Τό Ἔβερεστ μπροστά μας

Ἐμπρός (δια)συρμός καί πίσω… Siemens – Ἡ «εὐρωπαϊκή» ΝΔ συγκρούεται μέ τήν Κομμισσιόν γιά τό φορτίο – Ὁ ὑφυπουργός τοῦ Μαξίμου καί ὁ ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Στίς 8 Μαρτίου 2023, λίγες μέρες μετά τό σιδηροδρομικό δυστύχημα τῶν Τεμπῶν, ἐπισκέφθηκε τήν Ἑλλάδα μεγάλη ἀντιπροσωπεία τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς στόν Τομέα τῶν Μεταφορῶν μέ ἐξειδίκευση στό θέμα καί συναντήθηκε μέ τόν Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στό Μέγαρο Μαξίμου. Μεταξύ τῶν μελῶν αὐτῆς ἦταν καί ὁ ἐκτελεστικός πρόεδρος τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Σιδηροδρομικοῦ Ὀργανισμοῦ ( ERA) Josef Poppelbauer. Aὐστριακός, μέ σαράντα χρόνια ἐμπειρία στόν σιδηρόδρομο, ἐπόπτευσε τό πόρισμα μέ τίς 17 κατευθυντήριες ὁδηγίες γιά τόν σιδηρόδρομο, πού ἀπεστάλη στήν ἑλληνική Κυβέρνηση τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2023. Καί μέ βάση τήν (μή) ἐφαρμογή αὐτοῦ ἔθεσε σέ ἐπιτήρηση τήν Ἑλληνική Δημοκρατία γιά τό ζήτημα τῆς ἀσφάλειας τῶν σιδηροδρόμων τό 2025 ὁ Ἐπίτροπος Μεταφορῶν Ἀπόστολος Τζιτζικώστας. Σέ ἐκείνη τήν συνάντηση ὁ κύριος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε ὅτι «στό πλαίσιο τῆς ἀπολύτως διαφανοῦς διερεύνησης τῆς τραγωδίας τῶν Τεμπῶν θά ἀξιοποιήσω πλήρως τήν εμπειρογνωμοσύνη καί τήν ἐμπειρία τῶν εὐρωπαϊκῶν ὑπηρεσιῶν».

Πράγματι, μετά τίς ἐκλογές καί ὅταν ὁ νέος ὑπουργός Χρῆστος Σταικούρας συνέστησε τόν ΕΟΔΑΣΑΑΜ (ὁ Γιῶργος Γεραπετρίτης, ὡς ὑπουργός Ἐπικρατείας μέ ἁρμοδιότητα καί τίς Μεταφορές ἐπί τετράμηνο, ἀδιαφόρησε), ὁ ἐκτελεστικός ἀντιπρόεδρος τοῦ ERA ὑπέδειξε δύο ἐμπειρογνώμονες, πού στελέχωσαν μαζί μέ τούς Ἕλληνες τήν ἐπιτροπή πού συνέταξε τό πόρισμα. Μεταξύ αὐτῶν καί τόν Βέλγο Accu, μέ τόν ὁποῖο ὁ ἀναπληρωτής πρόεδρος Χρῆστος Παπαδημητρίου ἀντιδίκησε γιά τό παράνομο φορτίο ἀποδίδοντάς του ἀρχικῶς πρόθεση εὔνοιας πρός τήν γερμανική ἑταιρεία Siemens πού ἐγκαθιστᾶ τούς μετασχηματιστές στίς μηχανές τῶν τραίνων. Ἀντιδίκησε βεβαίως γιά ἕνα εἰκοσιτετράωρο, μέχρι νά ἀναθεωρήσει καί νά ἐπανέλθει στήν ἀρχική θέση τοῦ πορίσματος ὑπέρ τῆς ὑπάρξεως φορτίου, προκαλῶντας ναυτία στό Μαξίμου. Τό Μαξίμου θέλει τώρα νά παραιτήσει τόν δικό του ἄνθρωπο Παπαδημητρίου ἀπό τόν Ὀργανισμό μέ τόν ὁποῖο ἔχει πενταετές συμβόλαιο (γιατί ἀλλιῶς τό πόρισμα δέν ἀλλάζει) καί νά ἐπιτεθεῖ παρασκηνιακῶς στόν ERA μέ τό ἐπιχείρημα ὅτι αὐτός εἶχε δώσει πιστοποιητικό ἀσφαλείας στήν Hellenic Train καί στήν ΡΑΣ. Ἡ παραίτησις ἐπετεύχθη.

