ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἐπί τάπητος ἡ ἰθαγένεια τῶν πριγκήπων Παύλου καί Νικολάου

ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ συνέντευξη μετά τόν θάνατο τοῦ πατρός τους βασιλέως Κωνσταντίνου ἔδωσαν στήν ἐκπομπή «365 στιγμές» καί τήν δημοσιογράφο Σοφία Παπαϊωάνου οἱ υἱοί του, πρίγκηπες Παῦλος καί Νικόλαος.

Μίλησαν ἐκτενῶς γιά τό ζήτημα τοῦ διαβατηρίου καί τῆς ἰθαγενείας, τό γεγονός ὅτι δέν ἐκλήθησαν γιά θητεία στόν στρατό, τήν ἐκμάθηση τῶν ἑλληνικῶν καί τήν ἀγάπη τους γιά τήν Ἑλλάδα, ἐνῷ ἀπήντησαν στά σενάρια πού τούς θέλουν νά σχεδιάζουν νά ἀσχοληθοῦν μέ τήν πολιτική. Στήν ἐρώτηση γιατί δέν ἐπιλέγουν ἕνα ἐπίθετο, ὅπως ὅλοι οἱ Ἕλληνες, γιά νά μπορέσουν νά ἀποκτήσουν διαβατήριο καί ἰθαγένεια, ὁ Νικόλαος ἀπήντησε ὅτι «δέν εἶναι θέμα ἐπιλογῆς ἐπιθέτου. Εἶχα ἰθαγένεια. Μᾶς ἀφαιρέθηκε. Ἐννοεῖται ὅτι τήν θέλω. Τό νά σοῦ ἀφαιρέσουν τήν ἰθαγένεια εἶναι κάτι γραφειοκρατικό. Τό ἄν εἶμαι Ἕλληνας, τό ξέρω ἐγώ. Στίς φλέβες μου ρέει Ἑλλάδα. Εἶμαι Ἕλληνας καί δέ μπορεῖ νά τό ἀμφισβητήσει κανείς αὐτό. Ἄν ὑπάρχει βούληση, δέν εἶμαι ἁρμόδιος ἐγώ γιά τό ἐπίθετο, θά τό βροῦμε.»

Σέ ἀντίστοιχη ἐρώτηση (οἱ συνεντεύξεις ἦσαν διαφορετικές) ὁ Παῦλος δήλωσε ὅτι «τό ἐπίθετο Γλύξμπουργκ, δέν εἶναι δικό μου. Εἶναι μιά καταγωγή τῆς οἰκογένειας. Ὅταν τό θέμα πήγαμε στά δικαστήρια καί ἐδῶ καί στή Δανία καί ὑπάρχουν χαρτιά πού λένε ὅτι λένε ὅτι τό ὄνομά μας δέν εἶναι Γλύξμπουργκ. Τό Γλύξμπουργκ εἶναι ἕνα ἀπό τά κάστρα τῆς οἰκογένειας πού τό πῆρε ἡ Γερμανία ἀπό τήν Δανία. Στούς τάφους τῶν προγόνων μας γράφει Πρίγκηπας τῆς Ἑλλάδας καί τῆς Δανίας. Εἶναι εὔκολο νά τό δώσει κανείς τό ὄνομα Γλύξμπουργκ, καί ἐπειδή οἱ Γερμανοί ἦταν οἱ κακοί τοῦ πολέμου, ὥστε νά μᾶς κάνουν νά φαινόμαστε χειρότεροι. Εἶμαι Ἕλληνας. Ὅπου καί νά ζῶ, ὅπου καί νά κάνω τό σπίτι μου, ἡ ἀγάπη μου καί οἱ ρίζες μου εἶναι ἐδῶ.» Παρατήρησε ὅτι ἔχει ἐπίθετο «Τῆς Ἑλλάδος. Μέ αὐτό ἤμασταν πάντα, γιατί νά ἀλλάξω τό ἐπίθετό μας; Ὅταν ἔγινε αὐτός ὁ νόμος, ἦταν γιά νά μᾶς ἐπιτεθοῦν.»

