Πρῶτοι στήν θάλασσα, ἀλλά θέλει δουλειά…
Ἔτσι, γιά νά ἀντιλαμβανόμεθα ὀλίγα περί τοῦ μεγέθους τῆς Ἑλληνικῆς Ἐμπορικῆς Ναυτιλίας, ἄς δοῦμε ὅτι, παρά τήν συνεχῶς φθίνουσα πορεία τῶν νέων παραγγελιῶν, τό 72% ἀπό ὅλα τά πλοῖα πού ναυπηγήθηκαν μέσα στό τρέχον ἔτος ἔχουν παραληφθεῖ ἀπό Ἕλληνες ἐφοπλιστές!
Ὅπως ἀναφέρει ὁ Ναυτιλιακός Ὀργανισμός VesselsValue, ἐάν τελικῶς καθελκυσθοῦν ὅλα τά πλοῖα πού εἶναι προγραμματισμένα νά παραδοθοῦν στίς ἑταιρεῖες ἐντός τοῦ 2018, ὁ ἑλληνόκτητος στόλος θά αὐξηθεῖ κατά 85 δεξαμενόπλοια, ἀριθμός πού εἶναι ὁ μεγαλύτερος γιά πλοῖα τά ὁποῖα παραδόθηκαν μέσα σέ ἕνα χρόνο, ἀπό τό 2010, ἔτος κατά τό ὁποῖο τά πλοῖα τά ὁποῖα παρέλαβαν ἑλληνικά χέρια ἦταν 98!
Ἀντιθέτως, μειώθηκε δραστικά ὁ ἀριθμός τῶν φορτηγῶν πλοίων, τά ὁποῖα παρέλαβαν ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεῖες μέχρι τώρα, ἀπό τήν ἀρχή τοῦ 2018. Ἦταν μόλις 30, καταγράφοντας ἀρνητική ἐπίδοση ὅλων τῶν ἐποχῶν.
Σέ παγκόσμια κλίμακα, ἐντός τοῦ 2018, εἶχε προγραμματισθεῖ ἡ παράδοση 1.966 πλοίων, ἀλλά μέχρι τώρα ἔχουν καθελκυσθεῖ μόνο 1.100, πρᾶγμα τό ὁποῖο σημαίνει ὅτι τό 44% τῶν παραγγελθέντων σκαφῶν βρίσκεται σέ ἐκκρεμότητα.
Ὅπως ἀναφέρουν τά ἴδια στοιχεῖα, ἡ Κίνα ὀφείλει νά παραδώσει τό 50% τῶν πλοίων τά ὁποῖα θά ἔπρεπε, βάσει συμβολαίων, νά ἔχουν παραδοθεῖ ἐντός τοῦ 2018 ἐνῶ ἀπομένουν μόλις δύο μῆνες γιά νά ἐκπνεύσουν οἱ προθεσμίες! Ἡ Ἰαπωνία «ὀφείλει» τό 25% καί ἡ Νότιος Κορέα τό 28% τῶν συμφωνηθεισῶν παραγγελιῶν.
Ἀπό πλοῖα, λοιπόν, πᾶμε καλά, ἀλλά ἀπό Ἕλληνες ναυτικούς μᾶλλον ὄχι, ἤ τουλάχιστον «μᾶλλον ὄχι» στά ἑλληνικῶν συμφερόντων πλοῖα! Καί, φυσικά, ἔχουν δίκιο οἱ ἐφοπλιστές ὅταν λένε ὅτι δέν ὑπάρχει ἀνεργία στούς Ἕλληνες ἀξιωματικούς. Ἀλλά πῶς νά ὑπάρξει ἀνεργία ὅταν ἡ χώρα μας «παράγει» λιγότερους ἀξιωματικούς ἀπό ἐκείνους πού χρειάζονται τά ἑλληνικῶν συμφερόντων βαπόρια;
Δικαίως ὁ πρόεδρος τοῦ Ἱδρύματος Εὐγενίδου καί πρέσβυς τοῦ IMO στήν Ἑλλάδα Λεωνίδας Δημητριάδης-Εὐγενίδης, μιλώντας κατά τήν διάρκεια τοῦ 8ου ἐτήσιου συνεδρίου τῆς Capital Link, τόνισε ὅτι «Ἑλληνική ναυτιλία χωρίς Ἕλληνες ἀξιωματικούς καί ναυτικούς δέν μπορεῖ νά ὑπάρξει». Ἀλλά καί ποῦ θά τούς βρίσκει ὅταν στίς μονοπωλιακές δημόσιες «Ἀκαδημίες» προσφεύγουν 3.500 Ἑλληνόπουλα καί εἰσάγονται μόλις 1.500;
«Ἡ Ἑλλάδα, τό μεγαλύτερο ναυτιλιακό ἔθνος στόν κόσμο, μέ 4.585 πλοῖα, πού ἐλέγχει τό 20% τῆς παγκόσμιας χωρητικότητας καί τό 50% τῆς ναυτιλίας τῆς ΕΕ χρειάζεται περισσότερους ἀπό 15.000 ἀξιωματικούς. Ὅμως, ὁ ἀριθμός τους σήμερα δέν ὑπερβαίνει τούς 5.000 ἐκ τῶν ὁποίων ἕνας μεγάλος ἀριθμός ἀσχολεῖται μέ τήν Ἐπιβατηγό Ναυτιλία» ἐπεσήμανε ὁ ὁμιλητής καί συμπλήρωσε: «Γιά τόν λόγο αὐτό θά πρέπει νά ὑπάρχει μία δεξαμενή Ἑλλήνων ἀξιωματικῶν πού θά στελεχώνουν γέφυρα καί μηχανοστάσιο, δεξαμενή ἡ ὁποία θά πρέπει νά αὐξηθεῖ σταθερά καί ποιοτικά» τόνισε καί ἔπειτα ἔριξε τήν «βόμβα».
«Ἀπό τό 2008 ἕως τό 2015 10.168 σπουδαστές εἰσῆλθαν στίς Ἀκαδημίες Ἐμπορικοῦ Ναυτικοῦ. Ἀπό αὐτούς, μόλις οἱ 6.843 ἀποφοίτησαν!…»
Τί τίς θέλετε τίς ὁμιλίες καί τίς διαπιστώσεις, ἀγαπητοί; Ἀνοῖξτε τόν δρόμο στίς μή κρατικές, μή κερδοσκοπικές, σχολές. Ἀλλιῶς, δύσκολα θά πεισθοῦν οἱ νέοι περί τῶν καλῶν προθέσεων τῆς πλοιοκτησίας…