Στήν οὐσία, θέλει νά κηρύξει παρασκηνιακῶς τόν πόλεμο στήν Κομμισσιόν γιά νά ἀποφύγει νά μπεῖ στήν ἀτζέντα τῆς ἐπικαιρότητας καί τό ὄνομα τῆς Siemens. Μετά τήν ἐμπειρία τῶν ὑποκλοπῶν, μέ τίς ὁποῖες μπῆκε ἀρνητικά στό ραντάρ τῆς Κομμισσιόν γιά τό κράτος δικαίου, δέν ξέρουμε πόσο σοφή θά ἦταν μιά ὑποτροπή τῆς «φιλοευρωπαϊκῆς» κυβερνήσεως τῆς ΝΔ, ἀλλά δικό της πρόβλημα.

Ἐδῶ ὅμως ὑπάρχουν δύο σοβαρότατα θέματα, πού προκύπτουν καί ἀπό τήν ὅλη στάση Παπαδημητρίου, ὁ ὁποῖος, πέραν τῆς τρέχουσας ἱλαροτραγωδίας μέ τό παράνομο φορτίο, ὅλοι θυμόμαστε πώς ἄνοιξε, ὡς μή ὄφειλε, θέμα γιά τήν σύμβαση 717 καί τό μπάζωμα μετά τήν ἀνακοίνωση τοῦ πορίσματος. Καί μετά τά πῆρε πίσω. Τό πρῶτο θέμα εἶναι τό ἑξῆς: Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ὁ ἀναπληρωτής πρόεδρος τοῦ ΕΟΔΑΣΑΑΜ ἦταν σέ ἀνοικτή γραμμή ἀπ’ εὐθείας μέ τό Μαξίμου καί συγκεκριμένα μέ ὑφυπουργό πού τυγχάνει τῆς ἀπολύτου ἐμπιστοσύνης τοῦ κυρίου Μητσοτάκη; Εἶναι ἀλήθεια ὅτι τό Μαξίμου εἶχε ζητήσει ἀπό τόν ὑπουργό Μεταφορῶν Χρῆστο Σταϊκούρα νά μήν ἀσχολεῖται καθόλου μέ τά Τέμπη καί ὅτι, στό παρασκήνιο, τίς βασικές συνεννοήσεις μέ τόν κύριο Παπαδημητρίου ἀλλά καί μέ ἄλλους (ὅπως τόν πρόεδρο τοῦ ΟΣΕ κύριο Τερεζάκη) τίς ἔκανε ὁ συγκεκριμένος ἐντεταλμένος ὑφυπουργός δίνοντας ἀπ’ εὐθείας ἀναφορά στόν πολιτικό προϊστάμενό του;

Ἀπό τίς ἀπαντήσεις ἤ τίς διαψεύσεις ἐπ’ αὐτοῦ μπορεῖ νά ἑρμηνευτοῦν οἱ παλινωδίες καί τά μπρός-πίσω τοῦ κυρίου Παπαδημητρίου, πού «ἄλλοτε πάει ἀριστερά, ἄλλοτε δεξιά, ἀλλά ποτέ δέν πάει μπροστά», σύμφωνα μέ τό γνωστό τραγούδι τῶν Χατζιδάκι – Γκάτσου «Ὁ κόσμος σου εἶμαι ἐγώ». Διότι, ἄν ἰσχύει ἡ πληροφορία γιά ἀπ’ εὐθείας γραμμή μέ ὑφυπουργό, τότε ξέρουμε ποιός ὑπέδειξε νά γίνουν ἀναφορές στήν 717 καί στό μπάζωμα γιά νά στοχοποιηθεῖ ὁ Καραμανλῆς καί νά ἀθωωθεῖ ὁ Τριαντόπουλος. Ξέρουμε ποιός ὑπέδειξε νά σταλεῖ mail στόν Accu καί νά τοῦ ζητᾶ νά ἀφαιρεθεῖ κάθε ἀναφορά στό παράνομο φορτίο.

