Γιά σκεφτεῖτε το. Ἕνας ἑλληνικός ναυτιλιακός ὅμιλος «παίζεται» ἐδῶ καί 25 χρόνια στίς μεγαλύτερες χρηματιστηριακές ἀγορές τοῦ κόσμου, φιγουράρει σέ ὅλα τά διεθνῆ μέσα ἐνημερώσεως…
… ἀπασχολεῖ κάποιες χιλιάδες ἐργαζομένων, διατηρεῖ ναυπηγεῖα στήν Οὐρουγουάη, ὅπου λειτουργεῖ καί ἕνα Ἵδρυμα, μέ χιλιάδες φίλους, ὅπου διδάσκεται ἡ ἑλληνική γλῶσσα καί κουλτούρα.
Ἀναφερόμεθα στόν Ὅμιλο Ἐπιχειρήσεων Τσάκου, δημιούργημα τοῦ κπτ. Παναγιώτη Τσάκου, στόν ὁποῖο ἀνήκει καί ἡ Ναυτιλιακή ΤΕΝ, πού πραγματοποίησε προχθές τήν 26η Γενική της Συνέλευση καί ἀνακοίνωσε θετικά ἀποτελέσματα.
Ἡ εἰσηγμένη στήν ἀμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή ἑταιρεία Tsakos Energy Navigation, πού διαθέτει στόλο 65 πλοίων, ὁλικῆς χωρητικότητας 7,2 ἑκατομμυρίων τόνων ἐκ τῶν ὁποίων τά 63 εἶναι δεξαμενόπλοια καί δύο LNG, βλέπει τό μέλλον της μέ ἰδιαίτερη αἰσιοδοξία. Καί παράλληλα φροντίζει νά ἔχει πάντοτε ρευστότητα, ὥστε νά ἐξυπηρετεῖ τά δάνειά της καί, ὅπως ἀνέφεραν τά στελέχη της, δέν ἔχει κάνει ποτέ ἀναδιάρθρωση δανείων. Στήν ἀνάλυση πού παρουσίασαν τά στελέχη τῆς ἑταιρείας, τονίσθηκε ὅτι οἱ ἀναμενόμενες, τό 2020, ἀλλαγές στή περιβαλλοντική νομοθεσία, ἡ ἐπικείμενη αὔξηση παραγωγῆς πετρελαίου ἀπό τίς χῶρες τοῦ ΟΠΕΚ (πρός κάλυψη τῶν ἐλλείψεων λόγω τῶν κυρώσεων σέ Ἰράν καί Βενεζουέλα) ἀλλά καί ἡ αὔξηση τῶν ἐξαγωγῶν ἀπό τίς ΗΠΑ, ἀφήνουν περιθώρια αἰσιοδοξίας γιά τά δεξαμενόπλοια.
Ὅπως ἀνέφερε ὁ ἐπί κεφαλῆς τῆς ΤΕΝ Νῖκος Π. Τσάκος, ἡ ἑταιρεία, τό 2018, ἀνέπτυξε στόλο μέ 19 νεότευκτα πλοῖα τά ὁποῖα ἤδη βρίσκονται σέ μακροχρόνιες ναυλώσεις καί ἀναμένονται καλά ἀποτελέσματα γιά τό πρῶτο διάστημα τοῦ 2019. «Οἱ εἰδικοί εἶναι αἰσιόδοξοι, ἄν καί πρέπει νά κρατᾶμε μικρό καλάθι. Φαίνεται, ὅμως, ὅτι τό ὑπόλοιπο 2019 καί τό 2020 λόγω καί τῶν νέων περιβαλλοντολογικῶν κανονισμῶν πού ἀναμένεται νά ἐφαρμοσθοῦν, θά εἶναι θετικό γιά τά δεξαμενόπλοια. Ἡ ἑταιρεία ἐφαρμόζει συντηρητική πολιτική στίς ναυλώσεις καί ἔχει δυνατότητα, ὅταν οἱ ἀγορές εἶναι χαμηλές ἤ μέτριες, νά εἶναι τρεῖς καί τέσσερεις καί πέντε φορές πιό κερδοφόρος καί ἀποτελεσματική. Ὅταν οἱ ἀγορές εἶναι πάρα πολύ ψηλά, φυσικό εἶναι “νά ἀφήνουμε κάποια χρήματα στό τραπέζι” ὅπως λένε. Τό προτιμᾶμε αὐτό γιατί ἡ ναυτιλία εἶναι Μαραθώνιος, δέν εἶναι ἀγώνας ταχύτητας» τόνισε.
Ὅπως ἀνέφεραν οἱ ἀναλυτές τῆς ἑταιρείας, ἡ αἰσιοδοξία τους βασίζεται στούς ἀκόλουθους λόγους: Κατ’ ἀρχήν στό βιβλίο παραγγελιῶν δέν ὑπάρχουν συμβόλαια γιά πολλές ναυπηγήσεις. Ἐπίσης λόγω τῶν ἐπιπτώσεων ἀπό τίς κυρώσεις στό Ἰράν μειώθηκαν οἱ ποσότητες πετρελαίου, ὅπερ σημαίνει ὅτι ἔχουμε χάσει 1.000.000 βαρέλια κάθε ἡμέρα ἐνῶ ἔχουμε καί τή Βενεζουέλα πού ἔχει προβλήματα, καί ἀπό δύο ἑκατομμύρια βαρέλια παράγει λιγότερα καί ἀπό ἕνα! Μέ τά δεδομένα αὐτά ὁ ΟΠΕΚ θά ἀρχίσει νά αὐξάνει σταδιακά τήν παραγωγή καί ὄχι ξαφνικά ὅπως ἔκανε τήν τελευταία φορά, μέ ἀποτέλεσμα τό δ΄ τρίμηνο τό βαρέλι ἀπό 70 δολλάρια νά πάει στά 50. Σημειώνουμε ὅτι ἡ ΤΕΝ ἑόρτασε πέρυσι τά 25 χρόνια ἀπό τήν εἴσοδό της στή χρηματιστηριακή ἀγορά, ἀρχικῶς τοῦ Ὄσλο καί ἐν συνεχεία, τό 2002, στήν ἀγορά τῆς Νέας Ὑόρκης.