ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Πατριωτισμός καί τζαμί

TΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ δέν πᾶνε καλά

Τά ραντάρ τῶν ἁρμόδιων κρατικῶν ὑπηρεσιῶν «συλλαμβάνουν» περίεργες κινήσεις τῆς Ἄγκυρας στά Δωδεκάνησσα καί στήν Ἀθήνα. Οἱ Τοῦρκοι δέν ἔχουν ἐγκαταλείψει τήν φιλοδοξία τους νά ἡγηθοῦν τῶν ἁπανταχοῦ μουσουλμάνων τῆς ἑλληνικῆς ἐπικράτειας, πλέον τῆς Θράκης, ἰδία δέ τῶν 250.000 μουσουλμάνων τῶν Ἀθηνῶν, καί πρός τοῦτο κινοῦνται δραστήρια στό παρασκήνιο. Ἡ συμμαχία τους μέ γνωστό δικαιωματιστή μουσουλμάνο τῶν Ἀθηνῶν (καί τήν αὐτόμολο σύζυγό του), ὁ ὁποῖος ἀντιτίθεται μέ σφοδρότητα στήν ἵδρυση καί λειτουργία τοῦ τεμένους στό Βοτανικό, εἶναι ἡ πρώτη ἔνδειξη τῆς τουρκικῆς κινητικότητας πού «ἔπιασαν» τά ἑλληνικά ραντάρ προσφάτως. Τό σχῆμα αὐτό θά ὑποστηριχθεῖ καί θά ἐνισχυθεῖ ποικιλοτρόπως, ἠθικῶς καί ὑλικῶς, ὡς δούρειος ἵππος, μέ τίς γνωστές μεθόδους πού ἀκολουθοῦν οἱ γαλαντόμοι Τοῦρκοι σέ αὐτές τίς περιπτώσεις. Παράλληλα, γιά πρώτη φορά ἡ Ἄγκυρα κινεῖται μέ μεγάλη ἐπιθετικότητα στά Δωδεκάνησα. Ἐκεῖ, μουσουλμάνοι τῆς Κῶ καί τῆς Ρόδου, προφανῶς καθοδηγούμενοι ἀπό τήν ἴδια, ξεκίνησαν ἐκστρατεία διαμαρτυρίας ὑπέρ τῶν μουσουλμάνων τῆς Θράκης, μέ τό ἐπιχείρημα ὅτι τάχα ἡ Ἑλληνική Δημοκρατία ἔκλεισε πέντε μειονοτικά σχολεῖα στήν περιοχή. Αὐτό δέν ἔχει ξανασυμβεῖ ποτέ.

Σέ ἄλλες ἐποχές τέτοιες κινήσεις θά μποροῦσαν νά θεωρηθοῦν ἀπό τίς ἁρμόδιες ὑπηρεσίες ἕως καί ρουτίνας καί νά ὑποτιμηθοῦν. Στήν συγκεκριμένη γεωπολιτική συγκυρία ὅμως ἀπαγορεύεται. Σᾶς δώσαμε μιά γεύση ἀπό χθές ἄλλωστε «γιατί». Τά ζητήματα τῆς θρησκείας εἶναι ἄμεσα συνδεδεμένα μέ τά θέματα τῆς τρομοκρατίας καί τῆς ἐσωτερικῆς ἀσφάλειας. Ἀφοροῦν περισσότερα τοῦ ἑνός δικαιώματα καί περισσότερες τῆς μίας ἐλευθερίες. Ἀφοροῦν τά δικαιώματα καί τίς ἐλευθερίες τῶν μουσουλμάνων, ἀλλά ἀφοροῦν τά δικαιώματα καί τίς ἐλευθερίες τῶν χριστιανῶν. Ἡ πιθανότης νά ζήσουμε Μπατακλάν καί στήν Ἀθήνα αὐξάνεται ἄν δέν δράσουμε γρήγορα γιά νά διαλύσουμε αὐτούς τούς πυρῆνες. Ἤδη οἱ Ἄραβες μετριοπαθεῖς τοῦ Ἰσλάμ τῶν Ἀθηνῶν ὀργανώνουν θρησκευτικές τελετές (ὅπως ἡ πρόσφατη γιά τήν Θυσία τοῦ Ἀβραάμ στό Ὀλυμπιακό Στάδιο) προκειμένου νά ἀνακόψουν τήν τουρκική ὁρμητικότητα. Ὡστόσο, ὅπως λένε οἱ καλά γνωρίζοντες, ἡ μελλοντική ἀσφάλεια τῆς πόλεως τῶν Ἀθηνῶν ἐξαρτᾶται ἀπό τήν ἀποφασιστικότητα τῆς Κυβέρνησης καί τοῦ Δήμου νά λειτουργήσουν μέ ἀξιοπιστία τό τέμενος τοῦ Βοτανικοῦ. Αὐτό εἶναι τό κομβικό σημεῖο.

