Δέν προχώρησε σέ ἀναβάθμιση τῆς οἰκονομίας ὁ οἶκος Fitch διαψεύδοντας τίς προσδοκίες γιά ἕνα ἀκόμα σκαλοπάτι στήν πιστοληπτική βαθμίδα τῆς χώρας.
Ὁ οἶκος ἔκανε ἀναφορά σέ πάγια προβλήματα τῆς ἑλληνικῆς οἰκονομίας, τά ὁποῖα δέν μποροῦν νά ἀλλάξουν μέσα σέ ἕνα ἡ δύο χρόνια. Οἱ παράγοντες πού θά μποροῦσαν, μεμονωμένως ἤ συλλογικῶς, νά ὁδηγήσουν σέ ἀρνητική δράση/ὑποβάθμιση τῆς ἀξιολογήσεως εἶναι: Δημόσια οἰκονομικά: Ἀνανεωμένη ἀνοδική τάσις τοῦ χρέους τῆς γενικῆς κυβερνήσεως/ΑΕΠ, γιά παράδειγμα, λόγῳ διαρθρωτικῆς δημοσιονομικῆς χαλαρώσεως, παρατεταμένης ἀδύναμης ἀναπτύξεως ἤ ὑλοποιήσεως σημαντικῶν ἐνδεχόμενων ὑποχρεώσεων. Μακροοικονομικά: Σοβαρό δυσμενές σόκ πού θά ἐπηρέαζε τό μεσοπρόθεσμο ἀναπτυξιακό δυναμικό τῆς Ἑλλάδος καί θά ἐπιδείνωνε τήν ἐξωτερική ἀνταγωνιστικότητα.
Ὁ οἶκος τόνισε ὅτι ἡ ἑλληνική οἰκονομία πάσχει ἀκόμη ἀπό ἕνα ὑψηλό χρέος, τήν ὑψηλή ἄν καί μειούμενη ἀνεργία καί κάποιες συνεχιζόμενες ἀδυναμίες στόν τραπεζικό κλάδο. Μέ τό τελευταῖο, ἐπαναφέρει ἐμμέσως τό θέμα τῶν ἀναβαλλόμενων φόρων πού ἐπηρεάζουν τήν ποιότητα τῶν ἐποπτικῶν κεφαλαίων τους. Ὁ ἀμερικανικός οἶκος ἐπισημαίνει πώς ὑπάρχει κάποια ἀβεβαιότης σχετικῶς πρός τίς μελλοντικές προσαρμογές τῶν ἀποθεματικῶν, ἀλλά δέν ἀναμένεται νά ἐπηρεάσουν ἀρνητικά τό ἱστορικό τῆς Ἑλλάδος γιά βελτιωμένη διαχείριση τῶν δημόσιων οἰκονομικῶν.
Οἱ ἐνδεχόμενες ὑποχρεώσεις εἶναι περίπου 29 δισ. εὐρώ (12% τοῦ ΑΕΠ, συμπεριλαμβανομένων 17 δισ. εὐρώ ἀπό τό σύστημα προστασίας περιουσιακῶν στοιχείων τοῦ «Ἡρακλῆς»), ἐνῷ μιά πιθανή ἀπόφασις τῆς Eurostat τό ἑπόμενο ἔτος νά ἀναταξινομήσει τούς ἀναβαλλόμενους τόκους τῶν δανείων τοῦ EFSF θά μποροῦσε νά προσθέσει 12 δισ. εὐρώ (5,6%) στό ἀπόθεμα χρέους.