Σύσκεψις στό Μαξίμου μέ Μυτιληναῖο και Χατζημηνᾶ γιά τήν ἀμυντική βιομηχανία

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ἑλληνικῶν ἀμυντικῶν βιομηχανιῶν στά προγράμματα ἀμύνης τῆς Εὐρώπης «Readiness 2030» καί στόν μετασχηματισμό τῶν ἑλληνικῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων στό πλαίσιο τῆς «Ἀτζέντας 2030» ἐξητάσθη ἐνδελεχῶς στήν χθεσινή σύσκεψη στό Μέγαρο Μαξίμου ὑπό τόν Πρωθυπουργό.

Ἐκτός ἀπό πολλούς ὑπουργούς τό «παρών» ἔδωσαν καί κορυφαῖοι ἐπιχειρηματίες πού δραστηριοποιοῦνται στόν τομέα, μέ τόν καθένα τους νά παρουσιάζει τό πλάνο τῶν δραστηριοτήτων του. Ἡ χθεσινή ἦταν ἡ πρώτη συζήτησις μέ τούς ἐκπροσώπους τῆς ἑλληνικῆς ἀμυντικῆς βιομηχανίας κατά τήν ὁποία ἐξητάσθησαν λάθη τοῦ παρελθόντος ἀλλά καί οἱ εὐκαιρίες πού ἀνοίγονται. Συμφώνως πρός πληροφορίες, ὁ Πρωθυπουργός καί ὁ ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἀμύνης ἀνέφεραν ὅτι ὑπάρχει ἕνα πλάνο δράσεων μέ ὁρίζοντα τήν 20ετία, κάτι πού ἐπιτρέπει στίς ἑλληνικές ἑταιρεῖες νά προγραμματίσουν τά ἐπιχειρηματικά σχέδιά τους.

Ἐπεσημάνθη ὅτι ὑπάρχουν εὐρωπαϊκά κονδύλια πού μποροῦν νά ἀξιοποιηθοῦν πρός αὐτή τήν κατεύθυνση, δηλαδή τήν ἐμπλοκή ἑλληνικῶν ἑταιρειῶν στό «Readiness 3030». Κυβερνητικά στελέχη εἶπαν στούς ἐπιχειρηματίες ὅτι θά ἰσχύσει κανονικά ἡ ὑποχρεωτική συμμετοχή κατά 25% τῶν ἑλληνικῶν ἑταιρειῶν στήν κατασκευή ἀμυντικῶν συστημάτων πού ἔχουν παραγγελθεῖ στό ἐξωτερικό. Ὡστόσο ὑπάρχουν ἐπιφυλάξεις στό ἐάν θά γίνει τό ἑπόμενο βῆμα, δηλαδή ἐάν θά ξεπερασθοῦν τά ἐγχώρια προβλήματα, καί ἡ χθεσινή πρώτη συνάντησις δέν θά εἶναι καί ἡ τελευταία.

Ἐνδεικτικό τῆς σημασίας πού δίδει ὁ Πρωθυπουργός στήν ἐνεργοποίηση τῶν ἑλληνικῶν ἑταιρειῶν εἶναι πώς χθές στό ἴδιο τραπέζι κάθισαν ἐκτός ἀπό τόν ἴδιο καί τόν κ. Δένδια, ὁ ὑπουργός Προστασίας τοῦ Πολίτου κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ὁ ὑπουργός Ναυτιλίας κ. Βασίλης Κικίλιας, ὁ ὑπουργός Ψηφιακῆς Διακυβερνήσεως κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, ὁ ὑπουργός Κλιματικῆς Κρίσεως κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης καί ὁ Σύμβουλος Ἐθνικῆς Ἀσφαλείας τοῦ Πρωθυπουργοῦ κ. Θᾶνος Ντόκος.

