Ἀκρόπολις: Ζοφερά καρρέ Λάνθιμου μέ γάτες καί πτώματα!

Γιατί ἀρνήθηκε τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ τήν παραχώρηση τοῦ παγκόσμιου μνημείου πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς στόν διάσημο σκηνοθέτη τῶν Ὄσκαρ γιά μαγνητοσκόπηση σκηνῆς ταινίας μέ τήν Ἔμμα Στόουν – Tό «δυστοπικό σενάριο» ἀκύρωνε τόν συμβολισμό τοῦ Παρθενῶνος καί τήν ἐκστρατεία γιά τά Γλυπτά

«ΣΤΟΠ» στήν πρόθεση τοῦ σκηνοθέτου Γιώργου Λάνθιμου νά «βεβηλώσει» τόν Ἱερό Βράχο τῆς Ἀκροπόλεως μέ ἕνα δυστοπικό σενάριο πού θά ἀκύρωνε τήν οἰκουμενική ἀκτινοβολία του ὡς παγκόσμιου μνημείου φωτός, ἐλπίδος καί δημοκρατίας, ἔβαλε στήν τελευταία συνεδρίασή του τό Κεντρικό Ἀρχαιολογικό Συμβούλιο μέ ἀρνητική γνωμοδότηση, τήν ὁποία προτίθεται νά ἀποδεχθεῖ ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ Λίνα Μενδώνη.

Ὁ σκηνοθέτης καί ἡ ἑταιρεία παραγωγῆς «Either or Productions» ζήτησαν σέ ἀνύποπτο χρόνο τήν Ἀκρόπολη γιά ἕξι μέρες γιά τά γυρίσματα τῆς τελευταίας σκηνῆς τῆς νέας ταινίας τοῦ σκηνοθέτου, πού φέρει τόν τίτλο «Bugonia», ἡ ὁποία ὅπως λέγεται ἔχει ὡς θέμα της τήν περιβαλλοντική καταστροφή τοῦ πλανήτου καί πρωταγωνιστεῖ σέ αὐτήν ἡ ἐξαιρετική Ἔμμα Στόουν.

Τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ ἀπήντησε ὅτι σέ μιά ἐποχή πού ἡ Ἀθήνα καί κατ’ ἐπέκτασιν ἡ Ἀκρόπολις ὑποδέχονται 12.000 ἐπισκέπτες ἡμερησίως, δέν θά ἦταν ποτέ δυνατόν νά κλείσει τό μνημεῖο γιά χάρη μιᾶς ταινίας ἀπό τίς 6 τό πρωί ἕως τίς 12 τό μεσημέρι, κάθε ἡμέρας, γιά τόσο μεγάλο διάστημα. Ἔτσι ἡ ἑταιρεία ἄλλαξε ρότα καί ἐδέχθη τήν παραχώρηση τῆς Ἀκροπόλεως γιά μιάμιση ἡμέρα στήν οὐσία, καί ἔτσι ἐνεκρίθησαν καί οἱ σχετικές ἀτέλειες. Τά προβλήματα ὅμως ἄρχισαν νά ἀνακύπτουν ὅταν τό Ὑπουργεῖο ἀπῄτησε ἀπό τήν παραγωγή τῆς ταινίας καί ἀπό τόν σκηνοθέτη νά τούς ἐνημερώσει γιά τό σενάριο μέ βάση ὅσα προβλέπει ἡ νομοθεσία.

Σύμφωνα μέ ὅσα διέρρευσαν χθές σέ διαδικτυακό τόπο, τό δυστοπικό σενάριο τῆς τελευταίας σκηνῆς ἡ ὁποία ἦταν καί ἡ μόνη πού θά γυριζόταν στήν Ἑλλάδα (τά γυρίσματα εἶχαν ὁλοκληρωθεῖ σέ Νέα Ὑόρκη καί Λονδῖνο) προέβλεπε ὅτι ὁ σκηνοθέτης θά «ἔντυνε» τό πλάνο τῆς Ἀκροπόλεως μέ… πτώματα ἀνθρώπων καί …γάτες οἱ ὁποῖες θά ἦταν οἱ μόνες ἐπιζήσασες τοῦ Ἀρμαγεδδῶνος. Ἄν ἰσχύουν οἱ πληροφορίες, θά μετέτρεπε δηλαδή τό μνημεῖο σέ… Α΄ Νεκροταφεῖο! Τό σενάριο συζητήθηκε στήν συνεδρίαση τοῦ Κεντρικοῦ Ἀρχαιολογικοῦ Συμβουλίου προχθές, ἐνώπιον εἴκοσι ἀτόμων, καί ἐκρίθη ἀκατάλληλο γιά τόν χῶρο.

