Πρεμιέρα μέ ἑλληνικά «Μῆλα» στήν Βενετία

Η ΠΡΩΤΗ μεγάλου μήκους ταινία τοῦ Χρήστου Νίκου, «Μῆλα» (Apples)…

… μέ πρωταγωνιστή τόν Ἄρη Σερβετάλη, ἄνοιξε χθές τό ἐπίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα τοῦ τμήματος «Orizzonti (Ὁρίζοντες)» τοῦ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, στό ὁποῖο καί θά διεκδικήσει βραβεῖο. Εἶναι δέ ἡ πρώτη φορά πού ἑλληνική ταινία ἀνοίγει ἕνα ἀπό τά δύο βασικά προγράμματα τοῦ φεστιβάλ Βενετίας.

Τό ἐφετινό 77ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας (2-12/9) σήκωσε αὐλαία μέ τήν παγκόσμια πρεμιέρα τοῦ ἰταλικοῦ οἰκογενειακοῦ δράματος «Δεσμοί» τοῦ Ντανιέλε Λουτσέττι. Εἶναι ἡ πρώτη μεγάλη κινηματογραφική διοργάνωσις, πού πραγματοποιεῖται μέ φυσική παρουσία μετά τίς ἀναβολές καί τίς ἀκυρώσεις ἀντίστοιχων πολιτιστικῶν γεγονότων παγκοσμίως, ἐξ αἰτίας τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ.

Μέ τά μέτρα προστασίας νά εἶναι ἰδιαιτέρως αὐξημένα λόγω τοῦ κορωνοϊοῦ, ἡ ἐφετινή διοργάνωση τοῦ καθιερωμένου κινηματογραφικοῦ θεσμοῦ πραγματοποιεῖται χωρίς κοινό στό κόκκινο χαλί, μέ περιορισμούς στίς προβολές καί διαδικτυακές παρουσιάσεις, μικρότερο ἀριθμό διαθέσιμων θέσεων γιά τούς θεατές, ἐλέγχους τῆς θερμοκρασίας τῶν προσερχομένων στίς αἴθουσες καθώς, σύμφωνα μέ τούς διοργανωτές, προέχει ἡ ἀσφάλεια τῆς ὑγείας ὅσων συμμετέχουν.

Πρόεδρος τῆς ἐφετινῆς κριτικῆς ἐπιτροπῆς εἶναι ἡ Αὐστραλή ἠθοποιός Καίητ Μπλάνσετ, τήν ὁποία πλαισιώνουν ἡ Αὐστριακή σκηνοθέτις καί σεναριογράφος Βερόνικα Φράντς, ἡ Βρεταννίδα σκηνοθέτις Τζοάνα Χόγκ, ὁ Ἰταλός συγγραφεύς Νικόλα Λατζιόια, ὁ Γερμανός σκηνοθέτης Κρίστιαν Πέτσολντ, ὁ Ἀμερικανός ἠθοποιός Μάτ Ντίλον, ὁ ὁποῖος θά ἀντικαταστήσει τόν Ρουμᾶνο σκηνοθέτη Κρίστι Πούιου καί ἡ Γαλλίδα ἠθοποιός Λυντιβίν Σανιέ.

Τό ἐπίσημο πρόγραμμα τῆς Μόστρα θά φιλοξενήσει περίπου 60 ταινίες, 18 ἀπό τίς ὁποῖες διεκδικοῦν τόν Χρυσό Λέοντα. Ἀνάμεσα στίς ταινίες πού θά διαγωνισθοῦν γιά τόν Χρυσό Λέοντα εἶναι ἡ ταινία δρόμου «Nomadland» (ΗΠΑ) τῆς Κλόε Ζάο μέ πρωταγωνίστρια τήν Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, τό «Dear Comrades!» τοῦ Ἀντρέι Κοντσαλόφσκι (Ρωσσία), τό «Laila in Haifa» τοῦ Ἄμος Γκιτάι (Ἰσραήλ, Γαλλία), τό «Pieces of a Woman» τοῦ Κορνέλ Μουντροῦτσο (Καναδᾶς, Οὑγγαρία), τό «Sun Children» τοῦ Ματζίντ Ματζιντί (Ἰράν) καί τό «Wife of a Spy» τοῦ Κιγιόσι Κουροσάουα (Ἰαπωνία).

Ἐκτός διαγωνισμοῦ θά προβληθεῖ τό ντοκυμανταίρ «Σαλβατόρε, ὁ τσαγκάρης τῶν ὀνείρων» τοῦ Λουκᾶ Γκουαντανίνο πού ἀφηγεῖται τήν ἱστορία τοῦ διάσημου Ἰταλοῦ ὑποδηματοποιοῦ Σαλβατόρε Φεραγκάμο, ἐνῶ στό τμῆμα τῶν «Ὁριζόντων» θά διαγωνισθεῖ ἡ σκηνοθέτις καί ἠθοποιός Τζία Κόπολα μέ τό δρᾶμα «Mainstream», στό ὁποῖο πρωταγωνιστεῖ ἡ Μάγια Χόκ.

