Μυστήριο μέ τήν πολύνεκρη σύγκρουση ἀεροσκαφῶν στήν Οὐάσιγκτων

Οὐάσιγκτων.– Ἐπιβατικό ἀεροσκάφος μέ 64 ἐπιβαίνοντες συνεκρούσθη μέ στρατιωτικό ἑλικόπτερο κατά τήν προσγείωσή του στό ἐθνικό ἀεροδρόμιο Ρόναλντ Ρήγκαν κοντά στήν Οὐάσιγκτων.

Τό ἀεροσκάφος μέ τούς 60 ἐπιβάτες (μεταξύ αὐτῶν καί ζευγάρι Ρώσσων παγκόσμιων πρωταθλητῶν τοῦ καλλιτεχνικοῦ πατινάζ) καί τά τέσσερα μέλη τοῦ πληρώματος συνετρίβη στόν ποταμό Ποτόμακ. Στό μοιραῖο ἑλικόπτερο ἐπέβαιναν τρία ἄτομα. Σύμφωνα μέ τά πρῶτα στοιχεῖα τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Ὑπηρεσίας Πολιτικῆς Ἀεροπορίας (FAA), τό δικινητήριο ἀεροσκάφος τύπου CRJ700 τῆς ἀεροπορικῆς ἑταιρείας PSA συνεκρούσθη καθώς προσέγγιζε τό ἀεροδρόμιο μέ στρατιωτικό ἑλικόπτερο Sikorsky H-60 Black Hawk, στά ὅρια τῆς πρωτευούσης. Ὡστόσο δημιουργοῦνται πολλά ἐρωτήματα, διότι τό ἀεροσκάφος ἀκολουθοῦσε πορεία προσεγγίσεως μέ ταχύτητα προσγειώσεως δηλαδή 228 χλμ./ὥρα σέ ὕψος 120 μέτρων πάνω ἀπό τόν Πότομακ, τήν στιγμή τῆς συγκρούσεως. Τό ἑλικόπτερο πετοῦσε στήν πορεία τοῦ ἀεροπλάνου μέ χαμηλότερη ταχύτητα πλεύσεως, τό ὁποῖο σημαίνει ὅτι θά ἔπρεπε τά δύο ἀεροσκάφη νά εἶχαν καί ὀπτική ἀναγνώριση.

Οἱ ὁμάδες διασώσεως ἀνέσυραν πάνω ἀπό 30 πτώματα ἐνῷ ὁμάς δυτῶν ἐνετόπισε καί τόν ἕναν ἀπό τούς δύο καταγραφεῖς δεδομένων –τά λεγόμενα μαῦρα κουτιά– τοῦ ἐπιβατικοῦ ἀεροσκάφους. Οἱ ἐλπίδες γιά ἐπιζῶντες εἶναι ἀπειροελάχιστες μέ τούς νεκρούς νά ἀνέρχονται οὐσιαστικά στά 67 ἄτομα. Οἱ ἐρευνητές ἀναμένουν ἐναγωνίως κάποιο στοιχεῖο ἀπό τόν καταγραφέα τοῦ μαύρου κουτιοῦ τό ὁποῖο θά τούς ὁδηγήσει στά αἴτια τῆς τραγωδίας.

Ὀργισμένος ὁ Πρόεδρος Τράμπ ἔκανε λόγο γιά «φρικτό δυστύχημα» προσθέτοντας ὅτι ἡ σύγκρουσις θά ἔπρεπε νά εἶχε ἀποτραπεῖ. Εἰδικώτερα, τόνισε ὅτι «τό ἀεροπλάνο εὑρίσκετο σέ τέλεια προσέγγιση πρός τό ἀεροδρόμιο. Τό ἑλικόπτερο κατευθύνετο ἀπ’ εὐθείας πάνω στό ἀεροπλάνο γιά παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Ἡ νύχτα ἦταν καθαρή, τά φῶτα προσεγγίσεως τοῦ ἀεροπλάνου ἦσαν ὁρατά, γιατί τό ἑλικόπτερο δέν ἔκανε ἄνοδο ἤ κάθοδο ἤ στροφή» διερωτήθη ὁ Πρόεδρος. «Γιατί ὁ πύργος ἐλέγχου δέν εἶπε στό ἑλικόπτερο τί νά κάνει ἀντί νά τό ρωτάει ἄν εἶδε τό ἀεροπλάνο. Αὐτή εἶναι ἄσχημη κατάστασις, ὅπου εἶναι φανερό πώς θά ἔπρεπε νά εἶχε ἀποφευχθεῖ» προσέθεσε. Στό ἠχητικό ὅπου οἱ ἐλεγκτές ἐναέριας κυκλοφορίας στόν πύργο ἐλέγχου ρωτοῦν τό ἑλικόπτερο ἄν διακρίνει τήν πτήση τῆς PSA Airlines ἀκούγονται τά ἑξῆς: «PAT 2-5 (σ.σ. ἑλικόπτερο) βλέπεις τήν CRJ (σ.σ. ἀεροπλάνο)» ρωτᾶ ὁ ἐλεγκτής. Καί στήν συνέχεια ἀναφέρει: «PAT 2-5 πέρασε πίσω ἀπό τήν CRJ». Ἐν συνεχείᾳ ἀκούγονται φωνές κι ἕνα δυνατό «Ὤωωω» τήν στιγμή τῆς συγκρούσεως.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἀγωνία γιά τήν Ἁγία Σοφία

Εφημερίς Εστία
Τοῦρκος ἱστορικός ὑποστηρίζει ὅτι ἡ μετατροπή της σέ τέμενος ἐπηρεάζει τήν στατικότητά της – Λέκκας: Ἀλλάζει τό μικροκλῖμα ἀπό τούς χιλιάδες μουσουλμάνους πού τήν ἐπισκέπτονται

Μπετόν καφέ

Μανώλης Κοττάκης
ΑΠΟΡΟΥΝ οἱ Ἕλληνες γιατί αὐτή ἡ Κυβέρνηση δέν ἔχει ἀπέναντί της σοβαρή ἀξιωματική Ἀντιπολίτευση.

Σύσκεψις στό Μαξίμου μέ Μυτιληναῖο και Χατζημηνᾶ γιά τήν ἀμυντική βιομηχανία

Εφημερίς Εστία
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ἑλληνικῶν ἀμυντικῶν βιομηχανιῶν στά προγράμματα ἀμύνης τῆς Εὐρώπης «Readiness 2030» καί στόν μετασχηματισμό τῶν ἑλληνικῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων στό πλαίσιο τῆς «Ἀτζέντας 2030» ἐξητάσθη ἐνδελεχῶς στήν χθεσινή σύσκεψη στό Μέγαρο Μαξίμου ὑπό τόν Πρωθυπουργό.

Ὅλα τριγύρω ἀλλάζουνε κι ὅλα τά ἴδια μένουν…

Δημήτρης Καπράνος
«Ζέστη σήμερα, πᾶμε γιά μπάνιο;» εἶπε ὁ Διονύσης στό τηλέφωνο καί, αὐθορμήτως, ἀπάντησα καταφατικά.

Σάββατον, 24 Ἀπριλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ «ΕΝΑΛΛΑΓΗ»