Πόσες φορές, ἄραγε, γράψαμε μέχρι σήμερα γιά τό δρᾶμα τῆς Κρατικῆς Ναυτικῆς Ἐκπαιδεύσεως…
… γιά τό φοβερό αὐτό κρατικό μονοπώλιο, τό ὁποῖο –γιά χάρη μιᾶς ὁμάδας συνδικαλιστῶν– «ἔπνιξε» τήν σπουδαία Ἑλληνική Ἰδιωτική Ναυτική Ἐκπαίδευση, ἡ ὁποία ἤκμαζε μέχρι τό 1982, ὁπότε καί κατηργήθη ἀπό τήν κυβέρνηση τοῦ Ἀνδρέα Παπανδρέου!
Καί ἔχουμε ἐπανειλημμένως ἀναφέρει τό ὀξύμωρο τοῦ νά σπουδάζουν Ἕλληνες στήν Βουλγαρία, τήν Ρουμανία καί τήν Κύπρο, γιά νά γίνουν ναυτικοί! Γιά σκεφτεῖτε το. Σπουδάζουν Ἑλληνόπουλα, δηλαδή παιδιά ἀπό τήν χώρα μέ τήν πρώτη Ναυτιλία παγκοσμίως, στήν Βουλγαρία καί τήν Ρουμανία, πού οὐδεμία σχέση ἔχουν μέ τό «ἄθλημα», καί φυσικά στήν Κύπρο, ὅπου οἱ συμπατριῶτες καί ὁμόγλωσσοί μας δέν διέπονται ἀπό τήν δική μας ἠλίθια ἰδεοληψία καί ἔχουν ἀνοίξει τίς πόρτες στίς Ἰδιωτικές Ναυτικές Σχολές ἀλλά καί στά Ἰδιωτικά Πανεπιστήμια, στά ὁποῖα ἐπίσης σπουδάζουν χιλιάδες Ἕλληνες καί στά ὁποῖα διδάσκουν πολλοί Ἕλληνες καθηγητές, οἱ ὁποῖοι στήν Ἑλλάδα κόπτονται ὑπέρ τῆς ἀπαγορεύσεως τῆς λειτουργίας τῶν ἰδιωτικῶν Ἀκαδημιῶν καί Πανεπιστημίων! Ἀθάνατος Ἑλλάς!
«Πάρε ναυτάκι Συριανό, λοστρόμο Πειραιώτη, μηχανικό Μυτιληνιό, τιμόνι Καλαματιανό καί καπετάνιο Χιώτη» λέει τό τραγούδι πού ἔγραψε ὁ θυμόσοφος Γεώργιος Ζαμπέτας σέ στίχους τοῦ Χαράλαμπου Βασιλειάδη (τοῦ ἐπονομαζομένου «Τσάντα», ὅστις ἐγύριζε στά κέντρα μέ μιά τσάντα γεμάτη στίχους καί τούς πουλοῦσε ἔναντι πινακίου φακῆς) καί ἀποτύπωσε σέ μία στροφή ὅλη τήν ἑλληνική ναυτοσύνη! Ναί, εἶναι ἀνήκουστο, εἶναι παράλογο, εἶναι ἀπαράδεκτο τό φαινόμενο τῆς ἐμμονῆς τοῦ κράτους στήν διατήρηση τοῦ μονοπωλίου ἀπό τίς «Ἀκαδημίες» Ἐμπορικοῦ Ναυτικοῦ, οἱ ὁποῖες οὐδόλως καλύπτουν τίς ἀνάγκες τῆς χώρας καί τῶν σπουδαστῶν! Εἶναι, τό ὀλιγότερο, παράδοξο νά ἐνδιαφέρονται τρεῖς φορές περισσότεροι ἀπό ὅσους εἰσάγονται στίς «Ἀκαδημίες», παράδοξο ἐκεῖνοι πού ἐπιτυγχάνουν νά πηγαίνουν μόνο κατά τό ἕνα τρίτο στή θάλασσα (οἱ ἄλλοι παίρνουν ἕνα πτυχίο ἰσοδύναμο μέ τά ΑΕΙ καί στρέφονται πρός ἄλλες ἐργασιακές κατευθύνσεις ὡς «πτυχιοῦχοι»), καί ὅσοι δέν γίνονται δεκτοί στίς κρατικές αὐτές σχολές νά ὑποχρεοῦνται νά «ξενιτευτοῦν» πληρώνοντας πολλές χιλιάδες εὐρώ στίς ἰδιωτικές σχολές τῶν χωρῶν τίς ὁποῖες προαναφέραμε.
Καί ἰδού τό ἐρώτημα: Ποιός «κάνει» γιά ἀξιωματικός τοῦ Ἐμπορικοῦ Ναυτικοῦ; Ἐκεῖνος πού εἰσέρχεται στίς «Ἀκαδημίες» καί θέλει ἁπλῶς ἕνα «χαρτί» γιά νά διοριστεῖ στόν ΟΤΕ ἤ τήν ΔΕΗ ἤ σέ ἄλλη ἑταιρεία τοῦ δημοσίου ἤ ἐκεῖνος τοῦ ὁποίου ἡ οἰκογένεια θά στερηθεῖ γιά νά τόν σπουδάσει καπετάνιο ἤ μηχανικό σέ μιά ξένη χώρα καί «θά πάει στά καράβια», ὅπως ἔλεγε ὁ Καββαδίας; Πῶς μπορεῖ ἕνα ναυτικό κράτος, μιά μικρή χώρα ἡ ὁποία κατόρθωσε νά φθάσει στήν κορυφή τοῦ παγκοσμίου ναυτιλιακοῦ στερεώματος νά περιφρονεῖ τόν χῶρο στόν ὁποῖο πρωτεύει; Θυμᾶμαι μέ συγκίνηση τούς σκαπανεῖς τῆς Ἰδιωτικῆς Ναυτικῆς Ἐκπαιδεύσεως στήν Ἑλλάδα, τούς Μαρκοζάνηδες, τόν Ράνη, τήν Ἑλένη Γκάτσου, θυμᾶμαι τούς σπουδαστές ἀπό τήν Μέση Ἀνατολή (Αἴγυπτο, Λιβύη), πού σπούδαζαν στίς Ἰδιωτικές Σχολές τοῦ Πειραιῶς.
Καί διερωτᾶται ὁ ἀτυχής πολίτης: Γιατί ἡ κυβέρνηση τῆς ΝΔ δέν πραγματοποιεῖ τήν ἐξαγγελία της γιά τήν ἐπαναλειτουργία τῶν ἰδιωτικῶν Σχολῶν; Τί ἤ ποιός τήν ἐμποδίζει; Ἀναμένουμε ἀπάντηση.