Ἡ συμπαθέστατη τάξη τῆς ἑστιάσεως καί ἡ πραγματικότης

Γιά σταθεῖτε, ἀγαπητοί καί βοηθῆστε μας νά καταλάβουμε

Τί θέλουν νά μᾶς ποῦν οἱ ἐπιχειρηματίες τῆς ἑστιάσεως; Ὅτι ἀγνοοῦν τό περίπου 70% τῶν πολιτῶν-πελατῶν καί «κανακεύουν» τό ὑπόλοιπο τριάντα;

Καί ἐπαναλαμβάνω τήν ἐρώτηση ὡς ἀπορία. Τί θέλουν νά μᾶς ποῦν οἱ ποιητές; Μήπως ὅτι οἱ περισσότεροι πελάτες τους εἶναι ἀνεμβολίαστοι; Ἄν ναί, ἄς μᾶς τό ποῦν νά τό γνωρίζουμε κι ἐμεῖς, πού ἔχουμε ἐμβολιασθεῖ, γιά νά ξαναπίνουμε τόν καφέ μας στά παγκάκια ἤ σέ καφετέριες, οἱ ὁποῖες θά τολμήσουν (καί θά ὑπάρξουν ἀσφαλῶς καφετέριες, ρεστωράν καί μπάρ) νά κρεμάσουν μία πινακίδα μέ τήν ἐπιγραφή: «Μόνο γιά ἐμβολιασμένους».

Δηλαδή γιατί ἄρχισε τώρα αὐτή ἡ «γκρίνια» τοῦ εἴδους «καί πῶς θά ἐλέγχω ἐγώ τούς πελάτες ἄν ἔχουν ἐμβολιασθεῖ ἤ ἄν ἔχουν κάνει τό τέστ;». Καί πάλι δέν καταλαβαίνουμε. Τά κρούσματα αὐξάνουν καθημερινῶς, ἡ πανδημία βρίσκεται σέ ἔξαρση, πεθαίνει κόσμος, τό ΕΣΥ κλονίζεται καί κάποιοι διερωτῶνται «πῶς θά κάνουν ἔλεγχο;».

Μά, εἶναι πολύ ἁπλό. Ὅπως μᾶς τόν ἔκαναν χθές σέ γνωστό ρεστωράν, στό κέντρο τῶν Ἀθηνῶν, ὅπου, πρίν μποῦμε νά καθίσουμε, ἡ ὑπάλληλος, εὐγενεστάτη καί μέ χαμόγελο, μᾶς ζήτησε τό πιστοποιητικό, τό «σκανάρισε» μέ τό κινητό της καί μᾶς ἔδωσε τραπέζι. Τόσο ἁπλά! Βεβαίως, δέν νομίζουμε ὅτι μπορεῖ «νά δουλέψει» τό σύστημα τῆς υποχρεωτικότητος γιά τήν μάσκα στά γήπεδα. Εἶναι ἀδύνατον νά παρέμβει ὁποιοσδήποτε στά «κλουβιά» τῶν «ὀργανωμένων», ὅπου χοροπηδοῦν ἡμίγυμνοι! Δηλαδή, στίς 21 τοῦ μηνός, πού παίζουν ἡ ΑΕΚ μέ τόν Ὀλυμπιακό στό Ὀλυμπιακό Στάδιο, εἶναι δυνατόν νά σημειώσει τέρμα ἡ γηπεδοῦχος ὁμάδα καί νά πανηγυρίζει ἡ «Ὀρίτζιναλ» μασκοφορεμένη; Ἐδῶ οἱ φανατικοί, χειμώνα-καλοκαίρι- γδύνονται ἀπό τήν μέση καί ἐπάνω καί χορεύουν ὅπως οἱ ἐρυθρόδερμοι τόν «χορό τῆς βροχῆς» θά φοροῦν τήν μάσκα; Σοβαροί νά εἴμαστε…

Γιά νά εἴμαστε, λοιπόν, σοβαροί, οὐδείς θά ἀντιδράσει σέ τυχόν ἔλεγχο. Θά πηγαίνει ὁ σερβιτόρος νά πάρει τήν παραγγελία καί θά ζητεῖ τά πιστοποιητικά. Γιατί εἶναι τόσο δύσκολο; Κι ἄν κάποιος λέει «δέν ἔχω», θά τοῦ ανακοινώνει –και πάλι εὐγενικά– ὅτι μπορεῖ νά πάρει τόν καφέ ἤ τό φαγητό τοῦ ὡς «ντελίβερι», ἀλλά δέν μπορεῖ νά καθίσει διότι ἔτσι ὁρίζει ὁ Νόμος. Δέν ὑπάρχει ἄλλος τρόπος! Τά ὑπόλοιπα εἶναι προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις.