Ξέρουμε μέ ποιόν πρέπει νά ἀσχοληθεῖ ἡ κυρία Εἰσαγγελέας τοῦ Ἀρείου Πάγου, πού συνήθως σπεύδει. Καί δέν ἐννοοῦμε τόν ὑφυπουργό βεβαίως. Ἐδῶ πού ἔφθασαν τά πράγματα ἀπό μιά Κυβέρνηση πού δέν δίστασε νά καταγγείλει τόν ἑαυτό της (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) γιά νά γλυτώσει ἀπό τήν τυχόν διεύρυνση τοῦ κατηγορητηρίου ἀπό τόν φυσικό δικαστή, τό δίλημμα, ἐρχόμαστε στό δεύτερο θέμα, εἶναι σαφές: Θά διασυρθεῖ γιά τό παράνομο φορτίο καί γιά τό μπάζωμα ἤ θά διασυρθεῖ καί γιά νά καλύψει τήν Siemens (καί γι’ αὐτό ἐπιτίθεται στήν ΕΕ καί «ξεσκίζει» τούς σταθμάρχες ὅλης τῆς χώρας ὡς ναρκομανεῖς);

Καί οἱ πλέον ἀκριβοπληρωμένοι τῆς ἐπικοινωνίας δέν ἔχουν πειστικές ἀπαντήσεις καί ἀποτελεσματικά ἀντίμετρα γιά νά ἐξαφανίσουν τέτοιες βρωμιές. Γιά ὅλα ὑπάρχει ἕνα ὅριο! Τά Τέμπη, δυστυχῶς γιά τήν χώρα, πού ἔχει ἀνάγκη σταθερότητας σέ καιρούς ἀναθεωρητικούς γιά τό Αἰγαῖο, δημιουργοῦν προϋποθέσεις (μελλοντικῆς, ὄχι ἄμεσης) πτώσεως τῆς Κυβερνήσεως. Δέν θά εἶναι ὅμως ἡ αἰτία τῆς πτώσεως, ἄν αὐτή τελικά συμβεῖ. Ἔχουμε μεγαλύτερο Ἔβερεστ μπροστά μας. Τά γεωπολιτικά.Ἐκεῖ καί ἄν τά ἔχουμε κάνει θάλασσα. Ἐκεῖ καί ἄν εἴμαστε ἀκάλυπτοι.

Απόψεις

Κράτος περιορισμένης κυριαρχίας: Τό ΚΥΣΕΑ «πάγωσε» τό καλώδιο

Εφημερίς Εστία
Ἡ ἀπόφασις ἀποθράσυνε τούς Τούρκους, οἱ ὁποῖοι διαμαρτύρονται γιατί τό Ὑπουργεῖο Παιδείας καθιερώνει τόν ἑορτασμό τῆς 1ης Ἀπριλίου, ἡμέρας ἐνάρξεως τοῦ ἀγῶνος τῆς ΕΟΚΑ

Τά στρατηγεῖα τῶν ψευδῶν εἰδήσεων

Μανώλης Κοττάκης
ΠΡΙΝ ΑΠΟ μερικές ἑβδομάδες δύο ἔγκυρες ἡμερήσιες ἐφημερίδες τῶν Ἀθηνῶν ἔγιναν ἀποδέκτες συγκεκριμένων διαρροῶν ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν γιά τό περίφημο θέμα τῆς ποντίσεως τοῦ καλωδίου ἠλεκτρικῆς διασυνδέσεως Ἑλλάδας – Κύπρου.

Θύελλα στήν Ἐπιτροπή τῆς Βουλῆς γιά τό ἐξοπλιστικό πρόγραμμα

Εφημερίς Εστία
Η ΧΘΕΣΙΝΗ παρουσίασις τοῦ προγράμματος τῶν ἀμυντικῶν ἐξοπλισμῶν τῆς χώρας στήν ἁρμόδια Ἐπιτροπή τῆς Βουλῆς ἀπό τόν ὑπουργό κ. Νῖκο Δένδια ἐστιγματίσθη ἀπό τήν ἔντονη ἀντιπαράθεση μέ τά κόμματα τῆς ἀντιπολιτεύσεως.

Νεφελώδεις οἱ ἐξαγγελίες γιά «πράσινα καύσιμα»

Δημήτρης Καπράνος
Ἄν ἔχουμε ἕναν τομέα τῆς οἰκονομίας μας ὁ ὁποῖος βρίσκεται στήν πρώτη γραμμή παγκοσμίως, αὐτός εἶναι ἡ Ναυτιλία.

Σάββατον, 10 Ἀπριλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