Στό σφυρί διαμερίσματα, ἀγροτεμάχια, καταστήματα
Μπαράζ πλειστηριασμῶν ἀκινήτων ἐξαπολύει ἀπό αὔριο ἡ Ἀνεξάρτητη Ἀρχή Δημοσίων Ἐσόδων. Μετά τήν ἀποστολή προειδοποιητικῶν ἠλεκτρονικῶν μηνυμάτων γιά ὅσους δέν ρύθμισαν τίς ὀφειλές τους μέσω τῶν 120 δόσεων ἤ τῆς παγίας ρυθμίσεως, ἡ ΑΑΔΕ ἔχει προγραμματίσει μέχρι στιγμῆς πάνω ἀπό 50 πλειστηριασμούς ἕως τά τέλη τοῦ ἔτους. Ἀνάμεσά τους περιλαμβάνονται διαμερίσματα, κατοικίες, οἰκόπεδα, καταστήματα, βιομηχανικοί χῶροι, ἀγροτεμάχια, τά ὁποῖα βγαίνουν στό σφυρί λόγω χρεῶν πρός τήν Ἐφορία.
Ἀξίζει νά σημειωθεῖ ὅτι οἱ ἁρμόδιες ἐπί τῆς εἰσπράξεως τῶν χρεῶν ὑπηρεσίες τῆς ΑΑΔΕ, ἀναζητοῦν σέ κάθε ἁρμόδια ὑπηρεσία, ὅπως στό Κτηματολόγιο κ.λπ., περιουσιακά στοιχεῖα τῶν ὀφειλετῶν πού ἀρνοῦνται νά ἐξοφλήσουν τά χρέη τους. Κάθε φορά πού βρίσκουν ἕνα ἀκίνητο τό δεσμεύουν ἀρχικά καί κατόπιν τό βγάζουν σέ πλειστηριασμό, προκειμένου νά ἀσκήσουν πίεση γιά τήν ἀποπληρωμή τοῦ ὀφειλομένου ποσοῦ. Ἡ νομοθεσία προβλέπει ὅτι ὁ Προϊστάμενος τῆς Δ.Ο.Υ. ἔχει τήν ὑποχρέωση νά ἐπιδιώξει τήν εἴσπραξη ὅλων τῶν ληξιπρόθεσμων σέ αὐτήν ὀφειλῶν, ἀνεξαρτήτως τῆς αἰτίας προελεύσεώς τους, λαμβάνοντας ὅλα τά προβλεπόμενα ἀπό τόν νόμο ἀναγκαστικά μέτρα κατά τῶν ὀφειλετῶν γιά τό καθυστερούμενο μέρος τοῦ χρέους, εἴτε ἀθροιστικά εἴτε γιά κάθε ἕνα χωριστά, κατά τήν ἐλεύθερη κρίση του γιά τήν διασφάλιση τῶν συμφερόντων τοῦ Δημοσίου. Οἱ πλειστηριασμοί ἀποτρέπονται μόνον ἐάν ὁ ὀφειλέτης ἐξοφλήσει ἤ ρυθμίσει τήν ὀφειλή του πρός τήν Ἐφορία, ἀκόμη καί λίγο πρίν ἀπό τόν πλειστηριασμό.
Εἰδικώτερα, ἡ νομοθεσία προβλέπει ὅτι μέ τήν ὑπαγωγή τῶν ὀφειλῶν σέ ρυθμίσεις τμηματικῆς καταβολῆς, καί γιά ὅσο χρονικό διάστημα τηροῦνται οἱ ὅροι αὐτῶν, ἀναστέλλεται κατά περίπτωση ἡ λῆψις τῶν ἀναγκαστικῶν μέτρων ἤ ἡ συνέχισις τῆς διαδικασίας τῆς ἀναγκαστικῆς ἐκτελέσεως (ἔκδοσις προγράμματος πλειστηριασμοῦ) καί λοιπῶν μέτρων ἐπί κινητῶν καί ἀκινήτων, ἐφ’ ὅσον ἡ ἐκτέλεσις ἀφορᾶ σέ ρυθμισμένα χρέη.
Ἡ ἀναστολή, ὡστόσο, δέν καλύπτει τίς κατασχέσεις πού ἔχουν ἐπιβληθεῖ στά χέρια τρίτων ἤ γιά τίς ὁποῖες ἔχουν ἐκδοθεῖ οἱ σχετικές παραγγελίες, τά ποσά ὅμως πού ἀποδίδονται ἀπό αὐτές θά πιστώνονται σέ δόση ἤ δόσεις τῆς ρυθμίσεως, ἐφ’ ὅσον καταβάλλονται ἐντός τῆς προθεσμίας αὐτῶν καί δέν πιστώνονται σέ ἄλλες ληξιπρόθεσμες μή ρυθμισμένες ὀφειλές.
Τό Δημόσιο διατηρεῖ τό δικαίωμα, καί μετά τήν συμμόρφωση τοῦ ὀφειλέτου στήν ρύθμιση τμηματικῆς καταβολῆς πού τοῦ χορηγήθηκε, νά ἐπιβάλλει κατασχέσεις καί νά ἐγγράφει ὑποθῆκες σέ περιουσιακά στοιχεῖα τοῦ ὀφειλέτου, τῶν συνυπόχρεων προσώπων ἤ τῶν ἐγγυητῶν, ἐφ’ ὅσον ἡ ὀφειλή δέν εἶναι ἀσφαλισμένη.
Μέ τό νέο φορολογικό νομοσχέδιο θά τεθεῖ σέ ἐφαρμογή νέα πάγια ρύθμισις ὀφειλῶν σέ 24-48 δόσεις, ἡ ὁποία θά ἰσχύσει ἀπό τίς ἀρχές τοῦ 2020 καί θά ἀφορᾶ σέ χρέη πού θά δημιουργηθοῦν τήν ἑπόμενη χρονιά καί ὄχι σέ παλαιότερες ὀφειλές. Θά ἔχει εἰσοδηματικά κριτήρια, ἐνῶ ὁ ἀριθμός τῶν δόσεων θά ἐξαρτᾶται τόσο ἀπό τό ὕψος τοῦ εἰσοδήματος ὅσο καί ἀπό τό ποσό τῆς ὀφειλῆς.