Δέν γίνεται ἔλεγχος ἐθνικότητος στίς ἀγοραπωλησίες ἀκινήτων στήν περιοχή! – Ἰσχύει τό «δίκαιο τῆς ἕδρας», πίσω ἀπό τό ὁποῖο κρύβονται Τοῦρκοι στήν καταγωγή πού προβαίνουν σέ μαζική ἀγορά γῆς καί ἀκινήτων – Ζητοῦν ἀναλυτικά στοιχεῖα καί ἀριθμούς μέ αἴτηση καταθέσεως ἐγγράφων – Καταγγέλλουν νόμο τοῦ 2011
ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ τῆς Τουρκίας παραμένει ἡ Θράκη, μέ τήν Ἄγκυρα νά προωθεῖ ἐπιθετική οἰκονομική διείσδυση στήν εὐαίσθητη αὐτή περιοχή, μέ ἀγορές ἀκινήτων καί ἐπιχειρήσεων, ἐκμεταλλευόμενη τούς εὐρωπαϊκούς κανόνες πού ὑπεχρέωσαν τήν Ἑλλάδα νά ἄρει τήν νομοθεσία πού ἀποσκοποῦσε στήν κατοχύρωση τῆς ἐθνικῆς ἀσφαλείας στήν περιοχή. Τό μεῖζον ζήτημα τοῦ κενοῦ πού ἔχει δημιουργηθεῖ ἐγείρουν μέ ἐρώτηση πού κατέθεσαν στήν Βουλή ὁ Εὐριπίδης Στυλιανίδης καί δέκα ἀκόμη βουλευτές (Θ. Καράογλου, Μ. Χαρακόπουλος, Ι. Πασχαλίδης, Μ. Χρυσόμαλλης, Α. Δημοσχάκης, Μ. Κονσόλας, Γ. Βλάχος, Γ. Καρασμάνης, Θ. Λεονταρίδης καί Χ. Ἀθανασίου). Καλοῦν τήν Κυβέρνηση νά ἀπαντήσει πῶς σκοπεύσει νά ἀντιμετωπίσει τό ἐνδεχόμενο ἐπιθετικῶν καί κατευθυνόμενων ἀγορῶν ἀκινήτων ἤ ἐπιχειρήσεων ἀπό ξένα κεφάλαια σέ εὐαίσθητες ἐθνικά περιοχές, ὅπως ἡ Θράκη καί τά νησιά, καί τί ἔχει κάνει γιά τήν ὑλοποίηση τοῦ πορίσματος τῆς διακομματικῆς ἐπιτροπῆς τῆς Βουλῆς γιά τήν Θράκη.
Ἡ ἐρώτησις ἀπευθύνεται πρός τούς ὑπουργούς Ψηφιακῆς Διακυβερνήσεως, Ἐθνικῆς Οἰκονομίας καί Οἰκονομικῶν, Ἀναπτύξεως, Δικαιοσύνης, Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως καί Τροφίμων, Ἐσωτερικῶν, Ναυτιλίας καί Νησιωτικῆς Πολιτικῆς ἀλλά καί Προστασίας τοῦ Πολίτου, καί ἔχει τόν εὔγλωττο τίτλο: «Ἐκτίναξη ἐπιθετικῶν ἀγορῶν ἀκινήτων καί ἐπιχειρήσεων στίς ἀκριτικές περιοχές ἀπό τουρκικά κεφάλαια πού ἐμφανίζονται μέ τή μορφή Ἑλληνικῶν ἤ Εὐρωπαϊκῶν ἐπιχειρήσεων».
Ἐπισημαίνεται ἀπό τούς ἐρωτῶτες πῶς μπορεῖ νά γίνεται ἐκμετάλλευσις τῶν εὐρωπαϊκῶν κανόνων εἰς βάρος τῆς διασφαλίσεως τῆς ἐθνικῆς ἀσφαλείας καί κυριαρχίας στίς παραμεθόριες περιοχές, καί τίθενται συγκεκριμένα ἐρωτήματα ὡς πρός τό τί μπορεῖ νά πράξει ἡ Κυβέρνησις γιά νά προλάβει ἀνεπιθύμητες ἐξελίξεις.
