετεῖχαν στό χρηματοδοτικό σχῆμα τοῦ δανεισμοῦ μας. Ἄλλα τμήματα τῆς δημόσιας περιουσίας ἐνδιέφεραν τούς Γερμανούς, ἄλλα τούς Ὁλλανδούς, ἄλλα τούς Γάλλους, στήν μοιρασιά κλήθηκαν νά μετάσχουν καί οἱ φίλοι μας οἱ Ἰταλοί. Κάπως ἔτσι ἀγόρασαν τόν πολύπαθο Ὀργανισμό Σιδηροδρόμων Ἑλλάδος ἔναντι τοῦ εὐτελοῦς τμήματος τῶν 45 ἑκατομμυρίων εὐρώ. Ὅσο ἀκριβῶς ἦταν ἡ ρήτρα τοῦ ποδοσφαιριστῆ Κώστα Μήτρογλου στό συμβόλαιο πού εἶχε ἐκείνη τήν ἐποχή μέ ξένη ποδοσφαιρική ὁμάδα τοῦ ἐξωτερικοῦ!

Ἔτσι μᾶς προέκυψαν οἱ Ἰταλοί! Ὑπό τό ὄνομα Hellenic Train. Εἶναι προφανές ὅτι πώς ὅ,τι συνέβη στό Λονδῖνο ἐπί Θάτσερ, τό ἴδιο συνέβη καί στήν Ἑλλάδα ἐπί τρόικας καί ἐπί Κυριάκου Μητσοτάκη. Ἡ ἰδιωτικοποίηση ἀπέτυχε. Ἀλλά δέν ἀπέτυχε, γιατί δέν ἐπένδυσαν μόνον Ἰταλοί. Ἀπέτυχε, γιατί ἦταν ἰδιόρρυθμος ἰδιωτικοποίηση. Ἀπέτυχε, γιατί οἱ Ἰταλοί ἄφησαν τήν διοίκηση τῶν τραίνων σέ ἐκπροσώπους τοῦ παλαιοῦ πολιτικοῦ συστήματος μέ τό ὁποῖο συνδιοίκησαν. Ἀπέτυχε, γιατί ἀκόμη καί οἱ ὁδηγοί, οἱ μηχανοδηγοί τῶν ἁμαξοστοιχιῶν καί οἱ σταθμάρχες, ἦταν ρουσφέτια καί ἔμπιστοι κορυφαίων πολιτικῶν. Ἀπέτυχε γιατί τό κράτος πού εἶναι ὁ ἰδιοκτήτης τοῦ σιδηροδρομικοῦ δικτύου δέν ἐνδιαφέρθηκε νά τό ἀνανεώσει καί νά τό ἐκσυγχρονίσει, μέ συνέπεια τά τραῖνα νά κινοῦνται παντοῦ σέ ἐπικίνδυνες ράγες. Οἱ ἐπενδύσεις στό τροχαῖο ὑλικό ὅλα αὐτά τά χρόνια ἦταν ἐλάχιστες καί πάντως ἀσύμβατες μέ τίς ἀνάγκες τοῦ δικτύου.

Σήμερα, κάπου στόν ὁρίζοντα, ἐπανέρχεται ἔστω καί θεωρητικά τό σενάριο τῆς ἐπανακρατικοποιήσεως τοῦ ΟΣΕ ἀπό τήν φιλελεύθερη κυβέρνηση τοῦ κυρίου Μητσοτάκη. Καί ἐπανέρχεται, ὄχι γιατί ἁπλῶς ἀπέτυχαν οἱ Ἰταλοί νά παράσχουν σοβαρό σιδηροδρομικό ἔργο, ἀλλά διότι κάποιος πρέπει νά πληρώσει τήν νύφη γιά τό γεγονός ὅτι ἡ ἐμπορική ἁμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο φορτίο μέ λαθραῖα καύσιμα ἤ κατ’ ἄλλους ἐκρηκτικά. Καί γιά νά μήν ἀναλάβει τήν πολιτική καί ποινική εὐθύνη ἡ Κυβέρνηση γιά τόν θάνατο 28 νέων ἀνθρώπων ἀπό τήν φωτιά, κάποιοι θεωροῦν ὅτι εἶναι δόκιμο νά χρεωθεῖ αὐτή ἡ εὐθύνη στήν ἰταλική ἑταιρεία, ἡ ὁποία θά ἐκδιωχθεῖ ὑπερηφάνως μέ καταλογισμό της. Ἤδη οἱ ποινικές διαδικασίες πού ἄρχισαν μέ μήνυση ἐναντίον τοῦ διευθύνοντος συμβούλου της γιά ψευδορκία στήν ἐξεταστική ἐπιτροπή δείχνουν τήν διάθεση τῆς Κυβερνήσεως νά συγκρουστεῖ μαζί της.

Βεβαίως δέν εἶναι εὔκολα πράγματα αὐτά. Καί κανένας ἤ καμμία Πρωθυπουργός ὅπως ἡ Τζώρτζια Μελόνι δέν θά ἦταν διατεθειμένη νά ἀναλάβει μιά ἑταιρεία, τό βαρύ ἠθικό κόστος τῆς εὐθύνης γιά τό λαθρεμπόριο καυσίμων ἤ ἐκρηκτικῶν πού ἔκαναν ἰδιῶτες ἤ τό κράτος μέ τά βαγόνια της. Ἐκτός κι ἄν δοθοῦν ἄλλα ἀνταλλάγματα διακρατικά καί διακριτικά. Τούτων δοθέντων γιά τήν ὅποια πιθανότητα ὑπάρχει (ἔφτασε στά αὐτιά μας τό σενάριο αὐτό, τό ἐπισημαίνουμε, ἀλλά δέν εἴμαστε βέβαιοι ὅτι εἶναι ἀκριβές), ὅποιος σκέφτεται τήν προσφυγή σέ τέτοιες ἀπεγνωσμένες λύσεις, καλό θά ἦταν νά τίς ξεχάσει. Διότι τυχόν ἐπανακρατικοποίηση τοῦ ἁμαρτωλοῦ ΟΣΕ, ὁ ὁποῖος ἦταν ἄντρο διαφθορᾶς, σημαίνει ὅτι θά πληρώσουν οἱ Ἕλληνες φορολογούμενοι –μεταξύ αὐτῶν καί οἱ γονεῖς τῶν 57 θυμάτων, τό κόστος τῆς συγκαλύψεως.

