Καταργεῖται τό μεταφορικό ἰσοδύναμο!

Νέες περικοπές στό κοινωνικό κράτος

ΠΡΟΣ σημαντική συρρίκνωση ὁδεύει ἀπό τό 2025 τό Μεταφορικό Ἰσοδύναμο, τό μέτρο ἐπιδοτήσεως τοῦ μεταφορικοῦ κόστους γιά τούς κατοίκους τῶν νησιῶν πού ἔχει ζωτική σημασία γιά τήν προστασία τῆς νησιωτικότητος καί τήν ἐξασφάλιση ἀναπτυξιακῶν προοπτικῶν στά νησιά μας. Tό Μεταφορικό Ἰσοδύναμο ἐθεσπίσθη μέ πρωτοβουλία τοῦ ἀείμνηστου Νεκτάριου Σαντορινιοῦ καί ὑλοποιήθηκε τόν Ἰούλιο τοῦ 2018 μέ σκοπό τήν ἐξισορρόπηση τοῦ κόστους μετακινήσεως τῶν νησιωτῶν, τήν ἐλάφρυνση τοῦ ἀνταγωνιστικοῦ μειονεκτήματος τῶν ἐπιχειρήσεών τους ἀλλά καί τήν μείωση τῆς τιμῆς τῶν καυσίμων.

Ὡστόσο ὁ προϋπολογισμός γιά τό 2023 γιά τά 59 νησιά στά ὁποῖα ἐφαρμόζεται ἀνέρχεται μόλις στά 90 ἑκατομμύρια εὐρώ, ποσόν πού ἀναμένεται νά διατηρηθεῖ καί τό 2024 γιά νά περιορισθεῖ σημαντικά ἀπό τό 2025 καί νά παραμείνει μόνο σέ ὁρισμένα νησιά τῆς ἄγονης γραμμῆς, στό πλαίσιο ἐξοικονομήσεως πόρων ἀπό τόν κρατικό Προϋπολογισμό. Τό μέτρο ἰσχύει καί γιά νησιῶτες ὡς πρόσωπα, ἀλλά καί γιά ἐπιχειρήσεις, καί στήν Κυβέρνηση ἐκτιμοῦν ὅτι δέν συντρέχουν πλέον οἱ λόγοι γιά τήν ἐνίσχυση τῶν νησιῶν μας, παρά μόνο ἑνός περιορισμένου ἀριθμοῦ ἀκριτικῶν νησιῶν.

Τό μέτρο τοῦ Μεταφορικοῦ Ἰσοδύναμου Καυσίμων ἐφαρμόζεται πιλοτικῶς στά νησιά Ἀγαθονήσι, Ἅγιο Εὐστράτιο, Ἀγκίστρι, Ἁλόννησο, Ἀμμουλιανή, Ἀμοργό, Ἀνάφη, Ἀντικύθηρα, Ἀντίπαρο, Ἀρκιοί, Ἀστυπάλαια, Γαῦδο, Δονοῦσα, Ἐλαφόνησο, Ἐρεικούσα, Ἡρακλειά, Θύμαινα, Ἰθάκη, Ἰκαρία, Ἴο, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Κέα, Κίμωλο, Κίναρο, Κουφονήσια, Κύθηρα, Κύθνο, Λέβιθα, Λειψούς, Λέρο, Λῆμνο, Μαθράκι, Μαράθι, Μεγανήσι, Μεγίστη, Μῆλο, Νίσυρο, Ὀθωνοί, Οἰνοῦσσες, Παξοί, Πάτμο, Σαμοθράκη, Σέριφο, Σίκινο, Σίφνο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σκῦρο, Σύμη, Σχοινούσα, Τέλενδο, Τῆλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη, Ψαρά καί Ψέριμο, ἀναδρομικά ἀπό 1-01-2023 ἕως 31-12-2023.

Οἱ κάτοικοι τῶν νησιῶν αὐτῶν καταγγέλλουν ὅτι καταγράφονται πολύμηνες καί συστηματικές καθυστερήσεις πού παρατηροῦνται στήν πληρωμή γιά τό Μεταφορικό Ἰσοδύναμο. Δέν εἶναι λίγες οἱ φορές πού ἀπευθύνονται στίς ὑπηρεσίες τοῦ Ὑπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου νά ἐνημερωθοῦν γιά τό πότε θά τούς κατατεθοῦν τά χρήματα πού δικαιοῦνται, ὡστόσο οἱ ἀπαντήσεις πού λαμβάνουν ἐπιτείνουν τήν σύγχυση.

Ειδήσεις / Άρθρα

Τό σχέδιο ΝΔ γιά διπλές ἐκλογές καί κυβέρνηση συνεργασίας μέ τό ΠΑΣΟΚ

Εφημερίς Εστία
Τό ἀπεκάλυψε χθές σέ τηλεοπτικό σταθμό ὁ κοινοβουλευτικός ἐκπρόσωπος τοῦ κυβερνῶντος κόμματος Μακάριος Λαζαρίδης – Σέ πορεία μακρᾶς ἀποσταθεροποιήσεως ἡ Ἑλλάς

Ἡ Κύπρος εἶναι Ἑλλάδα

Εφημερίς Εστία
ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ μετά τήν παρέλαση τῆς 25ης Μαρτίου, κάποιοι θέλουν νά δημιουργήσουν τήν ἐντύπωση ὅτι τά συνθήματα πού ἐξεφώνησαν οἱ σπουδαστές τῆς Σχολῆς Μονίμων Ὑπαξιωματικῶν Ναυτικοῦ ἔχουν διχάσει τήν κοινωνία.

Μέ μονοσέλιδο ὑπόμνημα «ξέφυγε» ὁ Χ. Τριαντόπουλος

Εφημερίς Εστία
ΘΥΕΛΛΩΔΗΣ ἦταν ἡ πρώτη συνεδρίασις τῆς Προανακριτικῆς Ἐπιτροπῆς γιά τήν ἐμπλοκή τοῦ πρώην ὑφυπουργοῦ κ. Χρήστου Τριαντόπουλου στό μπάζωμα τῶν Τεμπῶν.

Ἡ ὑπερ-έκθεση στό γυαλί καί οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοι

Δημήτρης Καπράνος
Οὐδόλως μᾶς αἰφνιδίασε ἡ ἀποτυχία τῆς –κατά τά ἄλλα συμπαθοῦς– τέως προέδρου τῶν νοσοκομειακῶν ἰατρῶν στίς ἐκλογές τῆς Ἑνώσεώς τους.

ΟΙ ΙΠΠΟΤΑΙ ΤΟΥ ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΥ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 30 Μαρτίου 1925