Εἰδικώτερα, ἡ ἐρώτησις τῶν 11 βουλευτῶν ἔχει ὡς ἀκολούθως: «Σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 24 τοῦ νόμου 1892/1990 …ὡς παραμεθόριες περιοχές ὁρίζονται οἱ Νομοί Δωδεκανήσου, Ἕβρου, Θεσπρωτίας, Καστοριᾶς, Κιλκίς, Λέσβου, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ροδόπης, Σάμου, Φλώρινας καί Χίου, οἱ νῆσοι Θήρα καί Σκῦρος, οἱ τέως Ἐπαρχίες Νευροκοπίου τοῦ τέως Νομοῦ Δράμας, Πωγωνίου καί Κόνιτσας τοῦ τέως Νομοῦ Ἰωαννίνων, Ἀλμωπίας καί Ἔδεσσας τοῦ τέως Νομοῦ Πέλλης καί Σιντικῆς τοῦ τέως Νομοῦ Σερρῶν καθώς καί οἱ τέως Κοινότητες Ὀθωνῶν, Μαθρακίου καί Ἐρεικούσσης….
Οἱ παραπάνω περιοχές στό Ἰόνιο, τήν Ἤπειρο, τή Μακεδονία, τή Θράκη καί τά νησιά τοῦ Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου χαρακτηρίστηκαν ὡς “παραμεθόριες” καί ἀντιμετωπίζονται ὡς “ἀμυντικές” περιοχές μέ προεδρικό διάταγμα πού ἐκδόθηκε σύμφωνα μέ τό ἴδιο ἄρθρο “μέ πρόταση τῶν Ὑπουργῶν Ἐξωτερικῶν, Οἰκονομικῶν, Ἐθνικῆς Ἄμυνας, Οἰκονομίας, Ἀνταγωνιστικότητας καί Ναυτιλίας, Προστασίας τοῦ Πολίτη καί Ἀγροτικῆς Ἀνάπτυξης καί Τροφίμων…”
Διαχρονικά τό δίκαιο πού ἴσχυε σχετικά μέ τίς δικαιοπραξίες ἐπί ἀκινήτων στίς παραμεθόριες περιοχές, ἀποσκοποῦσε στήν κατοχύρωση τῆς ἐθνικῆς ἀσφάλειας καί τῆς ἐδαφικῆς ἀκεραιότητας τῆς Χώρας πού ὑπερτεροῦν ἔναντι ἄλλων δημοσίων συμφερόντων ἤ ἀτομικῶν δικαιωμάτων π.χ. ΑΚ 281, ἐμπορικές ἤ ἐπαγγελματικές μισθώσεις.
Νόμοι πού ἐπέβαλαν τούς σχετικούς περιορισμούς στό παρελθόν ἦταν τό νομοθετικό διάταγμα 22/24.6.1927 καί ἀργότερα ὁ ἀ.ν. 1366/1938.
Μετά τήν καταδίκη τῆς Ἑλλάδας ἀπό τό ΔΕΚ, τό ὁποῖο μέ τήν ἀπόφαση τοῦ 305/87 τῆς 30.5.1989 ἔκρινε ὅτι οἱ διατάξεις τοῦ ἀ.ν. 1366/1938 ἔρχονταν σέ ἀντίθεση μέ τά ἄρθρα 48, 52 καί 59 τῆς Συνθήκης ΕΟΚ περί ἐλεύθερης κυκλοφορίας τῶν ἐργαζομένων, ἐλευθερίας ἐγκατάστασης καί ἐλευθερίας παροχῆς ὑπηρεσιῶν, ψηφίστηκε ὁ νόμος 1892/1990 πού κατήργησε τόν προηγούμενο 1366/1938. Ὁ νέος νόμος ἐπαναπροσδιόρισε τίς παραμεθόριες περιοχές καί τίς ἀπαγορευμένες δικαιοπραξίες, διατηρῶντας τούς περιορισμούς τόσο γιά τούς ἡμεδαπούς ὅσο καί γιά τούς ἀλλοδαπούς, ἀλλά ἀντιμετώπισε ἑνιαῖα τούς ἡμεδαπούς, τούς Εὐρωπαίους πολῖτες καί τούς ὁμογενεῖς διατηρῶντας ὅμως γιά τούς ὑπηκόους τρίτων χωρῶν σέ ἰσχύ τό ν.δ. 22/24.6.1927, δηλαδή οἱ περιορισμοί μποροῦσαν νά ἀρθοῦν μόνο μέ τή χορήγηση σχετικῆς ἀδείας.
