Στις όχθες του Μολδάβα: 200 χρόνια από τη γέννηση του Μπέντριχ Σμέτανα

Τι κάνει το  Διπλό Κοντσέρτο  για βιολί,  βιολοντσέλο κι Ορχήστρα του Γιοχάνες Μπραμς που παρουσιάζει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (02.02) αξεπέραστο;

Καταρχήν η αριστοτεχνική ισορροπία ανάμεσα στους διαφορετικούς ήχους των δύο οργάνων και οι εκπληκτικοί διάλογοι που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή που η ορχήστρα αναδεικνύει ιδανικά την μελωδικότητα και τον αισθησιασμό του. Η ερμηνεία, στις 2 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, φαίνεται ότι θα είναι μεταξύ αυτών που θα συζητηθούν. Γιατί εκτός από την έμπειρη συμφωνικότητα της ΚΟΑ τους σολιστικούς ρόλους αναλαμβάνουν δύο νέοι μουσικοί που εντυπωσιάζουν διεθνώς.

Ο Καναδοαμερικανός βιολονίστας Τίμοθυ Τσούι, νικητής του Διεθνούς Διαγωνισμού Βιολιού Γιόζεφ Γιόακιμ και ο Νοτιοκορεάτης τσελίστας Τζαεμίν Χαν, ο νεότερος νικητής στην ιστορία του Διεθνούς Διαγωνισμού Ζωρζ Ενέσκου. Παράλληλα, η Ορχήστρα τιμά τα 200 χρόνια από τη γέννηση του πατέρα της τσέχικης μουσικής Μπέντριχ Σμέτανα, παρουσιάζοντας τρία συμφωνικά ποιήματα από τη συλλογή Η πατρίδα μου. Το «Βισέχραντ», το οποίο αναφέρεται στο ομώνυμο μεσαιωνικό κάστρο, χτισμένο σε έναν λόφο δίπλα στον ποταμό Μολδάβα δημιουργεί μία ατμόσφαιρα αναπόλησης και αρχαϊκής μεγαλοπρέπειας.

Ο «Μολδάβας» από την άλλη, το δημοφιλέστερο από τα συμφωνικά ποιήματα του κύκλου αναπαριστά την πορεία του ποταμού, που ξεκινά από δύο μικρές πηγές. Τέλος, το «Μπλανίκ» μιλά για  την αναγέννηση του τσεχικού έθνους και υπόσχεται την μελλοντική του ευημερία και ανάταση. Η βραδιά ανοίγει με την λυρική εισαγωγή κοντσέρτου «Οθέλλος» του επίσης μεγάλου Τσέχου συνθέτη Αντονίν Ντβόρζακ. Στο πόντιουμ, ο χαλκέντερος αρχιμουσικός και πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας, Βύρων Φιδετζής.

In memoriam

Η συμμετοχή των σολίστ της συναυλίας εξασφαλίστηκε χάρη στην ευγενή δωρεά του Αλέξανδρου Σοφιανού εις μνήμη του πατέρα του, Κωστή Σοφιανού. Μέρος των εσόδων θα διατεθεί υπέρ του Κουλούρειου Νοσοκομείου “Παναγία Φανερωμένη” Ύδρας.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΑΝΤΟΝΙΝ ΝΤΒΟΡΖΑΚ (1841–1904)

Οθέλλος, συμφωνική εισαγωγή, έργο 93, B. 174

ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ (1833–1897)

Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 102

ΜΠΕΝΤΡΙΧ ΣΜΕΤΑΝΑ (1824-1884)

Τρία συμφωνικά ποιήματα από τη συλλογή «Από την πατρίδα μου»

ΣΟΛΙΣΤ

Τίμοθυ Τσούι, βιολί

Τζαεμίν Χαν, βιολοντσέλο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Βύρων Φιδετζής

Ώρα: 19:30

Δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Χαράλαμπο Γωγιό για τους κατόχους εισιτηρίων

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Τιμές: 50€, 40€, 30€, 20€ και 15€ (εκπτωτικό)

Online αγορά εδώ

Το σχόλιο του Τίμοθυ Τσούι

Το Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα του Μπραμς είναι ένα από τα πιο επικά και μεγαλειώδη έργα του κλασικού ρεπερτορίου. Συνδυάζει τους βροντερούς, σκοτεινούς ήχους του βιολοντσέλου με τις ευαίσθητες και δεξιοτεχνικές δυνατότητες του βιολιού. 

Ειδήσεις / Άρθρα

Ὁ Κωνσταντῖνος Καραμανλῆς γιά τόν Ἰωάννη Μεταξᾶ τοῦ «Ὄχι»

Εφημερίς Εστία
Τί ἐξομολογήθηκε στόν Βάσο Βασιλείου, σέ συνέντευξη πού περιελήφθη στόν συλλογικό τόμο ὑπό τόν τίτλο «Πολιτική ὡς δημιουργία»

Ἔχασε τήν ψυχραιμία του ὁ κ. Θεοδωρικάκος μέ τήν ἀποκάλυψη τῆς «Ἑστίας» γιά τήν ἐθνική ἐπέτειο

Εφημερίς Εστία
ΕΚΤΟΣ ΕΑΥΤΟΥ, προσπάθησε χθές ὁ ὑπουργός Ἀναπτύξεως κ. Τάκης Θεοδωρικάκος νά ἀπαντήσει στήν «Ἑστία» γιά τό ἀποκαλυπτικό πρωτοσέλιδο γιά τήν κατάργηση τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς 28ης Ὀκτωβρίου στό ὑπουργεῖο του.

Ἡ σημασία τῆς 28ης Ὀκτωβρίου 1940

Εφημερίς Εστία
Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ δέν ἑορτάζεται τυχαίως οὔτε μόνον ἀπό συγχρόνους …«ὑπερπατριῶτες». Ὑπῆρξε ὁρόσημο γιά τήν ἔκβαση τοῦ δεύτερου παγκοσμίου πολέμου καί καμπή γιά τήν ἀνάδυση τῆς μεταπολεμικῆς Ἑλλάδος ἀπό τήν ἧττα τῆς Μικρασιατικῆς ἐκστρατείας τοῦ 1922.

Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles;

Δημήτρης Καπράνος
«Γιατί σᾶς ἀρέσουν τόσο πολύ οἱ Beatles; Τί τούς βρίσκετε;» μᾶς ρώτησε φίλη τῆς στήλης.

Βαρύτατους φόρους ἐπλήρωσαν οἱ πολῖτες

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΠΟΛΥ μεγάλη ὑπέρβαση τῶν φορολογικῶν ἐσόδων ὁδηγεῖ ἡ ἀκρίβεια πού πλήττει τούς πολῖτες στήν Ἑλλάδα, μέ ἀποτέλεσμα νά φαίνεται ὡς ἰδιαίτερα θετική ἡ πορεία πού ἔχει ὁ προϋπολογισμός.