Ἐπιτρέψτε μας καί σήμερα νά ἀσχοληθοῦμε μέ τό Μετρό…
… τό ὁποῖο, αὐτήν τήν ὥρα, ἐγκαινιάζει τρεῖς νέους σταθμούς στήν πόλη τοῦ Πειραιῶς.
Εἶναι ὁ σταθμός «Μανιάτικα», ὁ σταθμός «Πειραιᾶς», στά ἔγκατα τοῦ ὑπάρχοντος κομψοτεχνήματος, στό ὁποῖο φιλοξενεῖται ἐδῶ καί πάρα πολλά χρόνια ὁ «Ἠλεκτρικός» καί ὁ σταθμός «Δημοτικό Θέατρο», στόν πρό τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῶν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης.
Ἀσφαλῶς, θά ἦταν ὅλα πολύ καλύτερα ἄν εἶχε προβλεφθεῖ καί ἡ σύνδεση μέ τό Μετρό τῆς πυκνοκατοικημένης (σχεδόν ὅσο τό Χόνγκ-Κόνγκ) Καλλιπόλεως, τῶν ἐπίσης ὑποβαθμισμένων Καμινίων ἀλλά καί τῶν δύο Νοσοκομείων, «Τζάννειο» καί «Μεταξᾶ».
Ὅταν, ὅμως, ἡ «Ἀττικό Μετρό» ἔβρεχε ἀντισταθμιστικά, οἱ δημοτικές ἀρχές τοῦ Πειραιῶς κρατοῦσαν ὀμπρέλλα! Κι ἔτσι, ὁ Πειραιᾶς, γιά δεύτερη φορά, ἔμενε χωρίς νά πάρει κάτι, ἐπί πρωθυπουργίας Κ. Σημίτη.
Τίποτε! Μέ πρωθυπουργό ἕναν βουλευτή Πειραιῶς, ἡ πόλις ἔμεινε χωρίς νά κερδίσει ὁτιδήποτε ἀπό τόν οἰκοδομικό ὀργασμό, ὁ ὁποῖος ἔβριθε δισεκατομμυρίων, ἀλλά γιά ἄλλες περιοχές. Γιά παράδειγμα, ὑψώθηκε στά Νταμάρια τῆς Νικαίας «Τό σπίτι τῆς Ἄρσης Βαρῶν», ἕνα φαραωνικό τσιμεντένιο ἔκτρωμα, προκειμένου νά φιλοξενηθεῖ ἐκεῖ ἕνα ἄθλημα, πού μιά χαρά θά μποροῦσε νά κάνει τήν δουλειά του σέ ἄλλα «ὀλυμπιακά» (τρομάρα μας) κτίσματα, ὅπως τό «Τάε-Κβόν-Ντό» ἤ τό «Κλειστό» γυμναστήριο στά Λιόσια! Ἄς μή τό ξεχνᾶ αὐτό ὁ Πειραιᾶς. Ἐπί πρωθυπουργίας Πειραιώτη βουλευτοῦ, δέν καρπώθηκε οὔτε ἕνα «ἀντισταθμιστικό» ἀπό τά Ὀλυμπιακά Ἔργα καί τήν «Ἀττικό Μετρό». Ἀπό σήμερα, λοιπόν, ὁ Πειραιᾶς ἔχει καί Μετρό. Ἄς ἐλπίσουμε νά ὑπάρξει (πολύ δύσκολο, ἀλλά ὁλοψύχως τό εὐχόμεθα) ἀποσυμφόρηση τῆς κυκλοφορίας τῶν ὀχημάτων. Καί ἀφοῦ ἀναφερθήκαμε σέ ὀχήματα, εἶναι βέβαιο ὅτι θά γίνεται τῆς κακομοίρας στά πέριξ τοῦ σταθμοῦ Μανιάτικα, καθώς δέν ὑπάρχει οὔτε ἕνα πάρκινγκ στήν γύρω περιοχή!
Πολύ καλά θά πράξει ἡ δημοτική ἀρχή νά πανηγυρίσει, νά ὑποδεχθεῖ τόν πρωθυπουργό καί νά μετάσχει μέ χαμόγελο στίς ἐκδηλώσεις οἱ ὁποῖες θά διοργανωθοῦν. Ἀπό αὔριο, ὅμως, θά πρέπει νά ἀρχίσει νά σκέπτεται σοβαρά ἄν θέλει νά παραμείνει ὁ Πειραιᾶς πόλη καί ὄχι νά μετεξελιχθεῖ ὁριστικῶς σέ «Ἐπίνειο τῶν Ἀθηνῶν», ὅπως προβλέπεται νά γίνει μέ τήν περίεργη «Ἀνάπτυξη» καί τίς «Ὑπεραξίες», οἱ ὁποῖες προαναγγέλλονται ὡς πανάκεια. Ὑπεραξίες γιά ποιούς; Μά, γιά πολυτελῆ καί μοντέρνα γραφεῖα καί γιά κατοικίες οἱ ὁποῖες θά λειτουργοῦν μέ «χρονομίσθωση» (rbnb). Ἄντε, νά ἀποκτήσουν «ὑπεραξία» κάποιες πολυκατοικίες γύρω ἀπό τόν σταθμό Μανιάτικα καί κάποια ἀπό τά παλαιά διαμερίσματα τά ὁποῖα ἀσφυκτιοῦν καί πνίγονται στό καυσαέριο, στίς γύρω ἀπό τό Δημοτικό Θέατρο πολυκατοικίες.
Εἶναι βέβαιο ὅτι ἡ παροῦσα δημοτική ἀρχή ἀλλά καί ἐκείνη πού θά ἐκλεγεῖ τόν ἑπόμενο χρόνο, θά πρέπει νά ἐργασθεῖ μέ στόχο τήν «ἀναπνοή» τῆς πόλεως, ἡ ὁποία σήμερα πνίγεται! Ὁ Πειραιᾶς δέν ἔχει ἄμεση ἀνάγκη ἀπό συγκοινωνιακές μελέτες ἑκατομμυρίων καί ἀπό νέες μονοδρομήσεις. Τό πρῶτο μέλημα τῶν δημοτικῶν της ἀρχόντων πρέπει νά εἶναι ἡ δημιουργία χώρων πρασίνου. Ἄν δέν ἀνασάνει ἡ πόλη, ὁ πληθυσμός της (καί οἱ βουλευτικές της ἕδρες, πού ἀπό ὀκτώ ἔγιναν πέντε) θά μειώνεται!