ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Ὅταν μιά μπανάνα γίνεται μεγάλο πλυντήριο

Ἀντιγράφω ἀπό τό ρεπορτάζ: «Ὁ Κινέζος ἐπιχειρηματίας Τζάστιν Σάν, πού ἀγόρασε τό ἔργο τέχνης, ἐπένδυσε πρόσφατα 30 ἑκατ. δολλάρια σέ πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων, ἡ ὁποία ὑποστηρίζεται ἀπό τόν Τράμπ.

“Εἶναι πολύ καλύτερη ἀπό τίς ἄλλες μπανάνες”, δήλωσε μετά τήν πρώτη μπουκιά. Ἦταν ἄραγε ἡ πιό ἀκριβή μπουκιά τῆς Ἱστορίας; Ἀφοῦ ἀγόρασε ἔναντι 6 ἑκατομμυρίων δολλαρίων ἕνα ἔργο τέχνης, πού ἀποτελοῦνταν ἀπό μιά μπανάνα κολλημένη μέ ταινία σ’ ἕνα τοῖχο, ὁ ἀγοραστής τήρησε σήμερα τήν ὑπόσχεσή του: ἔφαγε τό φροῦτο.

Σέ ἕνα πολυτελές ξενοδοχεῖο τοῦ Χόνγκ Κόνγκ, ὁ Τζάστιν Σάν, Σινοαμερικανός ἐπιχειρηματίας καί ἱδρυτής τῆς πλατφόρμας κρυπτονομισμάτων Tron, κατάπιε τήν μπανάνα ἐνώπιον δεκάδων δημοσιογράφων καί ἰνφλουένσερ»…

Πᾶμε τώρα νά ἐξηγήσουμε τά -γιά ἐμᾶς- ἀνεξήγητα. Φάουλ πρῶτον: «Κινέζος ἐπιχειρηματίας». Τρέχα γύρευε! Κανείς δέν μπορεῖ νά γνωρίζει τί κρύβεται πίσω ἀπό κάθε «Κινέζο ἐπιχειρηματία» ἤ «κινέζικη ἐπιχείρηση» ἤ «κινέζικο ἐπιχειρηματικό κολοσσό» καί ἄλλα τέτοια. Ἀπό τήν ὥρα πού μιά χώρα κυβερνᾶται ἀπό «Κομμουνιστικό Κόμμα», ἡ ἰδιότητα τοῦ «ἐπιχειρηματία» τίθεται αὐτομάτως ὑπό αἵρεση.

Φάουλ δεύτερον: «Ἐπένδυσε σέ ἔργο τέχνης ἕξι ἑκατομμύρια δολλάρια». Δηλαδή ἀγόρασε μιά μπανάνα καί ἕνα κομματάκι «κολλητικῆς ταινίας τῆς πλάκας» ἕξι ἑκατομμύρια δολλάρια. Ξέπλυμα; Κομπίνα; Τρέλλα; Διαφήμιση; Ὅ,τι καί νά εἶναι, πρόκειται περί ἀπάτης. Καί εἶναι ἄξιο ἀπορίας τό πῶς ἕνας οἶκος ὅπως οἱ Σόθμπυ’ς δημοπρατεῖ «μιά μπανάνα κολλημένη σ’ ἕναν τοῖχο».

Φάουλ τρίτον: «Ἦταν ἡ πιό ἀκριβή μπουκιά τῆς Ἱστορίας»; Ἀπαράδεκτον! Καθ’ ὅτι ὑπῆρξαν κατά καιρούς πολύ μεγαλύτερες καί ἀκριβότερες «μπουκιές». Πρῶτα-πρῶτα δεκάδες καλλονές τοῦ σινεμά, οἱ ὁποῖες ἀπετέλεσαν «μπουκιά καί συγχώριο» καί ἀμείβονταν (καί ἀμείβονται κάποιες) μέ ἑκατομμύρια. Δεύτερον, τό ἴδιο τό Χόνγκ-Κόνγκ, πού τό ἔκανε «μιά μπουκιά» ἡ Κίνα.

