Η ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΙΣ τῆς «Ἑστίας» πρός τήν ὑπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως νά διορθώσει τό λάθος σχετικῶς μέ τόν τρόπο ἀξιολογήσεως πτυχίων ἀπό βρεταννικά πανεπιστήμια ἀπό τούς συνδικαλιστές ἐπαγγελματικῶν συλλόγων, τελικῶς εἰσηκούσθη.
Πρός τιμήν της ἡ κ. Κεραμέως ἀντελήφθη τήν «σουρρεαλιστική κατάσταση» ἡ ὁποία θά διεμορφώνετο –δηλαδή οἱ ἀξιολογητές τῶν πτυχίων τῆς ἀλλοδαπῆς νά εἶναι συνδικαλιστές «πολέμιοι τῆς ἀξιολογήσεως». Ἔτσι, χθές, ἀπό τό βῆμα τῆς Βουλῆς ἡ ὑπουργός ἀνεκοίνωσε ὅτι θά ἀλλάξει ὁ ἀρχικός σχεδιασμός, καί ἡ ἐπαγγελματική ἰσοδυναμία τῶν πτυχίων ἀπό ξένα πανεπιστήμια θά κρίνεται ἀπό τήν Πολιτεία, ἀπό τό Αὐτοτελές Τμῆμα Διεθνῶν καί Εὐρωπαϊκῶν Σχέσεων, ἐνῶ τά ἐπαγγελματικά προσόντα θά ἀξιολογοῦνται ἀπό τούς ἐπαγγελματικούς συλλόγους! Ἐπίσης, ἐξήγγειλε τήν ἐπιτάχυνση τῶν διαδικασιῶν, λέγοντας ὅτι «οἱ μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις πού εἶχαν διαπιστωθεῖ στήν λειτουργία τοῦ Συμβουλίου Ἀναγνωρίσεως Ἐπαγγελματικῶν Προσόντων (ΣΑΕΠ), κρατοῦσαν δέσμιους χιλιάδες ἀπόφοιτους καί ἔθεταν εὐθέως ζητήματα συμβατότητας τοῦ ἑλληνικοῦ δικαίου μέ τίς ὑποχρεώσεις πού ἀπορρέουν γιά τά κράτη μέλη ἀπό τό ἑνωσιακό δίκαιο».
Οἱ ἀποφάσεις τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας πού ἀλλάζουν ἄρδην τό ζήτημα ἀναγνωρίσεως πτυχίων τῆς ἀλλοδαπῆς ἤδη προεκάλεσαν τίς ἔντονες ἀντιδράσεις τοῦ Τεχνικοῦ Ἐπιμελητηρίου Ἑλλάδος πού προαναγγέλλει κινητοποιήσεις καί προσφυγή στό ΣτΕ. Σέ σχετική ἀνακοίνωση ἐπισημαίνεται ὅτι ἡ ἐκχώρησις τῶν ἁρμοδιοτήτων τοῦ ΣΑΕΠ στό Αὐτοτελές Τμῆμα Ἐφαρμογῆς τῆς Εὐρωπαϊκῆς Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) ἐξομοιώνει τό ἐπίπεδο γνώσεων καί δεξιοτήτων τῶν διπλωματούχων τῶν Πολυτεχνείων μέ αὐτό τῶν ἀποφοίτων κολλεγίων, «χωρίς τήν ἀπαραίτητη διαβάθμιση τεχνικῆς εὐθύνης κατά τήν ἄσκηση τοῦ ἐπαγγέλματος, καί ὡς ἐκ τούτου ἐγείρει σημαντικά θέματα ἀντισυνταγματικότητας ἀλλά καί ἀπαξίωσης τῆς Δημόσιας Ἀνώτατης Ἐκπαίδευσης». Ὁ πρόεδρος τοῦ ΤΕΕ Γιῶργος Στασινός κάνει λόγο γιά «πολιτική ἄκριτης ἐμπορευματοποίησης τῆς Παιδείας» καί γιά «ἰσοπέδωση τῆς δημόσιας Παιδείας». Ἐπίσης, τό ΤΕΕ θά καλέσει ὅλα τά κόμματα νά τοποθετηθοῦν δημοσίως καί νά στηρίξουν τίς θέσεις τοῦ Ἐπιμελητηρίου καί τῶν λοιπῶν φορέων πού θίγονται ἀπό τήν ἐπίμαχη διάταξη. Ἤδη χθές κατεγράφησαν καί οἱ πρῶτες καταλήψεις σέ πανεπιστημιακά ἱδρύματα τῆς Κρήτης κατά τῆς ἀναγνωρίσεως πτυχίων ἀπό κολλέγια πού συνεργάζονται μέ βρεταννικά πανεπιστήμια.
Ἡ κ. Κεραμέως ἀνεφέρθη καί στό πλαίσιο τῆς πολιτικῆς κατευθύνσεως τῆς Κυβερνήσεως γιά μεγαλύτερη αὐτονομία τῶν πανεπιστημίων. «Γιατί νά ἐπαφίεται στήν Πολιτεία νά ὁρίσει ὅτι οἱ διδάσκοντες στά Προγράμματα Μεταπτυχιακῶν Σπουδῶν (ΠΜΣ) θά πρέπει νά διδάσκουν σέ ἕνα ΠΜΣ δωρεάν γιά νά δικαιοῦνται νά διδάξουν σέ ἄλλο ἕνα; Ἤ γιατί νά ὁρίζει ἡ Πολιτεία τίς ἀμοιβές τῶν διδασκόντων στά μεταπτυχιακά; Ἄς τά ἀποφασίζει ὅλα αὐτά, ἐλεύθερα καί κυρίαρχα, τό πανεπιστήμιο, στό πλαίσιο τοῦ αὐτοδιοίκητου» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ἀναφορικῶς μέ τίς διατάξεις γιά τά πρότυπα καί πειραματικά σχολεῖα, ἡ ὑπουργός Παιδείας εἶπε ὅτι μέχρι τήν συνολική ρύθμιση γιά τήν περαιτέρω ἐνίσχυσή τους εἰσάγονται ρυθμίσεις ὥστε νά ἐπανέλθει ἡ κανονικότης. Ἡ κ. Κεραμέως ἐπεσήμανε ὅτι πρέπει νά ἀρθεῖ ἡ «ἀδικαιολόγητη» κατηγοριοποίησις τῶν τμημάτων τῶν ΑΕΙ σέ τμήματα «ἐλεύθερης προσβάσεως» καί εἰσαγωγῆς «κατόπιν ἐξετάσεων», ἤτοι στίς κατηγορίες: τμήματα ὑψηλοῦ καί χαμηλοῦ κύρους. «Ἔτσι δίνουμε ἀξία σέ ὅλα τά τμήματα. Παράλληλα δημιουργοῦμε τό ἴδιο καί ξεκάθαρο πλαίσιο γιά ὅλους τούς μαθητές. Δέν μπορεῖ ἐπιλογή τμήματος νά γίνεται ὡς ἄλλο τυχερό παίγνιο. Νά μπαίνουν στήν διαδικασία οἱ μαθητές νά μαντεύουν ποιά τμήματα θά εἶναι χαμηλῆς ζήτησης καί ἄρα χωρίς ἐξετάσεις» κατέληξε.