Βραβεῖο γυναικείου ρόλου σέ τράνς πού σκηνοθέτησε «τό» Ἄλκι!

Προπαγάνδα κατά τῆς «τοξικῆς ἀρρενωπότητος» καί τῆς πατριαρχίας – Προώθησις τῆς ΛΟΑΤΚΙ ταυτότητος – Εὐτυχής ὁ ὑφυπουργός Πολιτισμοῦ Ἰάσων Φωτήλας

ΕΧΟΥΝ ΞΕΦΥΓΕΙ τελείως. Τά φεστιβάλ πού ὑποτίθεται ὅτι ἔπρεπε νά ἀσχολοῦνται μέ τήν Τέχνη, ἀσχολοῦνται μέ τίς …σεξουαλικές ταυτότητες! Δέν ξέφυγε ἀπό τόν «κανόνα» τῆς νέας ἐποχῆς (;) οὔτε τό ἐπιχορηγούμενο ἀπό τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ, τόν Ἕλληνα φορολογούμενο δηλαδή, Φεστιβάλ Ταινιῶν Μικροῦ Μήκους τῆς Δράμας, ὅπου γιά πρώτη φορά στήν ἱστορία του τό βραβεῖο τοῦ πρώτου γυναικείου ρόλου ἐδόθη σέ μία τράνς ἠθοποιό: τήν Νάσια Συντέτα γιά τήν ταινία «Honeymoon» πού σκηνοθέτησε …τό (στό οὐδέτερο, non binary γιά τούς λάτρεις τοῦ Nemo), κατά δήλωση τοῦ Ἄλκι Παπασταθόπουλος, τό ὁποῖο πῆρε ἐπίσης τό Εἰδικό Βραβεῖο τῆς Ἐπιτροπῆς καί τό Drama Queer. Tό… Ἄλκι μίλησε γιά τήν ἔμπνευσή του, πού ἦταν ὁ φόνος τοῦ Ζάκ Κωστόπουλου, καί ἀφιέρωσε τό βραβεῖο Onassis Culture πού ἐπίσης ἀπέσπασε «σέ ὅλα τά κουήρ καί τά τράνς ἄτομα πού δολοφονοῦνται στήν Παλαιστίνη»!

Εἰς τό στόχαστρον ἡ λεγομένη «τοξική ἀρρενωπότης», ἡ ὁποία μέ τήν συγκεκριμένη ἐπιλογή ἐστοχοποιήθη καί στήν Δράμα μετά τήν Βενετία, τίς Κάννες καί τά Ὄσκαρ. Διαβάζουμε στό Δελτίο Τύπου τοῦ Φεστιβάλ τῆς Δράμας: «Ἡ τοξική ἀρρενωπότητα στήν ἑλληνική ἐπαρχία, ἡ διεκδίκηση τῆς τράνς ταυτότητας σέ ἕνα ἐχθρικό περιβάλλον, καί ὁ λαμπερός, ψεύτικος κόσμος τῆς τράπ σκηνῆς πού ὑμνεῖ τόν πλοῦτο καί ὑποβιβάζει τίς γυναῖκες, (συμ)πρωταγωνίστησαν στά βραβεῖα τοῦ φετινοῦ, 47oυ Φεστιβάλ Ταινιῶν Μικροῦ Μήκους Δράμας (47ου DISFF).

Μεγάλος νικητής τῆς βραδιᾶς ὁ Δημήτρης Μουτσιάκας γιά τήν ταινία του “Γκέκας” πού ἀπέσπασε τόν Χρυσό Διόνυσο, καθώς καί τά βραβεῖα σεναρίου καί φωτογραφίας, ἐξασφαλίζοντας αὐτόματα τό “εἰσιτήριο” γιά τή συμμετοχή στή διαδικασία τῶν Ὄσκαρ. Στήν ταινία, πού διαδραματίζεται σέ ἕνα ἑλληνικό χωριό, πρωταγωνιστεῖ ἕνα 12χρονο ἀγόρι τό ὁποῖο δένεται μέ ἕνα κυνηγόσκυλο, ἀλλά “συνθλίβεται” ἀπό τή πατριαρχία καί τά στερεότυπα τῆς ἀρρενωπότητας ὅπως ἐκφράζονται ἀπό τόν ἀμείλικτο κυνηγό πατέρα του (τόν ὁποῖο ὑποδύεται ὁ Νῖκος Γεωργάκης.)

