Ἀντιγράφω ἀπό τό ρεπορτάζ: «Στά 94 του χρόνια, ὁ Κλίντ Ἤστγουντ ἔχει διανύσει μία θρυλική καριέρα στήν βιομηχανία τοῦ θεάματος. Ἡ νέα ταινία του μέ τίτλο “Juror No. 2” εἰκάζεται ὅτι θά εἶναι ἡ τελευταία του δουλειά ὡς κινηματογραφιστῆ καί ἴσως ἀποτελέσει τό ἐπιστέγασμα μιᾶς μακρᾶς καί διακεκριμένης πορείας.
Μετά τό τέλος τῶν γυρισμάτων στήν Γεωργία, τόν περασμένο χρόνο, δέν ὑπῆρξε κάποια ἀνακοίνωση ἀπό τήν Warner Bros., σχετικά μέ τήν ἡμερομηνία πρεμιέρας της στίς κινηματογραφικές αἴθουσες. Ὡστόσο, σέ χθεσινή του ἀνάρτηση στό “X”, ὁ Tom Linay ἀποκάλυψε ὅτι ἡ Warner Bros. ἐπέλεξε νά κυκλοφορήσει τήν ταινία πρῶτα στίς βρεταννικές αἴθουσες τό φθινόπωρο καί σύντομα καί στίς ΗΠΑ, ὅπως ἀναφέρει τό δημοσίευμα τοῦ “Filmstories” .
Τό σενάριο τοῦ Τζόναθαν Ἄμπραμς ἐξελίσσεται κατά τήν διάρκεια μιᾶς δίκης δολοφονίας, ὅπου ἕνας ἀπό τούς ἐνόρκους συνειδητοποιεῖ σιγά-σιγά ὅτι σκότωσε τό θῦμα σέ ἕνα ἀπρόσεκτο τροχαῖο ἀτύχημα καί προσπαθεῖ νά σώσει τόν κατηγορούμενο χωρίς νά ἐνοχοποιηθεῖ.
Πρωταγωνιστοῦν οἱ Τόνι Κολέτ, Νίκολας Χούλτ, Κίφερ Σάδερλαντ καί Ζόι Ντόιτς. Το “Juror No. 2” σηματοδοτεῖ τήν τεσαρακοστή ταινία τοῦ Κλίντ Ἤστγουντ καί θά κάνει πρεμιέρα τήν πρώτη Νοεμβρίου στίς κινηματογραφικές αἴθουσες τοῦ Ἡνωμένου Βασιλείου καί τῆς Ἰρλανδίας».
Τί ὑπέροχος κινηματογραφιστής! Μοναδικό ὕφος, ἀπαράμιλλη κινηματογραφική ἀντίληψη, βαθύς γνώστης τῆς τέχνης ἀλλά καί τῆς ἀνθρώπινης ψυχῆς, ὁ ὑπέροχος Ἀμερικανός, ἀνεδείχθη μέσα ἀπό τήν «σχολή» τῶν ἰταλικῶν «γουέστερν-σπαγγέτι», εὐτύχησε νά σκηνοθετηθεῖ ἀπό τόν κορυφαῖο Σέρτζιο Λεόνε καί νά ἐπενδυθοῦν μουσικά οἱ ταινίες ἐκεῖνες ἀπό τόν ἄφθαστο στό εἶδος Ἔνιο Μορικόνε.
«Μπορῶ νά πῶ ὅτι στήν ἔκφραση τοῦ Κλίντ ἡ μουσική μου στήν ταινία “Ὁ καλός, ὁ κακός καί ὁ ἄσχημος” βρῆκε τήν πλήρη ἀνταπόκριση. Σέ κάποιες στιγμές, νομίζεις ὅτι εἶναι ἐκεῖνος πού σφυρίζει τό ἰδιαίτερο μοτίβο», μοῦ εἶχε πεῖ ὁ μέγας μουσουργός, ὅταν τόν συνάντησα καί μίλησα μαζί του ἐπί μακρόν. Τόν εἴχαμε καλέσει μέ τόν ἀλησμόνητο Γιάννη Καραχισαρίδη στό Ἡρώδειο, ὅταν εἴχαμε τήν εὐθύνη τοῦ Φεστιβάλ Ἀθηνῶν. Ἔδωσε δύο συναυλίες, μέ κατάμεστο τό Ὠδεῖο. Ἐνθουσιασμένος ἀπό τήν ἐμπειρία τῆς διευθύνσεως τῆς ὀρχήστρας ὑπό τήν σκιά τοῦ Παρθενῶνα, μοῦ ἔστειλε μιά θερμή ἐπιστολή καί πρότεινε τήν σύνθεση ἑνός ἔργου ἀφιερωμένου στήν Ἀθήνα, τό ὁποῖο θά διηύθυνε σέ πρώτη, παγκόσμιο ἐκτέλεση στό Ὠδεῖο Ἡρώδου Ἀττικοῦ. Ἡ ἐπιστολή παρεδόθη στήν ἑπομένη διοίκηση τοῦ Φεστιβάλ, ἀλλά δέν ἀξιοποιήθηκε. Στό πλαίσιο τῶν ἑλληνικῶν παραδόσεων, «ὅ,τι καλό κάνει ὁ προηγούμενος ἀπό ἐμᾶς, πρέπει νά ἀποσιωπᾶται»…
Στά ἐνενῆντα τέσσερα χρόνια του, αἰσίως, ὁ Κλίντ Ἤστγουντ ἔχει ἤδη ἕνα Ὄσκαρ σκηνοθεσίας γιά τό «Million dollar baby», ἔχει σκηνοθετήσει ἕνα γουέστερν-μνημεῖο («Οἱ ἀσυγχώρητοι»), ἔχει φτιάξει τίς ὑπέροχες «Γέφυρες τοῦ Μάντισον», τά «Γράμματα ἀπό τήν Ἰβοζίμα» καί τόν θαυμάσαμε σέ μιά μοναδική ἑρμηνεία στό «Γκράν Τορῖνο».
Ἠθοποιός, σκηνοθέτης, δήμαρχος, καταπληκτικός πιανίστας, ἔχει γράψει ἐξαιρετική μουσική γιά ἀρκετές ἀπό τίς ταινίες πού σκηνοθέτησε.
Χωρίς νά δημιουργήσει ποτέ θόρυβο γύρω ἀπό τήν προσωπική του ζωή, πέρασε μέσα ἀπό ἕναν κόσμο τῆς φαντασίας, στόν ὁποῖο ἔδωσε, ὅσο λίγοι, τήν πολυπόθητη γιά κάθε κινηματογραφιστή εἰκόνα τῆς πραγματικότητας.