ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἄς φροντίσουμε πρῶτα τά τοῦ οἴκου μας

Φυσικά καί πρέπει νά μᾶς ἀπασχολεῖ τό τί συμβαίνει στήν γειτονική μας Τουρκία.

Πρῶτα, ὅμως ἀπ’ ὅλα, θά πρέπει νά μᾶς ἀπασχολεῖ τό τί συμβαίνει στήν δική μας πατρίδα. Δυστυχῶς, τά τελευταῖα χρόνια, περισσότερο ἀσχολούμεθα μέ τά Ἑλληνοτουρκικά, παρά μέ τά Ἑλληνικά. Οἱ εἰδήσεις πού ἀφοροῦν σέ ἐξοπλισμούς, σέ ἐκκρεμεῖς (κατά τούς Τούρκους) διαφορές μέ τούς γείτονες, ἀκόμη καί σέ ὅ,τι λέει, ἀκατασχέτως καί κάθε στιγμή, ὁ Τοῦρκος Πρόεδρος, ἔχουν τήν πρωτοκαθεδρία, ἐνῷ ἡ σκληρή καθημερινότητα τήν ὁποία ἀντιμετωπίζει ὁ μέσος Ἕλληνας πολίτης περιορίζεται σέ δεύτερο ἤ τρίτο πλάνο.

Φυσικά καί θά πρέπει νά μᾶς ἀπασχολεῖ ἡ Συρία, τό μέλλον της, ἡ πρώην τρομοκρατική καί νῦν …μετριοπαθής ἡγεσία της. Ἀλλά μήπως εἶναι πιό σοβαρό τό θέμα τῆς ἀθρόας εἰσβολῆς λαθραίων στήν χώρα; Μήπως εἶναι τεράστιο θέμα ἡ μετατροπή μεγάλων καί ἱστορικῶν συνοικιῶν τῆς Ἀθήνας σέ μουσουλμανικά «γκέττο»; Μήπως εἶναι πιό σοβαρό θέμα ἡ εἰσβολή τῆς κάθε καρυδιᾶς μαφίας στήν χώρα; Μήπως εἶναι πιό σοβαρό θέμα ἡ ἀσυδοσία τῶν «εὐαίσθητων κοινωνικῶν ὁμάδων», πού μᾶς ἔρχονται πλέον καραβάνια, μέ ρουμανικά ἤ ἄλλα βαλκανικά διαβατήρια καί μᾶς κάθονται στόν σβέρκο;

Μήπως εἶναι πιό σοβαρό θέμα τό ὅτι στόν Πειραιᾶ, στήν περιοχή πέριξ τοῦ Σταδίου Εἰρήνης καί Φιλίας, στήνονται κάθε τόσο τσαντήρια καί ἀνήλικα τέκνα «εὐαισθήτων ὁμάδων», πού μπουκάρουν μέρα-μεσημέρι σέ σπίτια γιά νά κλέψουν;

Φυσικά καί πρέπει νά μᾶς ἀπασχολεῖ ὁ μεγαλο-ιδεατισμός τοῦ Τούρκου Προέδρου, ἀλλά μήπως, παραλλήλως, ἀποκτᾶμε ἕναν ἰδιαίτερο ἑλληνικό μικρο-ιδεατισμό, καθώς δέν κοιτάζουμε τί γίνεται ἐντός μας, ἀλλά κοπτόμεθα γιά ὅσα συμβαίνουν ἐκτός;

Ἄς τό ἐλαφρύνουμε λίγο. Εἶδα προχθές τήν ὑπουργό μας τοῦ Πολιτισμοῦ νά παραδίδει στόν Τοῦρκο ὁμόλογό της μιά μεγάλη σειρά ἀργυρῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν νομισμάτων τά ὁποῖα κάποιος εἶχε κλέψει ἀπό Μουσεῖο τῆς Τουρκίας, ἀλλά συνελήφθη μέ τήν προίκα του στόν Ἕβρο. Πολύ σωστά τά ἐπιστρέψαμε, ἀλλά ἰδού ἕνα ἀκόμη ὅπλο στήν φαρέτρα τῶν δικῶν μας ἡγετῶν. Ὅταν μιλᾶ ὁ γείτονας γιά τήν Ἱστορία καί τόν Πολιτισμό τῆς Τουρκίας, ἄς τοῦ δείχνουμε τά ἀρχαῖα τῆς χώρας του, πού εἶναι ὅλα, μά ὅλα, ἑλληνικά!

Φυσικά καί ἀπασχολεῖ καί ἐμᾶς ἡ συμπεριφορά τῆς τουρκικῆς ἡγεσίας. Φυσικά καί ἀνησυχοῦμε –σέ κάποιο βαθμό– μέ τούς φανφαρονισμούς της. Ἀλλά γνωρίζουμε ἐπίσης πολύ καλά ὅτι καί τό 1940 ἕνας ἄλλος φανφαρόνος ἐρχόταν «γιά καφέ στήν Ἀθήνα σέ μιά ἑβδομάδα» κι ἔφαγε τά μοῦτρα του, ἐπειδή βρῆκε ἕναν Στρατό καί ἕνα κράτος ὀργανωμένο καί τόν λαό ἑνωμένο.

Γνωστό εἶναι τό δόγμα «ἐάν θέλεις τήν εἰρήνη ἄς ἑτοιμάζεσαι γιά πόλεμο», ἀλλά ἄν ἑτοιμάζεσαι μόνο γιά πόλεμο, χάνεις ὅλα τά ἄλλα!

Πρωταρχικό, λοιπόν, κατά τήν ἄποψή μας, θέμα, εἶναι ἡ ἐσωτερική εἰρήνη, ἡ ἀντιμετώπιση τῆς σκληρῆς καθημερινότητας τῶν πολιτῶν, ἡ συνεννόηση τῶν πολιτικῶν κομμάτων –στό μέτρο τοῦ δυνατοῦ– καί ὄχι τά «μαλλιοτραβήγματα» καί οἱ «κοκκορομαχίες» στό Κοινοβούλιο ἤ στά κανάλια.

Καί, ἀντιστρέφοντας τήν σοφία τῶν Λατίνων, ἄς ποῦμε ὅτι «ἐάν θέλεις νά εἶσαι ἑτοιμοπόλεμος, φρόντισε πρῶτα τά τοῦ οἴκου σου.»

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.