Φάουλ τέταρτον: «Ἐπένδυσε πρόσφατα τριάντα ἑκατομμύρια δολλάρια σέ πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων». Καταλαβαίνετε ποῦ ἔχουμε φθάσει; Τά «funds», μέ τίς εὐλογίες τῆς ἑλληνικῆς πολιτικῆς σκηνῆς, κλέβουν -γιά ἕνα κομμάτι μπανάνα- τά σπίτια τῶν Ἑλλήνων καί κάποιοι ἐπενδύουν σέ νομίσματα πού… δέν ὑπάρχουν! Ἄν αὐτή πού ζοῦμε δέν εἶναι ἡ ἐποχή τῆς κομπίνας καί τῆς τρέλλας, τότε τί εἶναι;

Φάουλ πέμπτον: «Σέ ἕνα πολυτελές ξενοδοχεῖο τοῦ Χόνγκ Κόνγκ, ὁ Τζάστιν Σάν, Σινοαμερικανός ἐπιχειρηματίας καί ἱδρυτής τῆς πλατφόρμας κρυπτονομισμάτων Tron, κατάπιε τήν μπανάνα ἐνώπιον δεκάδων δημοσιογράφων καί ἰνφλουένσερ». Πρῶτα-πρῶτα δέν μᾶς λέει πόσο ἄξιζε ἡ κολλητική ταινία. Διότι τό ἔργο εἶχε δύο μέρη. Μπανάνα καί κολλητική ταινία. Τήν μπανάνα τήν κατάπιε. Τήν ταινία τί τήν ἔκανε; Ἀπόκρυψη στοιχείων λέγεται αὐτό, γιά τήν Ἐφορία! Μετά, δέν μᾶς εἶπε πόσο κόστιζε κάθε γραμμάριο τῆς μπανάνας, ἀφοῦ δέν μᾶς ἀπεκάλυψε τό πραγματικό της βάρος. Καί ἐάν ἡ μπανάνα εἶχε ἀρχίσει νά ἀλλοιώνεται; Τί κάνει μιά μπανάνα ὅταν ἀρχίζει νά σαπίζει; Γίνεται βαρύτερη ἤ χάνει βάρος; Ἀπαράδεκτη ἀπόκρυψη στοιχείων καί αὐτή!

Φάουλ ἕκτον καί …ἔ…σχατον! Ἄν μιά μπανάνα σέ ἀποσύνθεση κοστίζει ἕξι ἑκατομμύρια δολλάρια, τότε πόσο θά κοστίζει τό… ἐπεξεργασμένο προϊόν πού θά προκύψει ἀπό τήν γαστέρα ἐκείνου πού τήν ἔφαγε; Νομίζω ὅτι ἡ ὅλη ὑπόθεση μπανάνα – ἔργο τέχνης» κάπου «μυρίζει»! Καί μυρίζει ἄσχημα!

Απόψεις

Μέ τήν μέθοδο τῆς «καταθέσεως» ἡ ἐπιστροφή τῶν Γλυπτῶν τοῦ Παρθενῶνος

Εφημερίς Εστία
Αὐτή ἡ νομική φόρμουλα, βάσει τῆς ὁποίας ἐπέστρεψε γιά πάντα ἀπό τήν Ἰταλία τό «θραῦσμα Φαγκάν» στήν Ἑλλάδα, δέν θίγει τό ζήτημα τῆς ἰδιοκτησίας καί ἐξυπηρετεῖ καί τά δύο μέρη – Ἡ γνωμοδότησις-πιλότος τοῦ ἰταλικοῦ Νομικοῦ Συμβουλίου τοῦ Κράτους καί ἡ «καλή πρακτική» τῆς Unesco

Ἡ φτώχεια δέν παράγει σταθερότητα καί συρρικνώνει τήν ἐλευθερία

Μανώλης Κοττάκης
Μήν παίζετε μέ τίς τσέπες, τά αἰσθήματα καί τά ὄνειρα ἑκατομμυρίων Ἑλλήνων

Ὁ Μακρόν ἕνωσε ἐναντίον του, Μαρίν Λέ Πέν καί Ἀριστερά

Εφημερίς Εστία
Παρίσι.– Στά πρόθυρα καταρρεύσεως εὑρίσκεται ἡ κυβέρνησις Μπαρνιέ μέ τήν Δεξιά καί τήν Ἀριστερά νά συνασπίζονται καί νά ὑποβάλουν πρόταση μομφῆς ἐναντίον τῆς κυβερνήσεώς του.

Ὅταν κοιτάζουμε τό δένδρο καί διαγράφουμε τό δάσος

Δημήτρης Καπράνος
«Ἔλα νά δεῖς, νά γελάσεις» μοῦ λέει ὁ φίλος, καί κάθομαι δίπλα του, νά δῶ στήν ὀθόνη τοῦ ὑπολογιστῆ του τό ἀστεῖο.

Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΣΒΟΛΗ ΚΑΤΣΙΚΙΩΝ!