Τά ἄρθρα 24 ἕως 32 τοῦ ν. 1892/1990 ἀντικαταστάθηκαν δυστυχῶς τό 2011 ἀπό ἕνα πρόχειρο καί κακογραμμένο νομοθέτημα μέ τό ἄρθρο 114 τοῦ νόμου 3978/2011 καί ἀργότερα μέ τό ἄρθρο 43 τοῦ νόμου 4278/2014 πού βελτιώθηκε μέ τό ἄρθρο τρίτο τοῦ νόμου 4126/2013 καί ἄλλες διατάξεις.
Τό ἰσχῦον θεσμικό πλαίσιο περιορίζει τίς ἀπαγορεύσεις δικαιοπραξιῶν ἐν ζωῇ σέ ἀκίνητα τῶν παραμεθόριων περιοχῶν μόνο σέ ὑπηκόους τρίτων χωρῶν ἐκτός ΕΕ καί ΕΖΕΣ καί προκρίνει τή θεωρία τῆς ἕδρας ἔναντι τῆς θεωρίας ἐλέγχου σχετικά μέ τήν ἰθαγένεια ἤ ὀρθότερα τήν ἐθνικότητα. Αὐτή ἡ ἐξέλιξη ἐπιτρέπει καί διευκολύνει φυσικά πρόσωπα πού φέρουν παράλληλα εὐρωπαϊκή ἰθαγένεια παρότι ἔχουν ἐθνικότητα τρίτης χώρας π.χ. τουρκική, ρωσική, κινεζική κ.λπ. ἤ Νομικά Πρόσωπα πού ἔχουν δημιουργήσει ἕδρα στήν Ἑλλάδα ἤ στήν ΕΕ νά μποροῦν μέ εὐκολία νά ἀποκτοῦν ἀκίνητα ἤ ἑταιρικά μερίδια καί μετοχές σέ “παραμεθόριες καί ἀμυντικές περιοχές” χωρίς πλέον νά ἀπαιτεῖται προηγούμενη ἀπόφαση διοικητικῆς ἀρχῆς. Ἡ νομοθεσία, ἡ νομολογία καί ἡ “θεωρία τῆς ἕδρας τοῦ νομικοῦ προσώπου” πού διαμορφώνεται τά τελευταῖα χρόνια, ἔναντι τῆς “θεωρίας ἐλέγχου” σύμφωνα μέ τήν ὁποία ἐξετάζονταν ἡ ἰθαγένεια μέχρι φυσικοῦ προσώπου πού ἐλέγχει τό νομικό πρόσωπο πού ἴσχυε παλιότερα, καθίσταται ἐξαιρετικά ἐπικίνδυνη γιά τήν ἀσφάλεια, τήν ἄμυνα καί τήν δημογραφική θωράκιση τῆς περιοχῆς, ἰδιαίτερα στή Θράκη καί τά νησιά τοῦ Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου.
Τά τελευταῖα χρόνια μᾶς καταγγέλλεται ἀπό συμβολαιογράφους, δικηγόρους, δημόσιους λειτουργούς ἀλλά καί ἁπλούς πολῖτες, ὅτι ἔχουν πολλαπλασιαστεῖ ἀξιοσημείωτα οἱ ἀγορές ἀκινήτων καί ἐπιχειρήσεων ἰδιαίτερα στίς περιοχές τῆς Ἀν. Μακεδονίας καί Θράκης καθώς καί στά νησιά τοῦ Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου πού δέν εἶναι ἁπλά “παραμεθόριες” ἀλλά καί “ἀμυντικές”.
