ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἐνοχή εἰς ὁλόκληρον

«Τό Ἄλεξ» τῆς «Ἀρχελάου 5» καί ὁ κ. Μητσοτάκης

Ο Πρωθυπουργός ἄλλαξε γνώμη μετά τήν ἐκλογή Τράμπ στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες καί διακήρυξε τήν πίστη του στά δύο φῦλα μέ τό αὐτονόητο ἐπιχείρημα ὅτι αὐτό ἐπιτάσσει ἡ βιολογία. Δυστυχῶς γιά αὐτόν ὅμως, ἡ δημόσια τηλεόραση δέν ἔχει τήν ἴδια ἄποψη καί τόν ἐκθέτει. Ἐπιμένει στή λογική τοῦ τρίτου φύλου. Τοῦ οὐδέτερου φύλου. Καί ὄχι μόνο αὐτό. Ἐπιμένει καί στήν προπαγάνδα γιά τήν τεκνοθεσία ὑπέρ τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν. Ἡ δημόσια τηλεόραση. Παρά τήν καθολική ἀποδοκιμασία τῆς ΝΔ στίς εὐρωεκλογές.

Παρακολουθήσαμε προχθές τό βράδυ τήν σειρά «Ἀρχελάου 5», στήν ὁποία ἡ ΕΡΤ, μέ ἀπόφαση πού ἐλήφθη ἐπί τῆς προηγούμενης διοικήσεώς της, ὄχι τῆς παρούσης, ἐπένδυσε ἕνα τεράστιο ποσό γιά τήν παραγωγή της. 3,6 ἑκατομμύρια εὐρώ ἦταν τό ἀρχικῶς ἐγκριθέν ποσόν. Τό ἐπεισόδιο πού προβλήθηκε προχθές ἦταν τό ὑπ’ ἀριθμόν 80 καί… τελευταῖο καί ἔχει ἐνδιαφέρον νά μάθουμε τό τελικό κόστος. Καί τά μισά νά εἶναι, 1,8 ἑκατομμύρια εὐρώ, ἄν σπαταλήθηκαν γιά μιά ἀποτυχία, εἶναι λογαριασμός.

Ἀπό τήν ἀρχή τῶν προβολῶν της αὐτή ἡ σειρά, μέ βάση τά στοιχεῖα τῆς τηλεθεάσεως, δέν εἶχε τήν ἀποδοχή τῶν τηλεθεατῶν ὅπως ἐνδεχομένως, παλαιότερα, τά ἐξαιρετικά «Καλύτερά μας χρόνια» τῆς Μαλέα καί τώρα ἡ ἐπίσης ἐξαιρετική σειρά γιά τήν «Μαρία πού ἔγινε Κάλλας» σέ σκηνοθεσία τῆς Μαλέα ἐπίσης, σέ σενάριο πού βασίζεται στό σπάνιο βιβλίο τοῦ Νικόλα Πετσάλη Διομήδη.

Δέν ἔτυχε τῆς προσοχῆς τοῦ κοινοῦ ἡ «Ἀρχελάου 5». Αὐτά συμβαίνουν στήν τηλεόραση, ἡ ἱστορία τῆς ὁποίας εἶναι γεμάτη ἀπό ἐπιτυχίες καί ἀποτυχίες. Αὐτά πού δέν νοεῖται ὅμως νά συμβαίνουν εἶναι ἡ διά τῆς πλαγίας ὁδοῦ προπαγάνδα. Αἴφνης, στήν αὐλαία τῆς σειρᾶς, ἐμφανίστηκε νά ἐνοικιάζει μέσα στήν πολυκατοικία ὅπου ζοῦσαν οἱ ἀλλοπρόσαλλοι ἥρωές της ἕνα πρόσωπο πού αὐτοπροσδιορίστηκε ὡς «Τό Ἄλεξ». Καί γιά νά γίνει ἀποδεκτό ὀνομάστηκε ἀπό τούς ὑπόλοιπους συμπεριληπτικούς ὡς «Τό γειτονάκι». «Τό», ἀγαπητέ κύριε Πρωθυπουργέ. Οὐδέτερο. Ἡ κληρονομιά πού ἀφήνει πίσω της ἡ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας μέ τό Winee τό ἀρκουδάκι, γιά τό ὁποῖο μίλησε σέ ἐπίσκεψή της σέ δημοτικό σχολεῖο τῆς Πολίχνης (ὅτι ἔχει ὄνομα καί ἀρσενικό καί θηλυκό), ἀλλά καί τό ἐκπαιδευτικό ὑλικό τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας στό μάθημα Ἐργαστήρι δεξιοτήτων (περιέχει τό τρίτο φῦλο καί ἄς μήν διδάσκεται), φαίνεται εἶναι ἐδῶ παροῦσα, παρά τήν ἀπόρριψη τῆς θεωρίας τοῦ τρίτου φύλου ἐκ μέρους σας.

