Τό ἀπόλυτο κενό πωλεῖται ὡς ἔργον τέχνης

Ἄν θέλετε νά συναντήσετε τόν πιό ἔξυπνο καί τόν πλέον «πολιτικό» ἄνθρωπο τῆς Εὐρώπης…

… νά πᾶτε στήν Ἰταλία καί νά ἀναζητήσετε τόν καλλιτέχνη Σαλβατόρε Γκαράου.

Ὁ Γκαράου πούλησε ἕνα δημιούργημά του, ἔναντι 18.000 δολαρίων. Καί μήν βιαστεῖτε νά πεῖτε «ἔ, δέν εἶναι καί ἀκριβό», διότι ὁ καλλιτέχνης ἔχει ξεπεράσει τά ὅρια τῆς τέχνης κι ἔχει φθάσει πολύ πιό μακρυά. Τό «ἔργο» πού πούλησε, εἶναι …ἀόρατο!

Πρίν γελάσετε, σᾶς πληροφορῶ ὅτι ὁ Γκαράου ἔχει χαράξει μέ κιμωλία ἕνα τετράγωνο σέ μιά πλατεῖα καί ἐκεῖ μέσα βρίσκεται (;) τό ἔργο πού μοσχοπούλησε ὡς …ἀέρα κοπανιστό!

Ὅπως ἐξήγησε ὁ καλλιτέχνης, τό ἔργο του “Io Sono” (ἐγώ εἶμαι), «δέν εἶναι ἁπλά σέ ὑλική μορφή. Εἶναι κενό!» καί γιά νά μᾶς ἐξηγήσει καλύτερα τήν σύνθεσή του, ἀνέφερε ὅτι «τό κενό δέν εἶναι κάτι περισσότερο ἀπό ἕνα διάστημα γεμᾶτο ἀπό ἐνέργεια. Σύμφωνα μέ τήν ἀρχή ἀβεβαιότητας τοῦ Heisenberg, τίποτε δέν ἔχει “βάρος”. Ἑπομένως, ἔχει ἐνέργεια πού συμπυκνώνεται καί μετατρέπεται σέ σωματίδια.

Μοιάζει πολύ μέ τό πῶς “διαμορφώνουμε ἕναν θεό πού δέν ἔχουμε ξαναδεῖ!”»…

Νά, λοιπόν, πού ὁ 67χρονος Ἰταλός καλλιτέχνης ἔρχεται νά μᾶς δείξει ὅτι ἐκεῖνα πού ἀκούγαμε παλαιότερα, ὅτι δηλαδή κάποιος «πουλάει φύκια γιά μεταξωτές κορδέλες» ἤ «πουλάει τρέλα», δέν εἶναι τίποτε μπροστά στό …κενό τό ὁποῖο πούλησε ὁ ἴδιος!

Σοῦ λέει «τί νά κάθομαι τώρα ἐγώ νά γράφω σάν τόν Μιθριδάτη καί νά προσπαθῶ νά ἀπαγγείλω στίχους ἐπί δεκατρία λεπτά γιά νά καλύψω τό κενό πού ὑπάρχει σήμερα στήν πολιτική σάτιρα. Ἐγώ θά πείσω ὅτι κάποιος μπορεῖ νά φανταστεῖ κάτι καί θά τοῦ τό πουλήσω!»…

Θά μᾶς πεῖτε τώρα ὅτι αὐτό πού πέτυχε ὁ Γκαράου, τό ἔχει πετύχει πολλά-πολλά χρόνια πρίν ὁ ράφτης τοῦ Χάνς Κρίστιαν Ἄντερσεν στά «Καινούργια ροῦχα τοῦ Βασιλιά». Ὁ μπαγαμπόντης ράφτης εἶχε πείσει τόν ἀφελῆ ἄνακτα ὅτι τόν ἔντυνε μέ τά καλύτερα ὑφάσματα ἐνῶ στήν οὐσία ὁ βασιλιάς ἦταν γυμνός! Οἱ ὑπήκοοι, πού δέν μποροῦσαν νά ἀμφισβητήσουν τήν σοφία τοῦ ἡγέτη τους, καμώνονταν ὅτι θαύμαζαν τά καινούργια ροῦχα τοῦ μεγαλειοτάτου, ἀλλά ἐκεῖνος εἶχε βγεῖ στούς δρόμους μέ τά σώβρακα! Καί χρειάστηκε ἕνα παιδάκι νά φωνάξει «Ὁ βασιλιάς εἶναι γυμνός» γιά νά ἀποκαλυφθεῖ ἡ κομπίνα τοῦ δῆθεν ράφτη! Ὁ Γκαράου, ὅμως, δέν εἶναι ράφτης οὔτε κομπιναδόρος. Εἶναι γλύπτης κι ἔχει φιλοτεχνήσει ἔργα τά ὁποῖα καί ὁρατά εἶναι καί μπορεῖς νά τά ἀγγίξεις. Κάπου, ὅμως, σκέφτηκε ὅτι ἄν «πουλήσει τρέλα», καί ντόρος θά γίνει, καί «ποῦ ξέρεις; Ὄλα εἶναι δυνατά»…