Μία ἄλλη ἐκδοχή τῆς τοξικῆς ἀρρενωπότητας ἐκφράζεται μέσα ἀπό τό “MJ”, τήν ταινία τοῦ Γιώργου Φουρτούνη, πού κέρδισε τό βραβεῖο σκηνοθεσίας, μέ πρωταγωνιστή ἕναν τράπερ πού θέλει ὅλοι νά τόν ἀγαπᾶνε –ἕνα σχόλιο στό φαινόμενο τῆς τρομακτικῆς ἀπήχησης πού ἔχει ἡ σημερινή τράπ μέ τά ἑκατομμύρια followers.»

Καί γιά νά μήν ἔχουμε καί ἀμφιβολίες, παρακάτω διευκρινίζεται ἡ …ἐμμονή τῶν ἐμπλεκομένων μέ τήν «συμπερίληψη», τήν ἀναφορά στήν ὁποία πλαισιώνουν προσχηματικῶς καί μέ ἄλλες ἰδεοληψίες. Διαβάζουμε παρακάτω στό Δελτίο Τύπου:

«Στό σύνολο τῶν ταινιῶν διαπιστώσαμε τεχνικές ἀρετές, ἀφηγηματικές δεξιότητες, σύγχρονη θεματολογία πού θίγει κρίσιμα ζητήματα τῆς ἐποχῆς μας, ὅπως τή συμπερίληψη, τό φῦλο, τίς οἰκογενειακές σχέσεις, τούς ἐφηβικούς προβληματισμούς, τήν ἀπώλεια, τή βία καί, πάνω καί πέρα ἀπ’ ὅλα, τόν ἔρωτα. Θά χαιρόμασταν, ὡστόσο, νά εἴχαμε δεῖ περισσότερα ντοκιμαντέρ στό ἐπίσημο πρόγραμμα» ἀνέφεραν τά μέλη τῆς ἐπιτροπῆς καί εὐχήθηκαν «τά ζωτικά προβλήματα τοῦ ἑλληνικοῦ κινηματογραφικοῦ χώρου πού ἀνακόπτουν ὅλη αὐτή τή δημιουργική ὁρμή, ἡ ὁποία ἔχει ἀναδείξει τόν σύγχρονο ἑλληνικό κινηματογράφο ὡς τό κύριο ἐξαγώγιμο προϊόν τῆς Ἑλλάδας, νά ἐπιλυθοῦν τό συντομότερο.»

«Πανευτυχής» μέ τίς ἀποφάσεις αὐτές ὁ ὑφυπουργός Πολιτισμοῦ κ. Ἰάσων Φωτήλας, ὁ ὁποῖος ἀνεβαίνοντας στό βῆμα, ἀνέφερε μεταξύ ἄλλων: «Ἄλλη μία πετυχημένη διοργάνωση ἔφτασε στό τέλος της, ἄν καί ἡ μικρομηκάδικη περιπέτεια δέν τελειώνει ποτέ. Μία συνάντηση πού δέν ἀφορᾶ μόνο τή Δράμα ἀλλά ἐκτείνεται σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα, ὅπου πλῆθος κόσμου παρακολουθοῦν τίς ταινίες online καί δωρεάν. Συνεπῶς εἶναι ἕνας διεθνής θεσμός μέ ἄποψη καί κῦρος πού ἀναδεικνύει τούς σύγχρονους προβληματισμούς καί διασυνδέει τούς ἐπαγγελματίες τοῦ χώρου».

Χαιρετισμό ἀπηύθυνε καί ὁ Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Δωρόθεος. Ποῦ νά ἤξερε…

Κεντρικό θέμα