Ἀπόφασις Βεσυρόπουλου προβλέπει ἀμοιβή 10% ἐπί τῆς ἀξίας
ΑΜΟΙΒΗ σέ πρόσωπα πού καταδεικνύουν περιουσιακά στοιχεῖα ἀπό τά ὁποῖα τό Δημόσιο μπορεῖ νά ἐξασφαλίσει πρόσθετα ἔσοδα ὑπόσχεται τό Ὑπουργεῖο Οἰκονομικῶν. Ἡ πρωτόγνωρη ἀπόφασις φέρει τήν ὑπογραφή τοῦ ὑφυπουργοῦ Οἰκονομικῶν, ἁρμοδίου γιά τήν φορολογική πολιτική καί τήν Δημόσια Περιουσία Ἀπόστολου Βεσυρόπουλου. Συμφώνως πρός τήν ἀπόφαση πού ἐδημοσιεύθη στήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως, ὅποιος ὑποδείξει περιουσιακά στοιχεῖα πού ἀνήκουν εἴτε σέ κοινωφελές ἵδρυμα καί δέν ἦταν γνωστό ἤ ἀφοροῦν μιά σχολάζουσα κληρονομιά ἡ ὁποία εἶναι ἀνεκμετάλλευτη, θά ἀμείβεται μέ 10% ἐπί τῆς ἀξίας τῆς ἐκκαθαρισθείσης περιουσίας.
Ἡ ἀπόφασις μέ θέμα «Καθορισμός ὅρων καί προϋποθέσεων καταβολῆς ἀμοιβῆς σέ πρόσωπα πού καταδεικνύουν περιουσιακά στοιχεῖα τοῦ ν. 4182/2013» προβλέπει μεταξύ ἄλλων τά ἀκόλουθα:
1. Κάθε πρόσωπο πού γνωρίζει στοιχεῖα ἤ πληροφορίες σχετικά μέ περιουσίες τοῦ Κώδικος Κοινωφελῶν Περιουσιῶν καί Σχολαζουσῶν Κληρονομιῶν, ὀφείλει νά τό δηλώσει χωρίς ὑπαίτια καθυστέρηση στή Δ/νση Κοινωφελῶν Περιουσιῶν τοῦ Ὑπουργείου Οἰκονομικῶν. Ἡ δήλωσις αὐτή θά πρέπει νά περιέχει κατά τό δυνατόν ἀκριβῆ στοιχεῖα καί κάθε ἄλλη χρήσιμη λεπτομέρεια, σχετικά μέ τήν καταδειχθεῖσα περιουσία.
2. Ἡ χρηματική ἀμοιβή καταβάλλεται στό δικαιοῦχο πρόσωπο, μετά τήν ἐκκαθάριση καί τήν περιέλευση τῆς περιουσίας στό Δημόσιο ἤ τόν φορέα ἐκτελέσεως κοινωφελοῦς σκοποῦ, μέ ἀπόφαση τῆς ἁρμοδίας ἀρχῆς, ὕστερα ἀπό γνώμη τοῦ ἀντιστοίχου Συμβουλίου Κοινωφελῶν Περιουσιῶν καί ἐφ’ ὅσον συντρέχει μία ἐκ τῶν ἑξῆς προϋποθέσεων: α) ἐάν ἔχει παρέλθει πενταετία ἀπό τόν θάνατο τοῦ διαθέτου ἤ δωρητοῦ ἤ τοῦ κληρονομούμενου ἀπό τό Δημόσιο, β) ἐάν εἶναι δυνατή ἀναψηλάφησις δίκης ἤ ἀνατροπή τελεσίδικης ἀποφάσεων ἤ συμβιβασμοῦ, ὡς ἀποτέλεσμα τῆς ὑποδείξεως ἀδικήματος ἀπό τόν καταδείκτη, ἐπιδικασθεῖ, ἡ περιουσία στό Δημόσιο ἤ σέ Νομικά Πρόσωπα ἤ σέ Ἱδρύματα.
3. Τό ὕψος τῆς ἀμοιβῆς μπορεῖ νά ἀνέρχεται σέ ποσοστό ἕως 10% ἐπί τῆς ἀξίας τῆς ἐκκαθαρισθείσης περιουσίας, ἐνῶ γιά τόν καθορισμό της λαμβάνονται ὑπ’ ὄψιν ἀφ’ ἑνός ἡ ἀκρίβεια καί ἡ πληρότης τῶν παρεχομένων ἀπό αὐτόν πληροφοριῶν καί στοιχείων, καθώς καί οἱ κάθε εἴδους ἐνέργειές του, μέ τίς ὁποῖες τυχόν συνέβαλε στήν ἀνάκτηση τῆς περιουσίας.
4. Ὁ ὑπολογισμός τῆς ἀξίας τῆς ἐκκαθαρισθείσης περιουσίας γίνεται μέ ἐκτίμηση ἀπό πιστοποιημένο ἐκτιμητή.
5. Ἡ δαπάνη τῆς ἀμοιβῆς καλύπτεται ἀπό τό ρευστό ἐνεργητικό τῆς περιουσίας, ἐφ’ ὅσον ὑπάρχει. Σέ ἀντίθετη περίπτωση, κατά τήν κρίση τοῦ Δημοσίου ἤ τοῦ φορέως ἐκτελέσεως κοινωφελοῦς σκοποῦ, ἡδαπάνη δύναται νά καλυφθεῖ εἴτε μέ τήν ρευστοποίηση περιουσιακῶν στοιχείων τῆς περιουσίας εἴτε ἀπό τούς πόρους τοῦ φορέως ἐκτελέσεως κοινωφελοῦς σκοποῦ.
6. Ἐάν ἡ δήλωσις γίνεται ἀπό περισσότερα τοῦ ἑνός πρόσωπα, ἡ ἀμοιβή ἐπιμερίζεται μεταξύ τους σέ ποσοστά πού καθορίζονται διά τῆς ἀποφάσεως.