Ἔρχεται ρύθμισις γιά προσωπικό ἀσφαλείας στά μέσα μεταφορᾶς
Η ΣΤΑΣΙΣ ἐργασίας 18 ἐπί συνόλου 850 ἐργαζομένων στό Μετρό προεκάλεσε ὄχι μόνον ἀπίστευτη ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων ἄλλων ἐργαζομένων ἀλλά καί τήν παρέμβαση τῆς ἡγεσίας τοῦ Ὑπουργείου Μεταφορῶν ἀλλά κυρίως τοῦ ἰδίου τοῦ Πρωθυπουργοῦ. Ἀφοῦ ζήτησε συγγνώμη ἀπό τούς πολῖτες γιά τήν ταλαιπωρία, ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης διεμήνυσε ὅτι ἡ Κυβέρνησίς του δέν ἐκβιάζεται «ἐπειδή ἁπλῶς ζητήθηκε σέ 21 ἄτομα νά κάνουν τήν δουλειά τους». Εἴδηση ἀποτελεῖ ἡ προαναγγελία, ὅτι τό ἑπόμενο διάστημα θά ὑπάρξει νομοθετική ρύθμισις γιά προσωπικό ἀσφαλείας, ὅταν προκηρύσσονται τέτοιες κινητοποιήσεις.
Ἡ στάσις ἐργασίας προκηρύχθηκε ἀπό ἕνα μόνο σωματεῖο, τό ΣΕΛΜΑ πού πρόσκειται στόν ΣΥΡΙΖΑ, ὡς ἀντίδρασις στήν ἀπόφαση τῆς διοικήσεως τοῦ Μετρό νά ἐπαναφέρει στά ἐκδοτήρια 21 ἐργαζομένους πού τά προηγούμενα χρόνια εἶχαν ἐπιτύχει νά μεταταχθοῦν ἀπό τήν ἐν λόγω θέση σέ διοικητικές ὑπηρεσίες. Μέ ἀποφάσεις διοικητικῶν συμβουλίων μεγάλος ἀριθμός ἐργαζομένων πού ἀνῆκαν στό προσωπικό πεδίου (ἐκδότες, σταθμάρχες κ.λπ.) μετεκινήθησαν σέ γραφεῖα μέ συνέπεια νά μήν ὑπάρχει φυσική παρουσία ὑπαλλήλων στούς σταθμούς καί οἱ ἐπιβάτες νά ταλαιπωροῦνται γιά νά ἀγοράσουν ἕνα εἰσιτήριο ἤ μία κάρτα. Τό 2013-14, σέ συνεργασία μέ τό Ὑπουργεῖο Διοικητικῆς Μεταρρυθμίσεως, περισσότεροι ἀπό 250 ἐργαζόμενοι εἶχαν ἐπιστρέψει στίς θέσεις ἐκδοτῶν καί ἐλεγκτῶν εἰσιτήριων. Οἱ τότε εἰσπράξεις τοῦ ΟΑΣΑ ἀπό εἰσιτήρια καί κάρτες ἀνῆλθαν σέ 220 ἑκατ. εὐρώ. Δυστυχῶς σήμερα, ἀκόμη καί μέ τήν ἔλευση τοῦ ἠλεκτρονικοῦ εἰσιτηρίου, οἱ ἀντίστοιχες εἰσπράξεις ἐμειώθησαν στά 150 ἑκατ. εὐρώ ἀφοῦ κανείς ἐργαζόμενος δέν ὑπάρχει στούς σταθμούς γιά νά ἐκδίδει εἰσιτήρια ἤ νά ἐλέγχει τήν ἐπιβίβαση καί τήν ἀποβίβαση ἀπό τίς ἀποβάθρες τῶν σταθμῶν.
Ὁ ἁρμόδιος ὑπουργός Κώστας δήλωσε μέ ἔμφαση ὅτι «δέν πρόκειται νά ἀνεχθεῖ νταβατζιλίκια καί ἐκβιασμούς» πού κρατοῦν σέ ὁμηρεία 1,5 ἑκατομμύρια πολῖτες. Διεπίστωσε ὅτι τό μεγάλο ζήτημα εἶναι ἡ ἔλλειψις προσωπικοῦ στά ἐκδοτήρια, ἐπισημαίνοντας ὅτι «εἶναι ἀνάγκη νά προμηθευτοῦμε περισσότερα ἐκδοτήρια, κάτι πού θά γίνει μέσα στό ἑπόμενο δίμηνο». «Ὅπως συμβαίνει σέ ὅλη τήν Εὐρώπη, θά θέσουμε ζήτημα τοῦ ἐλάχιστου προσωπικοῦ ἀσφαλείας ἔτσι ὥστε νά γίνονται τά πρωινά καί τά βραδινά δρομολόγια, σέ περίπτωση ἀπεργιακῶν κινητοποιήσεων, ὅπως στόν ΟΣΕ» διευκρίνισε ὁ κ. Καραμανλῆς.
Ὁ ὑφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης εἶπε ὅτι οἱ συγκεκριμένοι ἐργαζόμενοι εἶχαν μεταφερθεῖ ἐπί ΣΥΡΙΖΑ σέ διοικητικές θέσεις μέ συνέπεια νά λειτουργοῦν κανονικά μόλις 21 ἐκδοτήρια καί νά ὑπολειτουργοῦν τά ὑπόλοιπα 40. Κατεφέρθη ἐναντίον μιᾶς «συνδικαλιστικῆς μειοψηφίας», ἡ ὁποία ἀπεφάσισε μία ἀσύμμετρη κινητοποίηση ἀπέναντι σέ μία ὀρθή ἀπόφαση τῆς Διοικήσεως.
Ὁ ΣΥΡΙΖΑ ἐτάχθη ὑπέρ τῆς κινητοποιήσεως καί κατηγόρησε τόν Πρωθυπουργό ὅτι χρησιμοποιεῖ τό ἀφήγημα πώς «οἱ ἐργαζόμενοι εἶναι αὐτοί πού ἐμποδίζουν τήν χώρα». Ἡ γραμματεύς τῆς Κ.Ο. τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως Ὄλγα Γεροβασίλη εἶπε ὅτι οἱ ἐργαζόμενοι ἔχουν δικαίωμα νά κάνουν ἀπεργία ἐπειδή καταγγέλλουν ὑποστελέχωση καί κακές συνθῆκες ἐργασίες καί ἐπέκρινε τόν Πρωθυπουργό καί τόν ὑπουργό Μεταφορῶν ὅτι «βγαίνουν πάλι μέ τήν γνωστή συνταγή τοῦ κοινωνικοῦ αὐτοματισμοῦ, ἡ μία ἐργασιακή ὁμάδα ἐνάντια στούς Ἕλληνες πολῖτες».