Τά drones ἐκτοξεύουν τούς ἑλληνικούς ναύλους

Ποιοί ἐφοπλιστές κερδίζουν ἀπό τήν κρίση στήν Σ. Ἀραβία

Μπορεῖ ἐμεῖς, οἱ κοινοί θνητοί, νά κοιτάζουμε μέ ἀγωνία τίς τιμές τῶν καυσίμων στά πρατήρια, τώρα πού τά drones χτύπησαν τίς δεξαμενές τῆς Aramco, καί νά τρέμει τό φυλλοκάρδι μας. Κάποιοι ὅμως, συμπατριῶτες μας, μᾶλλον χαμογελοῦν ἐτούτη τήν ὥρα. Εἶναι οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές, πού διαθέτουν δεξαμενόπλοια VLCC, μέ χωρητικότητα ἄνω τῶν 300.000 τόνων! Χωρίς νά μπορεῖ κανείς νά πεῖ ὅτι οἱ ἐν λόγω ἐπιχειρηματίες «τρίβουν τά χέρια τους», μποροῦμε νά ὑποθέσουμε ὅτι δέν στενοχωρήθηκαν ἰδιαίτερα ὅταν τά δέκα μή ἐπανδρωμένα ἀεροπλανάκια, ἔμφορτα ἐκρηκτικῶν, πέρασαν τίς γραμμές ἀμύνης τῆς Σ. Ἀραβίας καί χτύπησαν τήν Aramco στίς ἐπαρχίες Ἀμπκάικ καί Χουράις τό περασμένο Σάββατο! Γιά σκέψου! Ἐνῶ εἶναι ἔθιμο τῶν Ἀράβων ἡ ἐκπαίδευση καί χρησιμοποίηση ἐγκυμνασμένων γερακιῶν, οἱ Σαουδάραβες σεΐχηδες δέν εἶχαν σκεφθεῖ –ὅπως κάποιοι ἐν Ἑλλάδι– νά τά ἐκπαιδεύσουν καί γιά τήν κατάρριψη drones!!!

Ποιοί, ὅμως, εἶναι οἱ συμπατριῶτες μας, μεγάλης ἐμβελείας ἐφοπλιστές, πού διαθέτουν τά πλοῖα πού προαναφέραμε;

Ποιοί θά ὠφεληθοῦν τά μέγιστα ἀπό τίς ἐκρήξεις τῶν drones, οἱ ὁποῖες προκάλεσαν ἔκρηξη πρός τά ἐπάνω τῆς τιμῆς τοῦ «μαύρου χρυσοῦ» ἀλλά καί –ἔτσι γίνεται πάντα– τῶν ναύλων τῶν δεξαμενοπλοίων;

Ποιόν θά εὐνοήσει ἡ ἄνοδος τῆς ναυλαγορᾶς πού θά προέλθει ἀπό τήν μείωση τῆς παραγωγῆς πετρελαίου κατά 5.000.000 βαρέλια ἡμερησίως (τό 50% τῆς σαουδαραβικῆς καί 5% τῆς παγκοσμίου παραγωγῆς) λόγω τῶν ἐπιθέσεων, καί μέχρι τήν ἀποκατάσταση τῶν ζημιῶν;

Ὅσο καί ἄν οἱ Σαουδάραβες χαρακτηρίζουν τήν κρίση «προσωρινή», εἶναι βέβαιο ὅτι οἱ ναῦλοι στά δεξαμενόπλοια θά πάρουν τήν ἀνιοῦσα, καθώς τό πετρέλαιο θά ἔρχεται πλέον ἀπό μεγαλύτερες ἀποστάσεις (ΗΠΑ, Βραζιλία, Δυτική Ἀφρική), μέ κυριώτερο εἰσαγωγέα τήν ἀχανῆ Κίνα!

Ἔτσι, οἱ ναῦλοι, πού μέχρι σήμερα ἔφθαναν τά 30.000 δολλάρια ἡμερησίως, θά φθάσουν τά 40-50.000 δολλάρια».

Καί ποιά εἶναι τά «δικά μας παιδιά» μέ τά μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφορᾶς;

Ὁ Γιάννης Ἀγγελικούσης μέ 42 πλοῖα, ὁ Γιῶργος Προκοπίου μέ 16, ὁ Θανάσης Μαρτίνος μέ 9, ὅπως καί ἡ Οἰκογένεια Ἐμπειρίκου, ἡ Ἄννα Ἀγγελικούση μέ 8, ὁ Νικόλας Μαρτίνος μέ 7, ὁ Γιῶργος Οἰκονόμου μέ τρία VLCC, ὅσα ἔχει καί ὁ Γιάννης Ἀλαφοῦζος, ὁ Ὅμιλος Τσάκου μέ δύο, ὅπως καί οἱ Δημήτρης Προκοπίου καί ὁ Ὅμιλος Χανδρῆ. Ἔτσι εἶναι ὁ θαυμαστός κόσμος τῆς Ναυτιλίας. Μέ τά «πάνω» καί τά «κάτω» του. Κι ἔτσι, ἔπειτα ἀπό τόν δεκαπλασιασμό τῆς τιμῆς τῶν ναύλων στά πλοῖα ξηροῦ φορτίου κατά τό τελευταῖο δεκάμηνο, σειρά ἔχουν τά ὑπερ-δεξαμενόπλοια!
Δημήτρης Καπράνος

Ειδήσεις / Άρθρα

Σπῦρος Παπαγεωργίου Ὁ ἀρχισυντάκτης τῆς «Ἑστίας» στόν πόλεμο

Εφημερίς Εστία
ΠΟΣΟΙ παραιτήθηκαν ἀπό κυβερνητικές θέσεις γιά νά στρατευθοῦν καί μάλιστα ἐν καιρῷ πολέμου. Δέν γνωρίζουμε πολλούς.

Ἀναγκαστικά μέτρα εἰσπράξεως γιά τά χρέη πρός τόν ΕΦΚΑ

Εφημερίς Εστία
ΝΕΑ αὔξηση κατέγραψαν τά ληξιπρόθεσμα χρέη τῶν ἀσφαλισμένων πρός τόν ΕΦΚΑ τό γ΄ τρίμηνο τοῦ 2024, μέ τό ὕψος τους νά ἀγγίζει τά 49 δισ. εὐρώ.

Κι ὅμως, οἱ Ἕλληνες ἦταν νοικοκυραῖοι…

Δημήτρης Καπράνος
Εἶδα πάλι προχθές στόν κάδο τῶν ἀπορριμμάτων βιβλία!

ΝΕΡΟ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 21 Νοεμβρίου 1924

Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ-ΘΑΝΑΤΟΣ!