Ὀκτώ χρόνια μετά τό «KM», τήν βραβευμένη μικροῦ μήκους πού συμμετεῖχε σέ πάνω ἀπό 40 διεθνῆ φεστιβάλ μεταξύ τῶν ὁποίων τά Ρόττερνταμ, Πάλμ Σπρίγνκς, Σίδνεϋ, ὁ Χρῆστος Νίκου ἐπιστρέφει μέ τά «Μῆλα» γιά νά ἀφηγηθεῖ μιά πρωτότυπη ἱστορία μέ ἥρωα ἕναν ἄνδρα ὁ ὁποῖος πάσχει ἀπό ἀπώλεια μνήμης σέ μιά πόλη ὅπου ξαφνικά ἕνα μεγάλο ποσοστό ἀνθρώπων ἔχει ἀρχίσει νά ξεχνᾶ. Ἡ ταινία, ἡ ὁποία θά κυκλοφορήσει τόν Νοέμβριο στίς ἑλληνικές αἴθουσες, εἶναι ἕνας στοχασμός πάνω στήν ταυτότητα καί τήν ἀπώλειά της, στήν μνήμη καί τόν πόνο. Ἰσορροπώντας ἀνάμεσα στήν σάτιρα καί στήν ρομαντική διάθεση ἑνός δυστοπικοῦ παραμυθιοῦ, ἐξερευνᾶ τήν ἔννοια τῆς ταυτότητος καί τῆς πραγματικότητος.

Ὁ Χρῆστος Νίκου ἔχει ἐργασθεῖ ὡς βοηθός σκηνοθέτου σέ πολλές ταινίες, ὅπως ὁ «Κυνόδοντας» τοῦ Γιώργου Λάνθιμου καί τό «Πρίν τά Μεσάνυχτα» τοῦ Ρίτσαρντ Λινκλαίητερ.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἑλλάς: Πρώτη στήν φτώχεια στήν Εὐρώπη σύμφωνα μέ τήν Eurostat

Εφημερίς Εστία
2 στούς 3 Ἕλληνες δηλώνουν πώς δέν μποροῦν νά καλύψουν τίς ἀνάγκες τους – Διπλάσιο ποσοστό καί ἀπό τήν Βουλγαρία! – Ἡ σταθερότης παράγει φτώχεια – Μετά τόν ΟΟΣΑ ἀποκαλυπτήρια καί ἀπό τίς Βρυξέλλες

Εἶναι ἡ Ἑλλάδα, ἀνόητοι

Μανώλης Κοττάκης
«Οἱ ἀνεπαρκεῖς πολιτικές ἡγεσίες, ἡ πολιτική ἧττα μεγάλων διαστάσεων στήν Οὐκρανία καί ἡ ἐξασθένηση τῆς ἐθνικῆς γραμμῆς»

Έκθεση φωτογραφίας «APOCOSMOS: Σφακιανές Μαδάρες, η Άγρια Δύση της Κρήτης»

Εφημερίς Εστία
Η έκθεση φωτογραφίας «APOCOSMOS: Σφακιανές Μαδάρες, η Άγρια Δύση της Κρήτης» του δημοσιογράφου Γιώργου Στ. Πατρουδάκη προσφέρει τη σπάνια ευκαιρία μιας γνωριμίας μας με τις απόκοσμες και μεγαλοπρεπείς σφακιανές Μαδάρες, φιλοδοξώντας, παράλληλα, να αναδείξει την ακριβοθώρητη ομορφιά της σχεδόν απροσπέλαστης αυτής περιοχής, να ενημερώσει την κοινή γνώμη για τους θησαυρούς που κρύβει και να συμβάλλει, ώστε να μπει σε ειδικό καθεστώς προστασίας από την Unesco.

Νέο ἔκτακτο φόρο στά κέρδη τῶν παραγωγῶν ἠλεκτρισμοῦ μελετᾶ ἡ Κυβέρνησις

Εφημερίς Εστία
ΜΕΤΑ τήν ἀπόρριψη ἀπό τήν Κομμισσιόν τοῦ σχεδίου γιά ἐπιβολή πλαφόν στίς τιμές χονδρικῆς τοῦ ρεύματος, ἡ Κυβέρνησις προσανατολίζεται στήν ἐπιβολή ἑνός νέου ἔκτακτου φόρου στά κέρδη τῶν ἑταιρειῶν ἐνέργειας –ἠλεκτροπαραγωγούς καί διυλιστήρια– μέ στόχο τήν ἄντληση ἐσόδων πού θά χρησιμοποιηθοῦν γιά τήν χορήγηση ἐπιδοτήσεων σέ καταναλωτές.

Ἡ νέα μορφή κινδυνολογίας καί τά Βαλκάνια

Δημήτρης Καπράνος
«Ἡ ρουμανική δημοκρατία κινδυνεύει γιά πρώτη φορά ἀπό τήν πτώση τοῦ κομμουνισμοῦ τό 1989, μέ μιά κατάσταση πού περιπλέκεται μετά τήν νίκη τοῦ Ντόναλντ Τράμπ στίς προεδρικές ἐκλογές στίς ΗΠΑ.»