Συγκάλυψη μέ κρατικό χρῆμα προερχόμενο ἀπό τίς τσέπες τῶν φορολογουμένων ὅμως δέν νοεῖται.

Συγκάλυψη δέν νοεῖται γενικῶς.

Ἐδῶ πού φθάσαμε, κανείς δέν συμβιβάζεται μέ τίποτε λιγώτερο ἀπό τήν ἀλήθεια.

Απόψεις

Ἀνέβηκε στό 3,1% ὁ πληθωρισμός στήν Ἑλλάδα

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΑΝΟΔΙΚΗ πορεία ἐκινήθη ὁ πληθωρισμός τόσο στήν Ἑλλάδα ὅσο καί στό σύνολο τῆς Εὐρωζώνης τόν Ἰανουάριο, βάσει τῆς ἐκτιμήσεως τῆς Eurostat γιά τόν Ἐναρμονισμένο Δείκτη Τιμῶν Καταναλωτοῦ.

Ὁ Ἥφαιστος μᾶς ἐπαναφέρει στήν πραγματικότητα

Δημήτρης Καπράνος
Χορεύει ἡ γῆ στήν Σαντορίνη. Ὁ Ἥφαιστος ξυπνᾶ καί δείχνει ὅτι ἡ ἀνθρώπινη παρουσία δέν εἶναι πάντα ἱκανή νά ἀντιμετωπίσει τά στοιχεῖα τῆς φύεως. Κι ἐμεῖς, πού μικροί ἔχουμε διαβάσει τό «Ταξίδι στό κέντρο τῆς Γῆς», θυμόμαστε ὅτι ἕνα κῦμα ἅρπαξε τήν σχεδία μέ τούς ἐξερευνητές, τήν στροβίλισε σάν τρελλή καί τήν ἔβγαλε ἀπό μιά τρῦπα σέ μιά πλαγιά. Κι ὕστερα, ἔνας περαστικός, πληροφόρησε τούς ἔκπληκτους φυσιοδῖφες, πού εἶχαν δεῖ τόν Χάρο μέ τά μάτια τους, ὅτι βρίσκονταν στό ἡφαιστειῶδες ἰταλικό νησάκι Στρόμπολι, πού δέν ξεπερνᾶ σέ ἔκταση τά 12 τετραγωνικά χιλιόμετρα καί τοῦ ὁποίου οἱ μόνιμοι κάτοικοι, τόν χειμῶνα, εἶναι μόλις 497! Τούς εἶχε βγάλει, δηλαδή, χιλιάδες χιλιόμετρα μακρύτερα ἀπό τό σημεῖο, ἀπό τό ὁποῖο εἶχαν ξεκινήσει γιά νά ἐξερευνήσουν τό κέντρο τοῦ πλανήτη μας. Τότε, ὅλα μᾶς φαίνονταν πιθανά, ἀπό τόν Ναυτίλο τοῦ πλοιάρχου Νέμο μέχρι τόν Πόλεμο τῶν δύο κόσμων τοῦ Χέρμπερτ Τζώρτζ Οὐέλς. Καί νά, πού σήμερα, ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ προφῆτες, ἔρχονται πάλι στό μυαλό μας, καθώς ἡ Σαντορίνη, τό νησί μέ τό κοιμισμένο γιά χρόνια ἡφαίστειο, ἄρχισε νά φωνάζει ὅτι ὅλα ὅσα ἐμεῖς θεωροῦμε «κλιματική ἀλλαγή» καί προσπαθοῦμε νά τά ἀντιμετωπίσουμε μέ «πράσινες» μεθόδους, δηλαδή μία ἀκόμη εὐκαιρία γιά νά πλουτίσουν ὁρισμένα μεγάλα συμφέροντα, ἔχουν […]

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΘΗΜΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ

«Θά σταματήσουμε τήν κατρακύλα τοῦ ψέματος καί τῆς ὑποκρισίας»

Εφημερίς Εστία
Παρέμβασις Σαμαρᾶ γιά τήν «βαρειά ἀτμόσφαιρα» τῶν τελευταίων ἡμερῶν – Μετρημένοι στά δάκτυλα οἱ ὑπουργοί πού στηρίζουν τήν ἐπιχειρηματολογία τοῦ Μεγάρου Μαξίμου – Ἀπροθυμία γιά τά Τέμπη

Ἡ ρίζα τῆς ἀμφισβητήσεως

Μανώλης Κοττάκης
Ἀλλαγή συσχετισμῶν καί στήν Kεντροαριστερά – MRB: Ἡ Ζωή ἰσοδυναμεῖ μέ τόν ΣΥΡΙΖΑ καί «κλέβει» ψήφους ἀπό τήν Νέα Δημοκρατία! – Πῶς ἐξηγεῖται; – Σέ κρίση ἡ ἀντιπολίτευση τοῦ «λαπᾶ»