Οἱ νέοι πρέπει νά ἐπιλέξουν καί τήν Τεχνική Ἐκπαίδευση
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ τῆς Γερμανίας θέλει νά ἐφαρμόσει καί στήν Ἑλλάδα ὁ Πρωθυπουργός σέ ὅ,τι σχετίζεται μέ τήν τεχνολογική ἐκπαίδευση. Μιλώντας χθές στήν Βουλή γιά τό νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας ἐξέφρασε τήν λύπη του γιά τό γεγονός ὅτι στήν Ἑλλάδα παραμελεῖται ἡ Τεχνική Ἐκπαίδευσις καί ὅλοι προσποιοῦνται ὅτι ὅλα βαίνουν καλῶς. Ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης ἐξήγγειλε ὅτι θά πάψει νά καθοδηγεῖ τά παιδιά πρός πανεπιστημιακά τμήματα πού δέν τά ἐνδιαφέρουν καί μᾶλλον δέν πρόκειται νά ἀποφοιτήσουν. Ζήτησε ἀπό τούς βουλευτές τῆς ἀντιπολιτεύσεως νά δοῦν τί ἀκριβῶς συμβαίνει σήμερα μέ τήν Γερμανία. «Ἡ Γερμανία ἔχει πολύ μικρότερο ἀριθμό φοιτητῶν στά ΑΕΙ. Ἔχει ἐξαιρετικά πανεπιστήμια, ἔχει καί πολύ μικρότερο ἀριθμό φοιτητῶν. Ταυτόχρονα ἔχει ἕνα ἐξαιρετικό σύστημα Τεχνικῆς Ἐκπαίδευσης. Ἐξαιρετικό σύστημα Τεχνικῆς Ἐκπαίδευσης μέ πολλές μαθητεῖες, σέ συνεργασία μέ τόν ἰδιωτικό τομέα. Καί ἔχει καταφέρει καί ἔχει λύσει τόν “Γόρδιο Δεσμό” τῆς ἀπασχόλησης μέσα ἀπό αὐτό τό διπλό δρόμο» εἶπε χαρακτηριστικά. Γιά νά ἐνισχύσει τό ἐπιχείρημά του ὑπενθύμισε ὅτι ἡ ἀνεργία ἀκόμη κινεῖται στά ὕψη καί ὑπάρχει τεράστια δυσαρμονία μεταξύ τῆς προσφορᾶς, τῶν ἀποφοίτων καί τῆς ζητήσεως. «Τί ζητᾶ σήμερα ἡ ἀγορά ἐργασίας; Αὐτά δέν εἶναι ἐναρμονισμένα. Ἄλλα πράγματα σπουδάζουν τά παιδιά μας, ἄλλα πτυχία παίρνουν καί ἄλλες δεξιότητες καί γνώσεις ζητάει ἡ ἀγορά ἐργασίας» δήλωσε ὁ Πρωθυπουργός.
