ΨΗΦΙΑΚΟ «μάτι» στό πελατολόγιο ἰδιοκτητῶν χώρων δεξιώσεων, συνεργείων αὐτοκινήτων καί πάργκινγκ, ἀποκτᾶ ἡ ΑΑΔΕ, καθώς ἀπό τούς συγκεκριμένους ἐπαγγελματικούς χώρους ξεκινᾶ ἡ ἐφαρμογή τοῦ ψηφιακοῦ πελατολογίου.
Τό ψηφιακό πελατολόγιο ἀποτελεῖ ἕνα ἀκόμα ἐργαλεῖο κατά τῆς φοροδιαφυγῆς, καθώς μαζί μέ τά ἠλεκτρονικά τιμολόγια καί τά ἠλεκτρονικά βιβλία myDATA σφίγγουν τόν κλοιό γύρω ἀπό τούς ἐπαγγελματίες πού κρύβουν ἀπό τήν Ἐφορία τά πραγματικά εἰσοδήματά τους. Οὐσιαστικά πρόκειται γιά τήν σύγχρονη ψηφιακή ἔκδοση τῶν πρόσθετων βιβλίων πού τηροῦσαν μέχρι τό 2012 χιλιάδες ἐπαγγελματίες. Συγκεκριμένα τά πρόσθετα βιβλία σέ χειρόγραφη μορφή ἦταν ὑποχρεωτικά γιά ἀρκετές δεκαετίες σέ πολλούς ἐπαγγελματικούς κλάδους, ὅπως γιατροί, ὀδοντίατροι, ἐκμεταλλευτές χώρων διαμονῆς ἤ φιλοξενίας, ἐκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αἰσθητικῆς, γυμναστήρια, συνεργεῖα κ.λπ. Ἐπί τῆς οὐσίας, θα καταχωρίζεται ὁ ἀριθμός τῶν πελατῶν κάθε ἐπαγγελματία καί θά συγκρίνεται μέ τόν ἀριθμό τῶν ἀποδείξεων παροχῆς ὑπηρεσιῶν πού θά ἐκδίδονται.
Ἐφ’ ὅσον διαπιστώνεται ὅτι σέ μιά ἐπαγγελματική ἐγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος ἀριθμός πελατῶν, τότε αὐτό θά ἀποτελεῖ κριτήριο γιά τήν πραγματοποίηση ἐπιτόπιου ἐλέγχου. Πρόκειται γιά ἕνα λογιστικό πρόγραμμα πού θά εἶναι ἀνοικτό κατά τήν διάρκεια λειτουργίας τῆς ἐπαγγελματικῆς ἐγκαταστάσεως καί θά εἶναι διασυνδεδεμένο μέ τό Τaxis. Τό ψηφιακό πελατολόγιο σέ δεύτερη φάση θά διασυνδεθεῖ μέ τό MyDATA, μέ τόν ἔλεγχο νά μπορεῖ νά γίνεται καί ἀπό τό γραφεῖο τοῦ ἐλεγκτοῦ, γιά νά διασταυρώνει ἐάν καί πότε, γιά παράδειγμα, κάποιος ἐπεσκέφθη τόν κάθε ἐπαγγελματία. Ἡ δήλωσις περιορισμένου ἀριθμοῦ πελατῶν ἀπό τόν ἐπαγγελματία θά κτυπάει καμπανάκι στήν ΑΑΔΕ, καί θά ἀποτελεῖ κριτήριο γιά τήν πραγματοποίηση ἐπιτόπιου ἐλέγχου.
Συμφώνως πρός τήν φορολογική διοίκηση, ἡ δημιουργία ψηφιακοῦ πελατολογίου θά βοηθήσει στόν περιορισμό τῆς φοροδιαφυγῆς ἀλλά καί στόν καλύτερο ἔλεγχο ἀπό τούς ἐλεγκτές.