Χρειάσθηκαν 15 ὧρες ἀπαιτητικοῦ καθαρισμοῦ γιά νά λαμποκοπήσει καί πάλι τό ὑάλινο γλυπτό τοῦ Κώστα Βαρώτσου…
… ὁ διάσημος «Δρομεύς» πού εὑρίσκεται στήν πλατεῖα τῆς Μεγάλης τοῦ Γένους Σχολῆς, ἀπέναντι ἀπό τό ξενοδοχεῖο Χίλτον. Καί αὐτό διότι ὁ προηγούμενος καθαρισμός εἶχε γίνει τό μακρινό 2014 καί ἀπό τότε ρύποι καί μικροσωματίδια εἶχαν ἐπικαθίσει ἐπάνω στό γυαλί, ἀλλάζοντας κυριολεκτικῶς τό χρῶμα του.
Ὁ ἀντιδήμαρχος Ἀθηναίων, ἁρμόδιος γιά τήν καθαριότητα, Νῖκος Ἀβραμίδης ἐξήγησε ὅτι λόγῳ τῆς θέσεως τοῦ γλυπτοῦ ὑπάρχουν πάνω του ρύποι πού γιά νά καθαρισθοῦν ἀπαιτεῖται εἰδική διαδικασία καθαρισμοῦ. Καί αὐτήν τήν φορά, ὅπως καί τίς προηγούμενες (τό 2003, τό 2012 καί τό 2014), προηγήθηκε ἐργαστηριακός ἔλεγχος γιά νά ἐξασφαλισθεῖ τό καλύτερο δυνατό ἀποτέλεσμα, ἐνῶ ἡ μέθοδος προέκυψε μετά ἀπό μελέτη τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Στουττγκάρδης.
«Ὁ “Δρομέας” εἶναι τοπόσημο γιά τήν πόλη. Στό πλαίσιο τῆς ἀλλαγῆς νοοτροπίας τοῦ καθαρισμοῦ τῆς Ἀθήνας συμπεριλαμβάνουμε πλέον τά μνημεῖα, τά ἀγάλματα, πού εἶναι χαρακτηριστικά τῆς πόλης μας, στή διαδικασία τῆς συντήρησης» εἶπε ὁ κ. Ἀβραμίδης. Ἀνεκοίνωσε ὅτι ἀπό ἐδῶ καί εἰς τό ἑξῆς τό γλυπτό θά παραμείνει καθαρό, καθῶς μιά μεγάλη ἰδιωτική ἑταιρεία πού εἰδικεύεται στά συστήματα καθαρισμοῦ «υἱοθέτησε» τόν «Δρομέα».
Στήν ἀρχή τό γλυπτό ψεκάσθηκε μέ ἀφροποιητές γιά περισσότερες ἀπό τέσσερεις ὧρες, κατά τήν διάρκεια τῶν ὁποίων διετηρήθη σέ ὑγρό περιβάλλον ὥστε νά μήν στεγνώσει σέ κανένα σημεῖο. Ἐν συνεχεία πλύθηκε μέ νερό ὑπό πίεσιν σέ θερμοκρασία 60 βαθμῶν Κελσίου καί ἀμέσως μετά μέ ἀπιονισμένο νερό γιά νά ἀποφευχθοῦν τά στίγματα ἀπό ἅλατα πάνω στίς γυάλινες ἐπιφάνειες. Μέ ἐνέργειες τοῦ Δήμου Ἀθηναίων θά γίνουν ἐργασίες ἀποκαταστάσεως τεμαχίων γυαλιοῦ ἀλλά καί ἔλεγχος στατικότητος τοῦ γλυπτοῦ.
Ὁ κ. Βαρῶτσος ζήτησε ὅλα τά ἔργα τέχνης πού εἶναι σέ δημόσιο χῶρο νά φροντίζονται ἐπιμελῶς καί νά συντηροῦνται καταλλήλως, καί ἀναλόγως ὅπου ἀπαιτεῖται νά ἀποκαθίστανται. «Εἶναι ὑποχρέωση τῶν δήμων νά φροντίζουν τά ἔργα τέχνης καί νά κάνουν ὅσα ἀπαιτοῦνται γιά κάθε ἔργο γιατί αὐτό ἐξυπηρετεῖ τήν ὑπόθεση τοῦ δημόσιου χώρου» τόνισε ὁ γλύπτης. Ἐξέφρασε τήν πικρία του γιατί ὑπάρχουν Δῆμοι πού ἔχουν ἐγκαταλείψει αὐτά τά ἔργα γιατί δέν ὑπάρχει ὀργανωμένος τρόπος φροντίδος. «Ὁ “Δρομέας” ἔχει μείνει χωρίς φωτισμό τόσα χρόνια, εἶχε μείνει ἄπλυτος τόσα χρόνια, καί βέβαια πρέπει νά ὑπάρχει ἕνας δομικός ἔλεγχος ὅλων τῶν ἔργων» δήλωσε ὁ ἴδιος.