Στήν πρώτη καί σημαντική αὐτή σύσκεψη συμμετεῖχαν καί οἱ κάτωθι ἐπιχειρηματίες ἤ ἐκπρόσωποι ἑταιρειῶν: Ὁ κ. Ἀλέξανδρος Διακόπουλος (πρόεδρος καί διευθύνων σύμβουλος τῆς ΕΑΒ), ὁ κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης (Ἑλληνικά Ἀμυντικά Συστήματα), ὁ κ. Εὐάγγελος Μυτιληναῖος (πρόεδρος καί CEO τῆς Metlen), ὁ κ. Γεώργιος Προκοπίου (Ναυπηγεῖα Σκαραμαγκᾶ), ὁ κ. Ἰωάννης Σαρακάκης (Ὅμιλος Ἐπιχειρήσεων Σαρακάκη), ὁ κ. Παντελῆς Τζωρτζάκης (διευθύνων σύμβουλος τοῦ ΕΛΚΑΚ), ὁ κ. Γιῶργος Νούνεσης (πρόεδρος τοῦ ΔΣ τοῦ «Δημόκριτου», μέλος τῆς Συμβουλευτικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ NATO γιά τίς Ἀναδυόμενες καί Διασπαστικές Τεχνολογίες), ὁ κ. Κρίστιαν Χατζημηνᾶς (πρόεδρος τῆς Ἑλληνικῆς Ἑνώσεως Ἐπιχειρηματιῶν, ἱδρυτής καί CEO τῆς Theon Group, ἱδρυτής ΕFA Group), ὁ κ. Μᾶνος Μουστάκας (γενικός διευθυντής Ἐπιχειρηματικῆς Ἀναπτύξεως τοῦ ὁμίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ὁ κ. Μιχαήλ Τσαμάζ (Intracom Defense), ὁ κ. Πάνος Ξενοκώστας (πρόεδρος Ἑνώσεως Ἑλληνικῶν Ναυπηγείων [Ε.Ε.Ν]), ὁ κ. Γεώργιος Κόρος (Ναυπηγεῖα Σαλαμῖνος), ὁ κ. Δημήτρης Δάφνης (Aeroservices), ὁ κ. Χρῆστος Χούμπαυλης (Miltech), ὁ κ. Χρῆστος Γιορδαμλῆς (Prisma Electronics), ὁ κ. Ἄγγελος Τσερέκλας (Sotiria Technology), ὁ κ. Τάσος Ροζολῆς (πρόεδρος τοῦ Συνδέσμου Ἑλλήνων Κατασκευαστῶν Ἀμυντικοῦ Υλικού/ΣΕΚΠΥ καί τῆς ἑταιρείας ΑΚΜΩΝ ΑΕ) καί ὁ κ. Δημήτρης Σκαλαῖος (πρόεδρος τῆς Ἑνώσεως Ἑλληνικῶν Ἑταιριῶν Ἀεροδιαστημικῆς, Ἀμύνης & Ἀσφάλειας καί Ἐντεταλμένος Σύμβουλος τῆς ΕΑΒ).

Ειδήσεις / Άρθρα

Ὅλα τριγύρω ἀλλάζουνε κι ὅλα τά ἴδια μένουν…

Δημήτρης Καπράνος
«Ζέστη σήμερα, πᾶμε γιά μπάνιο;» εἶπε ὁ Διονύσης στό τηλέφωνο καί, αὐθορμήτως, ἀπάντησα καταφατικά.

Σάββατον, 24 Ἀπριλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ «ΕΝΑΛΛΑΓΗ»

Οἱ ΗΠΑ ἀναγνωρίζουν ἐπισήμως τά νέα σύνορα Ρωσσίας – Οὐκρανίας

Εφημερίς Εστία
Ἰσχυρά πίεσις ἀπό τόν ἀντιπρόεδρο Βάνς, πού προειδοποιεῖ ὅτι οἱ ΗΠΑ θά ἀποχωρήσουν ἀπό τήν εἰρηνευτική διαδικασία – Ἡ ἀδιαλλαξία τοῦ Ζελένσκυ στό ζήτημα τῆς Κριμαίας – Χειμαρρώδης ἀνάρτησις ἀπό τόν Ντόναλντ Τράμπ

Ὅ,τι εἶχε νά δώσει, τό ἔδωσε

Μανώλης Κοττάκης
Γιατί πρώτη φορά ΔΕΘ τόν …Ἀπρίλιο

Περισσότεροι φορολογούμενοι ἐδήλωσαν φέτος μηδενικό εἰσόδημα

Εφημερίς Εστία
ΗΥΞΗΘΗΣΑΝ οἱ «φτωχοί» τῆς ἐφορίας, τό 2023, καθώς τό 46% ἤ ἕνα στά δύο νοικοκυριά δήλωσε εἰσοδήματα ἕως 10.000 εὐρώ.