Τό τελευταῖο μουντιάλ τοῦ Γιάννη Διακογιάννη

Πέθανε, σέ ἡλικία 91 ἐτῶν, διαρκοῦντος τοῦ Μουντιάλ…

… ὁ δημοσιογράφος, συγγραφεύς, ραδιοσχολιαστής καί παρουσιαστής ἀθλητικῶν ἐκπομπῶν Γιάννης Διακογιάννης, βυθίζοντας στήν θλίψη τήν ἑλληνική δημοσιογραφία.

Ἀπό πολλούς θεωρεῖτο ὡς ὁ κορυφαῖος τοῦ εἴδους, λόγῳ τῶν μεγάλων γνώσεών του πάνω στόν κλασσικό ἀθλητισμό ἀλλά καί τό ποδόσφαιρο, τήν ἱστορία, τήν πολιτική, ἐνῷ ὁ τρόπος πού περιέγραφε τούς ἀγῶνες, ἦταν μοναδικός. Ἐγεννήθη στίς 5 Ἰανουαρίου τοῦ 1931 στήν Ἀθήνα καί πῆγε στήν Σχολή Καλπάκα στό Παγκράτι. Ἔχασε τόν πατέρα του σέ ἡλικία 11 ἐτῶν ἀπό καρκίνο στόν ἐγκέφαλο καί ἡ μητέρα του ἐπώλησε τό πιάνο της, μέ συνέπεια νά τοῦ κόψει τά φτερά του στόν χῶρο τῆς μουσικῆς, τήν ὁποία ἀγαποῦσε περισσότερο καί ἀπό τόν ἀθλητισμό, ὅταν ἦταν μικρός. Μέ τό ποδόσφαιρο ἄρχισε ἡ τριβή στά μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ’40, ὅταν πῆγε μέ ἕναν συγγενῆ του σέ φιλικό τοῦ Παναθηναϊκοῦ μέ τήν ΑΕΚ. Ἔπαιξε μπάσκετ στούς Ἐφήβους τῆς ὁμάδας τῆς περιοχῆς, ἀλλά ἦταν καί ἀθλητής στίβου, κάνοντας 100μ., 200μ. καί μῆκος. Σέ ἀγῶνες μεταξύ ἰδιωτικῶν σχολείων τῆς ἐποχῆς εἶχε ἔρθει 2ος στά 100μ. καί 1ος στά 300μ.

Ἐσπούδασε ἀθλητική δημοσιογραφία στήν Γαλλία, ἀπό ὅπου ἦταν ὁ παπποῦς του. Ἔμεινε ἐκεῖ ἀπό τό 1954 μέχρι τό 1960 καί συνεργάστηκε σέ ἐρασιτεχνική βάση μέ την Équipe, ἐνῷ ἔγινε καί ἀνταποκριτής τῆς «Ἀθλητικῆς Ἠχοῦς». Ὅταν ἐπαναπατρίστηκε, συνέχισε στήν «Ἠχώ» καί παραλλήλως ἔπιασε δουλειά στήν «Ἐλευθερία». Τό 1966 ἔκανε τήν πρώτη τηλεοπτική μετάδοση Παγκοσμίου Κυπέλλου στήν Ἑλλάδα, μέ μαγνητοσκοπημένη περιγραφή. Συνολικῶς ἐκάλυψε ὅλα τά τουρνουά ἀπό τό 1954 στήν Ἑλβετία μέχρι τό 1998 στήν Γαλλία. Θά μείνει στήν ἱστορία ἡ περιγραφή του στόν τελικό τῆς Ἰταλίας μέ τήν Δυτική Γερμανία στό Μουντιάλ τό 1982. Ἀπό τόν Σεπτέμβριο τοῦ 1966 ἕως τό 1983 ἦταν ὁ βασικός παρουσιαστής τῆς ἑβδομαδιαίας ἀθλητικῆς τηλεοπτικῆς ἐκπομπῆς «Ἀθλητική Κυριακή».

