Ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Βενιζέλος μίλησε γιά προφανῆ καταστρατήγηση τοῦ Συντάγματος ἀπό τήν Κυβέρνηση στήν περίπτωση τοῦ κ. Τριαντόπουλου, σέ συνέντευξή του στήν ἐφημερίδα «Τό Βῆμα» καί στήν Δήμητρα Κρουστάλλη ὑπό τήν ἰδιότητά του ὡς νομικοῦ καί ὄχι ὡς πολιτικοῦ.
Στήν ἐπισήμανση, ὅτι ἡ Κυβέρνησις ἐδέχθη τήν πρόταση τοῦ καθηγητοῦ Νίκου Ἀλιβιζάτου γιά νά παρακαμφθεῖ τό στάδιο τῆς Προανακριτικῆς Ἐπιτροπῆς ὥστε ἡ ὑπόθεσις νά παραπεμφθεῖ τό ταχύτερο ἐνώπιον τοῦ «φυσικοῦ» ἤ μᾶλλον τοῦ νόμιμου δικαστοῦ του, ὁ κ . Βενιζέλος ἀνέφερε ὅτι: «Σύμφωνα μέ τήν παρ. 3 τοῦ ἄρθρου 86 τοῦ Συντάγματος, πρόταση ἄσκησης δίωξης ὑποβάλλεται ἀπό τριάντα τοὐλάχιστον βουλευτές. Ἡ Βουλή, μέ ἀπόφασή της πού λαμβάνεται μέ τήν ἀπόλυτη πλειοψηφία τοῦ ὅλου ἀριθμοῦ τῶν βουλευτῶν, συγκροτεῖ εἰδική κοινοβουλευτική ἐπιτροπή γιά τήν διενέργεια προκαταρκτικῆς ἐξέτασης, διαφορετικά, ἡ πρόταση ἀπορρίπτεται ὡς προδήλως ἀβάσιμη.
Τό πόρισμα τῆς ἐπιτροπῆς τοῦ προηγούμενου ἐδαφίου εἰσάγεται στήν Ὁλομέλεια τῆς Βουλῆς, ἡ ὁποία ἀποφασίζει γιά τήν ἄσκηση ἤ μή δίωξης. Ἡ σχετική ἀπόφαση λαμβάνεται μέ τήν ἀπόλυτη πλειοψηφία τοῦ ὅλου ἀριθμοῦ τῶν βουλευτῶν». Ἐν συνεχείᾳ ἐπεσήμανε ὅτι στήν προκειμένη περίπτωση ὑπεβλήθη ἡ πρότασις τῶν τριάντα βουλευτῶν καί ἀπεφασίσθη μέ συντριπτική πλειοψηφία ἡ συγκρότησις εἰδικῆς κοινοβουλευτικῆς ἐπιτροπῆς γιά τήν διενέργεια προκαταρκτικῆς ἐξετάσεως. Συνεπῶς, γιά νά ἀχθεῖ ἡ ὑπόθεσις Τριαντόπουλου στό Δικαστικό Συμβούλιο καί στόν Ἀρεοπαγίτη ἀνακριτή τοῦ Εἰδικοῦ Δικαστηρίου, πρέπει νά ὑποβληθεῖ πόρισμα τῆς Ἐπιτροπῆς καί νά ἀποφασίσει ἡ Ὁλομέλεια τῆς Βουλῆς τήν ἄσκηση διώξεως.