Ἀλλά ἡ προπαγάνδα δέν σταμάτησε ἐδῶ. Ὁ σεναριογράφος, γνωρίζοντας πώς ἡ σειρά «κόβεται», ἔδωσε τά ρέστα του. Σέ μία μᾶλλον κωμικοτραγική σκηνή, μία ἀπό τίς πρωταγωνίστριες τῆς σειρᾶς, ἔγκυος, πάλευε νά φέρει στή ζωή ἕνα παιδάκι μέσα στό μπάρ ὅπου «ἔσπασαν» τά νερά της. Καί περικυκλωμένη ἀπό τούς φίλους της προσπαθοῦσε νά ὁλοκληρώσει τόν τοκετό της. Μεταξύ ἐκείνων πού ὡς… ἀνιματέρ τήν στήριζαν ἦταν καί δύο ἄντρες ὁμοφυλόφιλοι, ὁ ἕνας μαῦρος καί ὁ ἄλλος λευκός. Καί τήν στιγμή τῆς κορυφώσεως τοῦ τοκετοῦ τί βρῆκε, λέτε, νά «πεῖ» ὁ ἕνας τόν ἄλλον; «Τί καλά θά ἦταν νά ἔχουμε κι ἐμεῖς ἕνα παιδάκι, θά τοῦ δώσουμε κι ἐμεῖς ἀγάπη». Δέν θά ἐπεκταθοῦμε περισσότερο. Οὔτε βεβαίως μέ τήν ἀνάδειξη τοῦ θέματος αὐτοῦ ἀπαίτησή μας εἶναι ἡ λογοκρισία μελλοντικῶν σειρῶν ἀναλόγου περιεχομένου, γενικώτερα ὁ περιορισμός τῆς ἐλευθερίας ἐκφράσεως.

Ὅποιοι τά πιστεύουν, ἐφ’ ὅσον τά πιστεύουν, ἄς τά διακηρύσσουν. Ἐλεύθερη κοινωνία εἴμαστε. Ὅποιος ἔχει τήν ἐλευθερία, ἔχει καί τήν εὐθύνη. Πολύ δέ περισσότερο ἔχει τήν εὐθύνη ἄν κάνει χρήση τῆς δημόσιας συχνότητας, τήν ὁποία πληρώνει ὁ ἑλληνικός λαός. Ἐμεῖς, ἀπό τήν πλευρά μας, ἁπλῶς θά παρατηροῦμε καί θά ἀναδεικνύουμε τήν ὑποκρισία καί τήν διγλωσσία ἑνός κράτους πού ὁρκίζεται ὅτι τά φῦλα εἶναι δύο, ἀλλά διακηρύσσει μέ κάθε εὐκαιρία ὅτι εἶναι τρία καί τό τρίτο εἶναι οὐδέτερο. Νοn binary. Ἡ Eurovision καί ὁ Nemo φαίνεται ὅτι καταδιώκουν τήν Κυβέρνηση.

Ἡ οὐσία τῆς ὑποθέσεως ἄλλως τε δέν κρύβεται στήν προσβολή τῶν πεποιθήσεων ἑκατομμυρίων Ἑλλήνων μόνον. Κρύβεται κυρίως στήν ἀναξιοπιστία. Στήν κυβίστηση. Ἄλλα λέω καί ἄλλα γίνονται. Αὐτά κάποια στιγμή πληρώνονται στό ταμεῖο. Ὅπως λέγαμε καί στήν Νομική, σύμφωνα μέ τό 481 τοῦ Ἀστικοῦ Κώδικα, εἶναι… «ἐνοχή εἰς ὁλόκληρον». Ἡ Κυβέρνηση θά πληρώσει στό σύνολό της τήν ὀφειλή γιά λογαριασμό ὅλων τῶν συνοδοιπόρων της. Εἶναι ἔνοχη γιά τήν… ἐνοχή.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.