Γιά αὐτό καί ἡ γνωμοδότησις πού ἐξεδόθη ἦταν ὁμοφώνως ἀρνητική. Ἀντιπροετάθησαν στήν παραγωγή ἡ Πνύκα, τοῦ Φιλοπάππου, ἡ Ρωμαϊκή Ἀγορά, οἱ Στύλοι τοῦ Ὀλυμπίου Διός, ἀλλά ἀπερρίφθησαν. Ἡ ἀλαζονεία καί ἡ οἴησις κάποιων ἔφθασαν στό σημεῖο νά θέσουν πιό ψηλά καί ἀπό τήν Ἀκρόπολη τόν… Λάνθιμο καί τήν Στόουν. Ἡ πικρία τῶν σινεφίλ ἐξεφράσθη σέ καλλιτεχνικούς κύκλους σχετικά μέ τήν οἴηση τοῦ σκηνοθέτου, ὅστις σύμφωνα μέ κάποιους συνομιλητές του φρονοῦσε πώς ἀρκεῖ τό ὄνομά του πλέον ὁμοῦ μέ αὐτό τῆς μούσας του Ἔμμας Στόουν, γιά νά ἐπιβαρυνθεῖ τό μνημεῖο μέ τό ἄχθος τῆς ἀποτυπώσεως τῶν ζοφερῶν καρρέ πού θά ἐλαμβάνοντο στόν Ἀρχαιολογικό χῶρο τῆς Ἀκροπόλεως στίς 10 Ἀπριλίου.

Μολονότι τό Ὑπουργεῖο καί τό ΚΑΣ δέν διέρρευσαν τό σενάριο, φαίνεται πώς τό ἔπραξαν κάποιοι ἄλλοι οἱ ὁποῖοι ἐνημέρωσαν δημοφιλεῖς κριτικούς κινηματογράφου καί τέχνης, οἱ ὁποῖοι ἄρχισαν νά γράφουν ἄρθρα γιά τήν «λογοκρισία» τοῦ ΥΠΠΟ, ἐνῷ σέ σάιτ ἔγιναν ἀναφορές γιά τίς γάτες καί τά πτώματα. Πηγές τοῦ Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ διευκρίνιζαν χθές ὅτι παρά τόν «τσαμπουκᾶ» πού ἐπιδεικνύουν παρασκηνιακῶς οἱ ἐνδιαφερόμενοι, ἡ Ἀκρόπολις δέν πρόκειται νά παραχωρηθεῖ, διότι, πρῶτον, μιά τέτοια σκηνή καί ἕνα τέτοιο δυστοπικό σενάριο θά ἀκύρωναν τήν οἰκουμενική ἀκτινοβολία της ὡς Συμβόλου Φωτός, Ἐλπίδος καί Δημοκρατίας καί δεύτερον θά ἀκύρωνε τά ἐπιχειρήματα τῆς Ἑλλάδος γιά τήν ἐπιστροφή τῶν Γλυπτῶν τοῦ Παρθενῶνος στήν γενέτειρά τους. Ὁ θόρυβος πού θά προκαλεῖτο παγκοσμίως θά ἦταν καταστροφικός.

Ἕως αὐτή τήν ὥρα πού ἐγράφοντο αὐτές οἱ γραμμές κάποιοι πού θεωροῦν τήν Ἑλλάδα ἀποικία τους πίεζαν τήν Κυβέρνηση νά ἀλλάξει ἄποψη. Εἰς μάτην. Ἕνα μνημεῖο πού ἔχει στά ἀετώματά του Θεούς καί ἀνθρώπους δέν θά ἀλλοιωθεῖ ἀπό πτώματα καί συμπαθῆ ζωύφια. Ἡ Ἀκρόπολις συμβολίζει τήν ζωή, τήν δημιουργία καί τόν θρίαμβο τοῦ ἀνθρώπου –ὄχι τήν σύγχυση καί τήν ἀπώλεια.


Κεντρικό θέμα