Τόνισε δέ ὅτι «ἡ ἀπόφαση γιά τήν ἄσκηση ποινικῆς δίωξης πρέπει νά καθορίζει καί νά ἐξειδικεύει τήν ἀξιόποινη πράξη καί τήν ποινική διάταξη πού τήν προβλέπει καί λειτουργεῖ ὡς ἄρση τῆς ἀσυλίας, ἐάν ὁ Ὑπουργός ἔχει καί τήν βουλευτική ἰδιότητα.» Ἄν δέν πληροῦνται οἱ προϋποθέσεις αὐτές, ἡ ἄσκησις ποινικῆς διώξεως πάσχει ἀπό ἀκυρότητα καί αὐτή μπορεῖ νά διαπιστωθεῖ ἀπό τό Συμβούλιο τοῦ Εἰδικοῦ Δικαστηρίου, τά πέντε μέλη τοῦ ὁποίου (τρία ἀπό τόν Ἄρειο Πάγο καί δύο ἀπό τό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας) θά κληρωθοῦν.
Σημείωσε δέ ὅτι ἡ «κυβέρνησις προφανῶς καί γνωρίζει ὅτι ἄν τό Συμβούλιο τοῦ Εἰδικοῦ Δικαστηρίου κρίνει ὅτι ἡ ποινική δίωξη (δηλαδή ἡ παραπομπή τοῦ κ. Τριαντοπούλου ἐνώπιόν του) εἶναι ἄκυρη, θά προκύψει μιά κατάσταση μή διαχειρίσιμη πολιτικά ἀπό αὐτή. Συνεπῶς προσπαθεῖ νά κάνει στήν ἐπιτροπή προκαταρκτικῆς ἐξέτασης καί στήν Ὁλομέλεια, τίς ἐλάχιστες διαδικαστικές πράξεις πού δίνουν τήν ἐντύπωση ὅτι πληροῦνται οἱ ἀπαιτήσεις τοῦ ἄρθρου 86 παρ. 3 τοῦ Συντάγματος καί τοῦ ἄρθρου 6 παρ. 3 τοῦ ν. 3126/2003. Ἔτσι ἐξηγεῖται ἡ θέση τῆς κυβερνητικῆς πλειοψηφίας ὅτι τῆς ἀρκεῖ ἡ δικογραφία πού διαβίβασε στή Βουλή ἡ Εἰσαγγελία Λάρισας καί μέ βάση τήν ὁποία ἀσκήθηκε δίωξη γιά τήν ἴδια ὑπόθεση στά ὑπηρεσιακά πρόσωπα πού εἶναι συμμέτοχοι τοῦ κ. Τριαντόπουλου. Μέ τόν τρόπο αὐτόν δέν θά ἐξεταστοῦν μάρτυρες καί δέν θά ἀναζητηθοῦν ἔγγραφα καί ἄλλα στοιχεῖα. Ἀλλά καλεῖται γιά παροχή ἐξηγήσεων ὁ κ. Τριαντόπουλος προκειμένου νά τηρηθεῖ ὁ τύπος τοῦ ἄρθρου 244 ΚΠΔ. Ὅμως ὅλη αὐτή ἡ ἁπλουστευμένη διαδικασία πρέπει νά καταλήξει σέ πόρισμα ὑπέρ τῆς ἄσκησης δίωξης γιά συγκεκριμένες πράξεις καί μέ βάση συγκεκριμένη ποινική διάταξη. Τό πόρισμα αὐτό πρέπει νά συζητηθεῖ (φοβοῦμαι ὑπό συνθῆκες ἀκραίας πολιτικῆς ἔντασης) στήν Ὁλομέλεια καί αὐτή νά ψηφίσει μυστικά τήν ἄσκηση ποινικῆς δίωξης κατά τοῦ κ. Τριαντόπουλου μέ τοὐλάχιστον 151 ψήφους».
Κατέληξε δέ ὅτι «πρόκειται γιά προφανῆ καταστρατήγηση τοῦ Συντάγματος, δηλαδή γιά περιγραφή τοῦ τύπου καί γιά παραβίαση τῆς οὐσίας του στό πεδίο τῆς ποινικῆς δικονομίας πού εἶναι κατ’ ἐξοχήν εὐεπίφορο σέ ἀκυρότητες πού ἐλέγχονται δικαστικά σέ ἐθνικό καί διεθνές ἐπίπεδο.»