Ἀπαντώντας στήν κριτική πού τοῦ ἤσκησε ἡ Πρόεδρος τοῦ ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματᾶ, πώς ἡ Κυβέρνησις εἶναι χορηγός τῶν κολλεγίων καί αὐτά θέλει νά στηρίξει μέσω τοῦ νομοσχεδίου, τῆς εἶπε ὅτι ξεχνᾶ ὅτι ὑπάρχουν καί τά δημόσια ΙΕΚ. «Γιατί λέτε λοιπόν στά παιδιά σήμερα ὅτι πρέπει νά πᾶνε σέ ἰδιωτικό κολλέγιο καί δέν τούς λέτε νά πᾶνε σέ ἕνα δημόσιο ΙΕΚ; Ἅμα δεῖτε τά στοιχεῖα τῶν ἀποφοίτων τῶν δημοσίων ΙΕΚ βρίσκουν πιό εὔκολα δουλειά ἀπό τίς μισές σχολές τῶν Πανεπιστημίων. Μπορεῖ νά μήν ἔχει τό κῦρος τό δημόσιο ΙΕΚ πού ἔχει τό Πανεπιστήμιο. Ἄς κάνουμε λοιπόν μία μεγάλη προσπάθεια ὅλοι μαζί –καί νομίζω ὅτι σέ αὐτό βοηθάει συνολικά καί ἡ πανδημία– νά ξαναχτίσουμε τήν ἀξιοπρέπεια τῆς δουλειᾶς, ἀσχέτως τῶν τυπικῶν προδιαγραφῶν πού τίς συνοδεύουν» σημείωσε στήν ὁμιλία του. «Ἄς κάνουμε προσπάθεια νά ξαναχτίσουμε τήν ἀξιοπρέπεια τῆς δουλειᾶς. Ἔχετε ἐπιλέξει νά εἰρωνευτεῖτε τό σχόλιο πού ἔκανα προεκλογικά. Ἡ ἀξιοπρέπεια τῆς δουλειᾶς πού συνδέεται μέ τήν τεχνική ἐκπαίδευση πρέπει νά καθιερωθεῖ ὡς ἐπιθυμητή» προσέθεσε. Ἔφερε ὡς παραδείγματα ἀποφοίτους πανεπιστημίων πού στρέφονται στά δημόσια ΙΕΚ γιά νά ἀποκαθίστανται ἐπαγγελματικά.
Ἀνεγνώρισε ὅτι ἡ Ἐλαχίστη Βάσις Εἰσαγωγῆς κατ’ ἀρχάς εἶναι μία μή δημοφιλής ἀλλά ἐπιβεβλημένη ἀπόφασις πού θά ἔχει, ὅπως παρεδέχθη, πολιτικό κόστος. Σημείωσε ὅτι τό εἶχε ἐξαγγείλει προεκλογικῶς καί σέ πολλές ὁμιλίες του εἶχε ταχθεῖ ὑπέρ τοῦ νέου τρόπου εἰσαγωγῆς στά ΑΕΙ, ὅπως καί γιά τήν ἀξιολόγηση τῶν ἐκπαιδευτικῶν. Ἀνέλαβε προσωπικά τό κόστος τῆς ἐπιλογῆς αὐτῆς καί διεμήνυσε ὅτι ἦλθε στήν ἐξουσία γιά νά ἀλλάξει στερεότυπα καί νά συγκρουσθεῖ μέ καταστάσεις. Κάλεσε τόν Ἀλέξη Τσίπρα νά τοῦ πεῖ ἐάν συμφωνεῖ νά εἰσάγονται στά πανεπιστήμια μαθητές πού ἔχουν συγκεντρώσει βαθμολογία 5.
Ἀπαντῶν ἐπί προσωπικοῦ στόν κ. Τσίπρα πού τόν κατηγόρησε ὅτι δέν ἔχει δώσει Πανελλαδικές Ἐξετάσεις οὔτε ἔχει σπουδάσει σέ ἑλληνικό πανεπιστήμιο γιά νά εἶναι γνώστης τῆς καταστάσεως, τοῦ εἶπε ὅτι εἶχε συμμετάσχει στίς Πανελλαδικές γιατί τότε προσμετροῦντο στόν βαθμό τοῦ ἀπολυτηρίου. Τέλος, ἀπεκάλυψε ὅτι τόν εἶχε ἀπασχολήσει ὁ ὑποχρεωτικός ἐμβολιασμός τῶν ἐκπαιδευτικῶν, ὅμως δέν πρόκειται νά ἐπιβληθεῖ. Ζήτησε ἀπό τούς ἐκπαιδευτικούς νά προσέλθουν στά ἐμβολιαστικά κέντρα καί ἀνεκοίνωσε ὅτι ἀπό τήν νέα σχολική χρονιά οἱ ἀνεμβολίαστοι ἐκπαιδευτικοί θά ὑποχρεωθοῦν νά κάνουν μέ δικά τους ἔξοδα rapid test κάθε ἑβδομάδα.