Ἄν ὑπῆρχε ἕνας ἄνθρωπος ἀπό τόν χῶρο μας τόν ὁποῖο μποροῦσε κάποιος νά χαρακτηρίσει πρωτοπόρο, αὐτός ἦταν ὁ Κώστας Καββαθᾶς.
Ὁ ἄνθρωπος πού πρῶτος ἀντελήφθη τήν σημασία τοῦ «Εἰδικοῦ Τύπου», ὁ ἄνθρωπος πού ἔγραφε τό ἴδιο ὄμορφα μέ τόν τρόπο πού ἀνέλυε τήν κάθε λεπτομέρεια, τό κάθε κομμάτι τοῦ αὐτοκινήτου καί τοῦ ἀεροπλάνου.
Ἐξαιρετικός ὁδηγός καί πιλότος, μέ πολλές ὧρες πτήσεως, μέ πτώσεις μέ ἀλεξίπτωτο, μέ ἀποστολές σέ ὅλο τόν κόσμο. Ἦταν ὁ ἄνθρωπος πού ἔφερε τό αὐτοκίνητο πολύ κοντά στόν Ἕλληνα, μέ τούς «4 Τροχούς» του ἀλλά καί μιά σειρά ἄλλων εἰδικῶν περιοδικῶν. Γνώρισε τήν ἀκμή, ἔφθασε στήν κορυφή καί -ὡς ἄξιος καί πολυπράγμων- ἀντιμετώπισε καί τήν πτώση, τήν φθορά, σέ συνδυασμό μέ τόν -ἀπαιτούμενο καί προσφιλῆ στήν Ἑλλάδα- φθόνο. Μεγάλη ἡ χαρά μου ὅταν εἰσηγήθηκα τήν συνεργασία του μέ τήν ἐφημερίδα μας καί πιστεύω ὅτι πῆρε βαθιά ἀνάσα ἀπό ἐκεῖνο τό γεγονός.
Ὁ Κώστας Καββαθᾶς γεννήθηκε στήν Ἀθήνα τοῦ 1939 καί τελείωσε τό Δεύτερο Γυμνάσιο Ἀρρένων. Στά 18 του εἶχε ἤδη ἀποκτήσει ἄδεια χειριστοῦ ἀνεμοπτέρου ἀπό τό Ἀεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως. Στά 19 του, βρέθηκε νά σπουδάζει στό Τμῆμα Μηχανολόγων Μηχανικῶν τοῦ London Northern Polytechnic. Ἀνήσυχο πνεῦμα, δέν ὁλοκλήρωσε τίς σπουδές του, ἀλλά στό Λονδῖνο γνώρισε τό ἀγωνιστικό αὐτοκίνητο καί «κόλλησε τό ψώνιο», ὅπως ἔλεγε ὁ ἴδιος.
Σέ μιά ἐποχή πού στήν Ἑλλάδα αὐξάνονταν συνεχῶς τά αὐτοκίνητα ἰδιωτικῆς χρήσεως, ἄρχιζε νά ἀποκτᾶ φίλους καί τό ἀγωνιστικό μέρος τῶν τεσσάρων τροχῶν. Ἀξέχαστε ἐκεῖνες οἱ βραδυές στόν χῶρο τοῦ Παναθηναϊκοῦ Σταδίου, ἀπ’ ὅπου ἐκκινοῦσε τό «Ράλλυ Ἀκρόπολις».
Τό 1959 ἄρχισε νά γράφει στό περιοδικό «Ταχύτης» καί τό 1963 ἡ Ἑλένη Βλάχου τόν προσέλαβε στήν πρωτοπόρο γιά τήν ἐποχή «Μεσημβρινή», στήν ὁποία διετήρησε γιά τρία χρόνια τήν στήλη τοῦ αὐτοκινήτου.
Ἀκολούθως ἐργάσθηκε στό περιοδικό «Αuto Ἐξπρές», πού κυκλοφόρησε τό καλοκαίρι τοῦ 1967, καί διεδέχθη στήν ἀρχισυνταξία τόν σπουδαῖο δημοσιογράφο Κυριάκο Κορόβηλα. Τόν Ὀκτώβριο τοῦ 1970, ἵδρυσε μαζί μέ τήν σύζυγό του Σοφία τίς «Τεχνικές ἐκδόσεις» καί τό περιοδικό «4 Τροχοί», πού γνώρισε τεράστια ἐπιτυχία, ἐνῶ στήν πορεία προσετέθησαν καί πολλοί ἄλλοι γνωστοί τίτλοι: «Πτήση & Διάστημα», «Ἦχος & Hi-Fi», «Ram», «2 Τροχοί». Ὅταν ἔσπασε τό κρατικό μονοπώλιο στό ραδιόφωνο, ἵδρυσε τόν ραδιοφωνικό σταθμό «Ἐν Λευκῷ», ἀπολύτως ἐπιτυχημένο, ὁ ὁποῖος ὑπάρχει καί σήμερα.
Εἶναι ὁ ἄνθρωπος ὁ ὁποῖος, μαζί μέ τόν ἀείμνηστο Ἰάσονα Μοσχοβίτη, περιέγραψε τά πρῶτα βήματα τοῦ ἀνθρώπου στήν σελήνη, τό 1969, στήν πρώτη ἀπ’ εὐθείας μετάδοση τῆς ἑλληνικῆς τηλεοράσεως!
Ἡ στήλη του στό ἑβδομαδιαῖο περιοδικό «Ἐπίκαιρα» ἄφησε ἐποχή, ὅπως καί τά ἄρθρα του στήν μεταπολιτευτική «Καθημερινή» (ἐκεῖ γνωριστήκαμε). Πρίν λίγα χρόνια, ὑπῆρξε συνεργάτης τῆς «Ἑστίας τῆς Κυριακῆς» γράφοντας, φυσικά, γιά θέματα αὐτοκινήτου.
Εἶχε, ὡς ὁδηγός, πέντε (!) συμμετοχές στό «Ράλλυ Ἀκρόπολις» καί πολλές σέ δεξιοτεχνίες, ἀναβάσεις καί σιρκουί ὁδηγῳντας «Peugeot 204» καί «ΝSU 1200 TT», χρησιμοποιῶντας τό ψευδώνυμο «Πηλέας». Πιλοτάρησε ἀρκετούς τύπους ἀεροσκαφῶν καί πέταξε μέ περισσότερα ἀπό 23 μαχητικά. Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος τοῦ Δήμου Ἀθηναίων μέ τόν συνδυασμό τοῦ Ἀντώνη Τρίτση. Τόν ἀποχαιρετοῦμε μέ ἀγάπη καί θαυμασμό, σέ μιά ἐποχή πού οἱ ἄξιοι φεύγουν καί λησμονοῦνται…