Ὁ Νικόλαος ὑπενθύμισε ὅτι ἔζησε, λόγῳ τῆς ἐξορίας τοῦ πατέρα του, στήν Ἰταλία, τήν Δανία, τό Λονδῖνο καί τήν Νέα Ὑόρκη, ἀλλά παντοῦ αἰσθανόταν ξένος. «Στήν Ἀγγλία, εἶμαι εὐγνώμων, ὑπηρέτησα, ἔζησα, ἔμαθα τά ἤθη καί τά ἔθιμά τους, τό χιοῦμορ τους, ἀλλά ποτέ δέν αἰσθάνθηκα Ἄγγλος. Μόλις ἦρθα ἐδῶ, αἰσθάνθηκα ὅτι ἐδῶ εἶναι ὁ τόπος μου. Οἱ φιλέλληνες εἶναι ξένοι, ἀλλά ἐγώ εἶμαι Ἕλληνας. Ἦρθα Ἑλλάδα, τήν ἀγαπάω καί θέλω νά ὑπηρετήσω, ἀλλά εἶμαι Ἕλληνας.»

Καί οἱ δύο ξεκαθάρισαν ὅτι «ἔχει τελειώσει τό θέμα τῆς βασιλείας, ὅπως καί γιά κάθε Ἕλληνα. Ὁ λαός ἀποφάσισε, ἔγινε δημοψήφισμα, δέν ὑπάρχει ἀλλαγή τοῦ πολιτεύματος, εἶναι κάτι πού εἶναι ἱστορία καί δέ συνεχίζεται.» Ἐν συνεχείᾳ ὁ Παῦλος εἶπε ὅτι ἤθελε νά ὑπηρετήσει στόν Ἑλληνικό Στρατό, ἀλλά τελικῶς ἔκανε τήν θητεία του σέ χώρα μέλος τοῦ ΝΑΤΟ. Ὁ Νικόλαος εἶπε ὅτι «περίμενα πῶς καί πῶς νά μοῦ ἔρθει τό χαρτί καί νά ὑπηρετήσω στόν Ἑλληνικό Στρατό, ἀλλά δέν ἦρθε ποτέ καί δέ μποροῦσα νά πάω ἐγώ καί νά τό ζητήσω. Ἄν μποροῦσα νά ζητήσω ρουσφέτι ἀπό κάποιον ὑπουργό Ἀμύνης, θά ἦταν νά μέ βάλει νά ὑπηρετήσω.»

Ἐν συνεχείᾳ, ὁ Παῦλος ἠρωτήθη ἐάν σκέφτηκε ἤ ἐπεχείρησε νά κατέβει στήν πολιτική. «Δέν ἔχω σχέση μέ κανένα κόμμα, οὔτε μᾶς ἔχουν ζητήσει βοήθεια» ἀπήντησε. «Στόν δρόμο μᾶς ἔχουν πεῖ νά πολιτευτοῦμε. Δέν τό θέλαμε ὅμως. Οὔτε ἐγώ, οὔτε ὁ πατέρας, οὔτε τά παιδιά. Δέν εἶναι στό πρόγραμμα. Μέ ἐνδιαφέρει πάρα πολύ ἡ πολιτική τῆς Ἑλλάδας, ὄχι ὅμως νά κατέβω» τόνισε.

Ὁ Νικόλαος γέλασε ὅταν ἄκουσε τήν ἐρώτηση, διαψεύδοντας τίς σχετικές φῆμες. «Ἄν μπαίνοντας στήν πολιτική θά προσφέρεις πολλά περισσότερα στήν πατρίδα σου, νά τό σκεφτῶ, ἀλλά δέν βρῆκα κάποιον τέτοιο πού θά ἔχει ἐπιχειρήματα νά μέ πείσει. Ἄνθρωποι στό δρόμο μοῦ τό ζητᾶνε, φίλοι ἐπιχειρηματίες καί ἄλλοι μοῦ τό ἔχουν ζητήσει, ἀλλά πολιτικό κόμμα ὄχι. Σκοπός μου εἶναι νά προσφέρω μέ τόν καλύτερο τρόπο ὅπου μπορῶ. Εἴτε ὡς ἰδιώτης εἴτε ὡς ἐθελοντής» κατέληξε ὁ Νικόλαος.

Ειδήσεις / Άρθρα

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.