Θά προτείναμε στόν Ἰταλό καλλιτέχνη νά ἀσχοληθεῖ μέ τήν πολιτική. Ἐκεῖ εἶναι πού τά «ἀόρατα ἔργα» πιάνουν τόπο καί φέρνουν χρῆμα! Νά ἀσχοληθεῖ μέ τόν χῶρο ὅπου τό νά πουλᾶς «ἀέρα κοπανιστό», «φύκια γιά μεταξωτές κορδέλες» καί «τρέλα» ὄχι ἁπλῶς ἀποδίδει, ἀλλά φέρνει ψήφους, ἐξουσία καί καλοπέραση! Τί νά τήν κάνεις τήν καλλιτεχνία ὅταν μπορεῖς νά πλασάρεις ὡς «ὅραμα καί πρόγραμμα» τό ἀπόλυτο κενό ὅπως κάνουν πολλοί ἐπιτυχημένοι πολιτικοί;

Απόψεις

Ὁ Κωνσταντῖνος Καραμανλῆς γιά τόν Ἰωάννη Μεταξᾶ τοῦ «Ὄχι»

Εφημερίς Εστία
Τί ἐξομολογήθηκε στόν Βάσο Βασιλείου, σέ συνέντευξη πού περιελήφθη στόν συλλογικό τόμο ὑπό τόν τίτλο «Πολιτική ὡς δημιουργία»

Ἔχασε τήν ψυχραιμία του ὁ κ. Θεοδωρικάκος μέ τήν ἀποκάλυψη τῆς «Ἑστίας» γιά τήν ἐθνική ἐπέτειο

Εφημερίς Εστία
ΕΚΤΟΣ ΕΑΥΤΟΥ, προσπάθησε χθές ὁ ὑπουργός Ἀναπτύξεως κ. Τάκης Θεοδωρικάκος νά ἀπαντήσει στήν «Ἑστία» γιά τό ἀποκαλυπτικό πρωτοσέλιδο γιά τήν κατάργηση τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς 28ης Ὀκτωβρίου στό ὑπουργεῖο του.

Ἡ σημασία τῆς 28ης Ὀκτωβρίου 1940

Εφημερίς Εστία
Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ δέν ἑορτάζεται τυχαίως οὔτε μόνον ἀπό συγχρόνους …«ὑπερπατριῶτες». Ὑπῆρξε ὁρόσημο γιά τήν ἔκβαση τοῦ δεύτερου παγκοσμίου πολέμου καί καμπή γιά τήν ἀνάδυση τῆς μεταπολεμικῆς Ἑλλάδος ἀπό τήν ἧττα τῆς Μικρασιατικῆς ἐκστρατείας τοῦ 1922.

Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles;

Δημήτρης Καπράνος
«Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles; Τί τούς βρίσκετε;» μᾶς ρώτησε φίλη τῆς στήλης.

Βαρύτατους φόρους ἐπλήρωσαν οἱ πολῖτες

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΠΟΛΥ μεγάλη ὑπέρβαση τῶν φορολογικῶν ἐσόδων ὁδηγεῖ ἡ ἀκρίβεια πού πλήττει τούς πολῖτες στήν Ἑλλάδα, μέ ἀποτέλεσμα νά φαίνεται ὡς ἰδιαίτερα θετική ἡ πορεία πού ἔχει ὁ προϋπολογισμός.