Ἀπό τά συγγραφικά ἔργα του ξεχωρίζουν τό τετράτομο «100 Χρόνια Ποδόσφαιρο», τό «60 Χρόνια Μουντιάλ» καί «Οἱ Μεγάλες Μορφές τοῦ Ἀθλητισμοῦ». Ὑπῆρξε νυμφευμένος μέ τήν Βαρβάρα Δράκου, υἱοθετῶντας τήν κόρη της, τήν ἀείμνηστη Ρίκα Βαγιάνη. Ἡ ὑγεία του ἐπιδεινώθηκε τά τελευταῖα χρόνια μετά τόν θάνατο τῆς Ρίκας Βαγιάνη καί τῆς συζύγου του.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἑλλάς: Πρώτη στήν φτώχεια στήν Εὐρώπη σύμφωνα μέ τήν Eurostat

Εφημερίς Εστία
2 στούς 3 Ἕλληνες δηλώνουν πώς δέν μποροῦν νά καλύψουν τίς ἀνάγκες τους – Διπλάσιο ποσοστό καί ἀπό τήν Βουλγαρία! – Ἡ σταθερότης παράγει φτώχεια – Μετά τόν ΟΟΣΑ ἀποκαλυπτήρια καί ἀπό τίς Βρυξέλλες

Εἶναι ἡ Ἑλλάδα, ἀνόητοι

Μανώλης Κοττάκης
«Οἱ ἀνεπαρκεῖς πολιτικές ἡγεσίες, ἡ πολιτική ἧττα μεγάλων διαστάσεων στήν Οὐκρανία καί ἡ ἐξασθένηση τῆς ἐθνικῆς γραμμῆς»

Έκθεση φωτογραφίας «APOCOSMOS: Σφακιανές Μαδάρες, η Άγρια Δύση της Κρήτης»

Εφημερίς Εστία
Η έκθεση φωτογραφίας «APOCOSMOS: Σφακιανές Μαδάρες, η Άγρια Δύση της Κρήτης» του δημοσιογράφου Γιώργου Στ. Πατρουδάκη προσφέρει τη σπάνια ευκαιρία μιας γνωριμίας μας με τις απόκοσμες και μεγαλοπρεπείς σφακιανές Μαδάρες, φιλοδοξώντας, παράλληλα, να αναδείξει την ακριβοθώρητη ομορφιά της σχεδόν απροσπέλαστης αυτής περιοχής, να ενημερώσει την κοινή γνώμη για τους θησαυρούς που κρύβει και να συμβάλλει, ώστε να μπει σε ειδικό καθεστώς προστασίας από την Unesco.

Νέο ἔκτακτο φόρο στά κέρδη τῶν παραγωγῶν ἠλεκτρισμοῦ μελετᾶ ἡ Κυβέρνησις

Εφημερίς Εστία
ΜΕΤΑ τήν ἀπόρριψη ἀπό τήν Κομμισσιόν τοῦ σχεδίου γιά ἐπιβολή πλαφόν στίς τιμές χονδρικῆς τοῦ ρεύματος, ἡ Κυβέρνησις προσανατολίζεται στήν ἐπιβολή ἑνός νέου ἔκτακτου φόρου στά κέρδη τῶν ἑταιρειῶν ἐνέργειας –ἠλεκτροπαραγωγούς καί διυλιστήρια– μέ στόχο τήν ἄντληση ἐσόδων πού θά χρησιμοποιηθοῦν γιά τήν χορήγηση ἐπιδοτήσεων σέ καταναλωτές.

Ἡ νέα μορφή κινδυνολογίας καί τά Βαλκάνια

Δημήτρης Καπράνος
«Ἡ ρουμανική δημοκρατία κινδυνεύει γιά πρώτη φορά ἀπό τήν πτώση τοῦ κομμουνισμοῦ τό 1989, μέ μιά κατάσταση πού περιπλέκεται μετά τήν νίκη τοῦ Ντόναλντ Τράμπ στίς προεδρικές ἐκλογές στίς ΗΠΑ.»