Ὅπως ἐξελίσσονται τά πράγματα, ἀποτελεῖ περίπου πατριωτική πράξη ἡ λειτουργία του. Ὁ διορισμός μελῶν τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου, ὁ διορισμός τοῦ ἰμάμη, ἡ ἔναρξη τῶν προσευχῶν. Τά ἐπίσημα ἐγκαίνια-ἄτυπα ἔχουν γίνει. Καί τοῦτο, διότι ἡ λειτουργία τοῦ Βοτανικοῦ θά δώσει σκέπη στούς μετριοπαθεῖς Ἄραβες πιστούς μουσουλμάνους, οἱ ὁποῖοι δέν θέλουν τήν Ἄγκυρα πάνω ἀπό τό κεφάλι τους, εἰδικῶς σέ θέματα πού ἀγγίζουν τόν πυρῆνα τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν τους καί τῆς πίστης τους. Τό τζαμί θά λειτουργήσει ὡς μεγάλος προβολέας, ὁ ὁποῖος θά ἐντοπίσει καί θά ἀποκαλύψει στό «ἐκκλησίασμα» τούς τυχόν ἐξτρεμιστές φανατικούς ἐξτρεμιστές μουσουλμάνους πού θρέφουμε κάτω ἀπό τόν κόρφο μας. Οὐδέν κρυπτόν. Ἡ λειτουργία του, ἐπίσης, θά δώσει τήν εὐκαιρία στούς μουσουλμάνους τῶν Ἀθηνῶν νά διαπιστώσουν ποιοί τό θέλουν πραγματικά καί ποιοί ὄχι. Ποιοί εἶναι πιστοί μουσουλμάνοι καί ποιοί παίζουν παιχνίδια ὑπονόμευσης τρίτων χωρῶν, κρυπτόμενοι καί βολεμένοι πίσω ἀπό ἀφελεῖς ἀντιδράσεις τῆς ἀκροδεξιᾶς. Δεδομένης τῆς ἄρνησης, μήν πῶ προκατάληψης, πού ὑπάρχει γιά τό Ἰσλάμ σέ ἰσχυρές πλειοψηφίες τοῦ πληθυσμοῦ, δέν εἶναι πολιτικά εὔκολο γιά τήν Κυβέρνηση καί τήν αὐτοδιοίκηση νά ἐγγυηθεῖ τήν ἄμεση λειτουργία του. Τό ἀντιλαμβάνομαι. Ἔχω πλήρη εἰκόνα. Ἀπαιτεῖται τόλμη, γενναιότης καί ἐπεξήγηση. Ὅπως δέν ἦταν εὔκολη ἡ ἵδρυση τοῦ τμήματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν στό Ἀριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ἀλλά τώρα ξέρουμε ὅτι ἐπιτελεῖ ἐθνικό σκοπό.

Ὡστόσο, μέ δεδομένη τήν ὅποια γνώση κατέκτησα γιά τό Ἰσλάμ κατά τήν παραμονή μου στήν Θράκη, στήν διάρκεια τῶν φοιτητικῶν μου χρόνων, πείθομαι ἀπό τούς παροικοῦντες τήν Ἱερουσαλήμ: Ἡ προστασία τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας τῶν μουσουλμάνων τῶν Ἀθηνῶν ἐγγυᾶται τήν δημόσια τάξη καί τήν ἐσωτερική ἀσφάλεια. Εἶναι περίπου πατριωτική πράξη. Καί ἐν πλήρει γνώσει ὅτι εἶμαι ἐκτεθειμένος στήν καλόπιστη κριτική, τό μοιράζομαι μαζί σας. Ἀναμένοντας καί τόν ἀντίλογο.

Απόψεις

Ἰδού ποιός εὐτελίζει τόν θεσμό: Μόλις 38,4% ἡ ἀποδοχή τῆς Προέδρου

Εφημερίς Εστία
Στά «τάρταρα» ἡ δημοτικότης τῆς Προεδρίας τῆς Δημοκρατίας ἐπί θητείας Σακελλαροπούλου, σύμφωνα μέ μυστική δημοσκόπηση ἑταιρείας γιά λογαριασμό μεγάλου ἱδρύματος – «Προσβλητική» γιά τόν θεσμό, κ. Μαρινάκη, δέν ἦταν ἡ πρότασις Σαμαρᾶ γιά Κώστα Καραμανλῆ, ἀλλά ἡ ἐπιλογή τοῦ Πρωθυπουργοῦ τό 2020

Tό ἀλάθητο τοῦ Πάπα, ἡ Δημοκρατία καί οἱ ἀνισότητες

Μανώλης Κοττάκης
Ὅταν οἱ ἐλίτ ἀποκαλοῦν τόν φασισμό τους «δημοκρατία» καί τήν ἀληθινή δημοκρατία «φασισμό»

Κατσιματίδης: «Ἐκτός ἐνδιαφέροντος Τράμπ ἡ Ἑλλάς τοῦ κ. Μητσοτάκη»

Εφημερίς Εστία
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ἄκρας στηρίξεως τῶν Δημοκρατικῶν τῆς κυβερνήσεως Κυριάκου Μητσοτάκη, καί προφανῶς οἱ συνεχεῖς ἀναφορές ἀκόμη καί τοῦ ἴδιου τοῦ Πρωθυπουργοῦ ἐντός Βουλῆς γιά «τραμπισμό», χρησιμοποιῶντας τόν ὅρο ὡς ἀπαξιωτικό χαρακτηρισμό, ἐπιφέρουν δυσμενεῖς προοπτικές γιά τήν χώρα.

Ἱστορίες γιά ἀγρίους καί μόνον…

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Πρωθυπουργός διέγραψε τόν τέως Πρωθυπουργό, ἐπειδή ὁ τέως Πρωθυπουργός τά ἔβαλε μέ τόν ὑπουργό τῶν Ἐξωτερικῶν (καί ἐμμέσως μέ τόν Πρωθυπουργό.)

Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΑΝΑΓΚΗΝ