Μέ τό κινητό στό χέρι καί τά μυαλά στά κάγκελα!

Οὔτε… μάγος νά ἤμουν!

Ἔγραφα προχθές γιά τόν νεαρό πού πιάστηκε νά ὁδηγεῖ μέ …205 χιλιόμετρα στήν Συγγροῦ καί τώρα βρέθηκε γυναῖκα ὁδηγός, πού –πάλι στήν Συγγροῦ– ἔτρεχε μέ …περισσότερα ἀπό διακόσια! Καί δέν εἶναι μόνον αὐτό, ἀλλά χθές δημοσιεύθηκε ἔρευνα πού διεξήγαγε ἡ ΕΡΤ καί, συμφώνως πρός τά εὑρήματα, περίπου οἱ μισοί ὁδηγοί (47%) παραδέχονται ὅτι ὁδηγοῦν μέ τό κινητό στό χέρι, εἴτε πάντα (1%), εἴτε συχνά (4%), εἴτε μερικές φορές (16%), εἴτε σπάνια (26%).

Ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν ἐρωτηθέντων τάσσεται ὑπέρ τῆς μειώσεως τῶν ὑφιστάμενων ὁρίων ταχύτητος ἐντός κατοικημένων περιοχῶν, ὅπως καί τῆς τοποθετήσεως καμερῶν στούς κεντρικούς ὁδικούς ἄξονες γιά τήν καταγραφή τῶν τροχαίων παραβάσεων καί τήν ἐπιβολή προστίμων. Ἀλήθεια, τί στήν εὐχή περιμένει τό κράτος γιά νά τοποθετήσει κάμερες σέ ὅλα τά «φανάρια» καί στίς διασταυρώσεις;

Εὐτυχῶς, σχεδόν 9 στούς 10 ὁδηγούς δηλώνουν ὅτι χρησιμοποιοῦν πάντα ζώνη ἀσφαλείας ἤ κράνος (87%) καί ἕνας στούς δύο ὁδηγούς (48%) ἀναφέρουν ὅτι σταματοῦν πάντα σέ διαβάσεις πεζῶν δίνοντας προτεραιότητα. Περίπου 6 στούς 10 (58%) ἀναφέρουν ὅτι ὁδηγοῦν κάνοντας χρήση κινητοῦ μέσῳ Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%).

Τό 65% τῶν ὁδηγῶν παραδέχονται ὅτι ὁδηγοῦν μέ ταχύτητα πάνω ἀπό τό ὅριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%) καί ἕνας στούς πέντε (20%) παραδέχεται ὅτι ὁδηγεῖ ἔπειτα ἀπό κατανάλωση ἀλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).

Τό 20% παραδέχεται ὅτι περνᾶ μέ κόκκινο φανάρι (πάντα 1%, συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 14%) καί τό ἴδιο ποσοστό λέει ὅτι ἀφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα νά ὁδηγεῖ (συχνά 2%, μερικές φορές 2%, σπάνια 1%). Τό 7% τῶν ἐρωτηθέντων ὁδηγῶν παραδέχονται ὅτι ἔχουν ἐπιτρέψει σέ ἀνήλικο κάτω τῶν 16 ἐτῶν νά ὁδηγήσει τό αὐτοκίνητο μέ (5%) ἤ χωρίς (2%) τήν ἐπίβλεψή τους.

Τά κύρια αἴτια τροχαίων ἀτυχημάτων

Ἡ ὁδήγηση ὑπό τήν ἐπήρεια ἀλκοόλ θεωρεῖται ἀπό τήν μεγάλη πλειοψηφία τῶν ἐρωτηθέντων ἡ κύρια αἰτία γιά τά τροχαῖα δυστυχήματα στήν χώρα μας (64% μεταξύ ὅσων ὁδηγοῦν κάποιο ὄχημα καί 73% μεταξύ ὅσων δέν ὁδηγοῦν). Ἀκολουθοῦν ἡ ὑπερβολική ταχύτητα (49% καί 55% ἀντιστοίχως), ἡ χρήση κινητοῦ κατά τήν ὁδήγηση (33% καί 29% ἀντιστοίχως), ἐνῷ ἀρκετά χαμηλότερα ἀναφέρονται ἡ κακή κατάσταση τοῦ ὁδικοῦ δικτύου (17% καί 18% ἀντίστοιχα), ἡ ἐλλιπής καί χαλαρή ἀστυνόμευση καί ἡ ἀτιμωρησία (16% καί 9% ἀντιστοίχως), ἡ κακή κατάσταση τῶν ὀχημάτων (4% καί 3% ἀντίστοιχα) καί ἡ ἐλλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% καί 2% ἀντίστοιχα).

Καθολική εἶναι ἡ ἀποδοχή τῆς ἀνάγκης (73%) γιά μείωση τοῦ ὑφιστάμενου ὁρίου ταχύτητος ἐντός κατοικημένων περιοχῶν. Τό ποσοστό ὅσων συμφωνοῦν εἶναι ἀκόμη ὑψηλότερο σέ ὅσους δέν ὁδηγοῦν (85%), ἀλλά παραμένει ἐξαιρετικά ὑψηλό καί μεταξύ τῶν ὁδηγῶν (69%).

Περίπου τρεῖς στούς τέσσερεις κατοίκους τῶν μεγάλων ἀστικῶν κέντρων τῆς χώρας (73%) δηλώνουν ὅτι ὁδηγοῦν αὐτοκίνητο καί περίπου ἕνας στούς εἴκοσι ὁδηγεῖ δίκυκλο. Στόν ἀντίποδα, δέν ὁδηγεῖ περίπου ἕνας στούς πέντε.

Συμπέρασμα: Ἔχουμε τά μαῦρα μας τά χάλια, τό ἀναγνωρίζουμε ὅλοι, ἀλλά τό κράτος δέν λαμβάνει μέτρα καί οἱ ὁδηγοί ἄν δέν πέσει πέλεκυς, δέν βάζουν μυαλό!

Απόψεις

«Εντοπίστηκε βάρκα… Πρόσφυγες – μετανάστες στη Χίο» της Μαρίας Φαφαλιού, από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Εφημερίς Εστία
Το τελευταίο έργο της Μαρίας Φαφαλιού προσφέρει μια οικεία και πολυεπίπεδη εξερεύνηση μιας από τις σημαντικότερες ανθρωπιστικές κρίσεις της εποχής μας. Από τη Γιώτα Βαζούρα Με επίκεντρο το ελληνικό νησί της Χίου, κομβικό σημείο εισόδου για τους πρόσφυγες το 2015, το βιβλίο εξετάζει το ανθρώπινο κόστος της μετανάστευσης, την ανθεκτικότητα όσων διακινδυνεύουν τα πάντα για ένα καλύτερο μέλλον, αλλά και το πώς τους αντιμετώπισαν οι Χιώτες, βλέποντας το νησί τους να αλλάζει όψη από μέρα σε μέρα. Η συγγραφέας, αξιοποιώντας το εκτεταμένο υπόβαθρό της στην κοινωνική ψυχολογία, μας παραδίδει μια συναρπαστική αφήγηση, αξιοποιώντας μαρτυρίες από πρώτο χέρι, αρχειακό υλικό και επιστημονικές αναλύσεις. Το βιβλίο δεν εξιστορεί απλώς τις γεωπολιτικές συνθήκες που οδήγησαν στην προσφυγική κρίση – εμβαθύνει στο βαθιά προσωπικό, στις εμπειρίες των πρωταγωνιστών είτε αυτοί λέγονται πρόσφυγες – μετανάστες είτε ντόπιοι ή ξένοι εθελοντές. Μέσα από τις φωνές τους γινόμαστε μάρτυρες τόσο των αδιανόητων κακουχιών. «Εδώ και χρόνια συγκέντρωνα παρεμφερές υλικό λόγω της ενασχόλησής μου με το θέμα του εγκλεισμού. Ωστόσο, με τη σύνθεση του συγκεκριμένου βιβλίου άρχισα να ασχολούμαι συστηματικά από το καλοκαίρι του 2023 μέχρι σήμερα» γράφει χαρακτηριστικά στον πρόλογο του βιβλίου της η κυρίαΦαφαλιού, συνεχίζοντας :«Αυτό είναι και το διάστημα στο οποίο γράφτηκαν ή ειπώθηκαν οι […]

Ὁ Πρωθυπουργός ἐπετέθη στούς ὑπουργούς καί τούς βουλευτές

Εφημερίς Εστία
Τούς «κατήγγειλε» ὅτι κάνουν «σταυροθηρία» καί ὅτι ἔχουν μετατρέψει τά ὑπουργεῖα σέ «βασίλεια» – Συγκαλεῖ «μαζί» μέ τόν ἀντιπρόεδρο Κωστῆ Χατζηδάκη τό ΚΥΣΟΙΠ τοῦ …Ἀνδρέα Παπανδρέου, κάνοντας ἐπιλεκτικῶς ἀναφορά στό πρόσωπό του – Θολό μήνυμά του γιά τό ἐάν θά ἡγηθεῖ στίς ἐκλογές τοῦ 2027 – Ἄμεσος ἀπάντησις ἀπό τούς «11» μέ ἐρώτηση γιά τήν ἀνεργία

Ἡ ἀσπίδα καί τό δόρυ

Εφημερίς Εστία
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ἱστορία διδάσκει ὅτι στήν πολεμική τέχνη ὑπερισχύει αὐτός πού κάνει ἰσορροπημένη χρήση ἀμυντικῶν καί ἐπιθετικῶν μέσων καί τακτικῶν.

Στά ὅρια τοῦ κράχ τό Χρηματιστήριο Ἀθηνῶν

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΝΕΑ ΦΑΣΗ εἰσέρχεται ὁ παγκόσμιος ἐμπορικός πόλεμος, μετά τά ἀντίποινα πού ἀνεκοίνωσε ἡ Κίνα ἐπιβάλλοντας δασμούς 34% σέ ὅλα τά ἀμερικανικά προϊόντα.

ΝΥΦΗ ΒΙΕ-ΣΤΥΛ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 4 Ἀπριλίου 1925