Ἐπίσης σέ σχετική δημόσια καταγγελία προέβη καί ὁ Δήμαρχος Ἀλεξανδρούπολης στίς 27.2.2025 στό Forum τῆς Ἀν. Μακεδονίας καί Θράκης μιλῶντας γιά ἐπιθετικές Τουρκικές καί Βουλγαρικές ἀγορές καί “ἐποικισμό τοῦ Ἕβρου ἀπό Μουσουλμάνους”. Στό θέμα ἀναφέρθηκε μέ πρωτοσέλιδό της καί ἡ ἐφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ στίς 22-23 Μαρτίου 2025 μέ τίτλο “Ἔρευνες γιά τό Τουρκικό Real Estate-Τά Μυστικά τῆς Θράκης. Τί ψάχνει ἡ ΕΥΠ στή Θράκη καί σέ νησιά τοῦ Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου…”.
Μέ δεδομένη τήν Τουρκική ἐπιθετικότητα, τίς ἐπαναλαμβανόμενες δηλώσεις τῆς Τουρκικῆς ἡγεσίας γιά ἀναθεώρηση τῆς Συνθήκης τῆς Λοζάνης καί τήν συστηματική προσπάθεια τῆς Γείτονος γιά τουρκοποίηση καί ἐργαλειοποίηση τῆς Θρησκευτικῆς Μουσουλμανικῆς Μειονότητας στή Θράκη,
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ στόν ἁρμόδιο Ὑπουργό τά ἀκόλουθα ΕΓΓΡΑΦΑ:
1. Ζητοῦμε νά μᾶς κατατεθοῦν πίνακες, ἀπό τά Ὑποθηκοφυλακεῖα, τό Ἐθνικό Κτηματολόγιο ἤ τούς τοπικούς Συμβολαιογραφικούς Συλλόγους, μέ ὅλες τίς ἀγοραπωλησίες-δικαιοπραξίες πού διενεργήθηκαν ἀπό τό 2011 ἀνά νομό, ἀπό ξένα φυσικά ἤ νομικά πρόσωπα εὐρωπαϊκά ἤ τρίτων χωρῶν, σέ ὅλους τούς νομούς πού ὁρίζονται ὡς παραμεθόριες καί ἀμυντικές περιοχές σύμφωνα μέ τό νόμο.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οἱ ἁρμόδιοι Ὑπουργοί:
1. Τί μέτρα σκοπεύει νά λάβει ἡ Κυβέρνηση γιά νά ἀντιμετωπίσει τό ἐνδεχόμενο ἐπιθετικῶν καί κατευθυνόμενων ἀγορῶν ἀκινήτων ἤ ἐπιχειρήσεων ἀπό ξένα κεφάλαια σέ εὐαίσθητες ἐθνικά περιοχές, ὅπως ἡ Θράκη καί τά νησιά;
2. Ποιός καί πῶς ἐλέγχει τούς διαχειριστές-funds τῶν κόκκινων δανείων πού συνήθως ἔχουν ἕδρα στό ἐξωτερικό, σέ ποιούς πουλοῦν τά πλειστηριασμένα ἀκίνητα τῶν ἀκριτικῶν περιοχῶν;
3. Σκοπεύει τό ἁρμόδιο Ὑπουργεῖο νά ἐπαναφέρει τό καθεστώς ἐλέγχων μέχρι φυσικοῦ προσώπου στίς δικαιοπραξίες πού διενεργοῦνται στίς παραμεθόριες καί ἀμυντικές περιοχές, ὥστε ἡ ἀνάπτυξη νά μή λειτουργεῖ σέ βάρος τῆς ἐθνικῆς ἀσφάλειας στίς ἀκριτικές περιοχές;
4. Ποιές πολιτικές σχεδιάζει ἡ Κυβέρνηση γιά τή δημογραφική θωράκιση τῆς ἀκριτικῆς Ἑλλάδας;
5. Τί ἔχει κάνει ἡ Κυβέρνηση γιά τήν ὑλοποίηση τοῦ πορίσματος τῆς διακομματικῆς ἐπιτροπῆς τῆς Βουλῆς γιά τή Θράκη; Γιατί δέν ἔχει ὁριστεῖ μέχρι σήμερα συντονιστής καί Ἐπιτροπή Παρακολούθησης, ὅπως εἶχε ζητήσει ἡ Διακομματική, πού θά κινητοποιεῖ καί θά συντονίζει τό ἔργο τῶν ἁρμόδιων Ὑπουργείων;»