Θά πρέπει ἡ συμπαθής τάξη τῆς ἑστιάσεως, ἡ ὁποία μπορεῖ νά θεωρηθεῖ καί ὡς ἡ πλέον εὐνοημένη ἀπό τήν Πολιτεία κατά τήν περίοδο τῆς μακρᾶς «καραντίνας», νά ἀπαντήσει θετικά καί νά στηρίξει τήν προσπάθεια πού καταβάλλεται γιά «νά μήν μᾶς πάρει καί μᾶς σηκώσει»!

Τό ἴδιο καί ἡ συμπαθέστατη τάξη τῶν κουρέων-κομμωτῶν.

«Σᾶς εὐχαριστοῦμε πού μᾶς προτιμᾶτε, ἀλλά θά θέλαμε νά δοῦμε τό πιστοποιητικό ἐμβολιασμοῦ ἤ νοσήσεως καί ἄν δέν ἔχετε, θά θέλαμε νά δοῦμε τό “τεστ”στο ὁποῖο ἔχετε ὑποβληθεῖ«. Ἀλά ἑλληνικά, μέ εὐγένεια καί σέ χαμηλούς τόνους.

Γιά τό θέμα τῶν ἱερῶν ναῶν, δέν χρειάζονται πολλά λόγια. Τά εἶπε μιά χαρά καί σταράτα ὁ σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μυτιλήνης! Εὐλογεῖτε, φίλτατε…

Απόψεις

Ὁ Κωνσταντῖνος Καραμανλῆς γιά τόν Ἰωάννη Μεταξᾶ τοῦ «Ὄχι»

Εφημερίς Εστία
Τί ἐξομολογήθηκε στόν Βάσο Βασιλείου, σέ συνέντευξη πού περιελήφθη στόν συλλογικό τόμο ὑπό τόν τίτλο «Πολιτική ὡς δημιουργία»

Ἔχασε τήν ψυχραιμία του ὁ κ. Θεοδωρικάκος μέ τήν ἀποκάλυψη τῆς «Ἑστίας» γιά τήν ἐθνική ἐπέτειο

Εφημερίς Εστία
ΕΚΤΟΣ ΕΑΥΤΟΥ, προσπάθησε χθές ὁ ὑπουργός Ἀναπτύξεως κ. Τάκης Θεοδωρικάκος νά ἀπαντήσει στήν «Ἑστία» γιά τό ἀποκαλυπτικό πρωτοσέλιδο γιά τήν κατάργηση τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς 28ης Ὀκτωβρίου στό ὑπουργεῖο του.

Ἡ σημασία τῆς 28ης Ὀκτωβρίου 1940

Εφημερίς Εστία
Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ δέν ἑορτάζεται τυχαίως οὔτε μόνον ἀπό συγχρόνους …«ὑπερπατριῶτες». Ὑπῆρξε ὁρόσημο γιά τήν ἔκβαση τοῦ δεύτερου παγκοσμίου πολέμου καί καμπή γιά τήν ἀνάδυση τῆς μεταπολεμικῆς Ἑλλάδος ἀπό τήν ἧττα τῆς Μικρασιατικῆς ἐκστρατείας τοῦ 1922.

Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles;

Δημήτρης Καπράνος
«Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles; Τί τούς βρίσκετε;» μᾶς ρώτησε φίλη τῆς στήλης.

Βαρύτατους φόρους ἐπλήρωσαν οἱ πολῖτες

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΠΟΛΥ μεγάλη ὑπέρβαση τῶν φορολογικῶν ἐσόδων ὁδηγεῖ ἡ ἀκρίβεια πού πλήττει τούς πολῖτες στήν Ἑλλάδα, μέ ἀποτέλεσμα νά φαίνεται ὡς ἰδιαίτερα θετική ἡ πορεία πού ἔχει ὁ προϋπολογισμός.